Παρασκευή, 26 Απρ.
17oC Αθήνα

Πώς έζησαν οι μαθητές την καραντίνα: Αγωνία, άγχος και αβεβαιότητα

Πώς έζησαν οι μαθητές την καραντίνα: Αγωνία, άγχος και αβεβαιότητα

Από την ημέρα που η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει τα σχολεία, η σκέψη όλων βρέθηκε δίπλα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου που φέτος ρίχνονται στον αγώνα των πανελλαδικών.

Όμως δεν ήταν μόνο εκείνοι που αντιμετώπισαν με άγχος και αγωνία τις εξελίξεις. Γιατί η “εικόνα” πως οι μαθητές έκαναν… δυο μήνες διακοπές, μάλλον αποτυπώνει ακριβώς το πως έζησαν τα παιδιά τις μέρες που τα σχολεία ήταν κλειστά.

Τις περιγράφει καλύτερα κάποιος που ζει παιδιά καθημερινά: Η Διευθύντρια Σπουδών και Επικοινωνίας Φροντιστηρίου “Αξία” στη Γλυφάδα, Μαρία Κυριακοπούλου. Μίλησε στο newsit.gr για το άγχος των παιδιών, για την αγωνία τους τι θα γίνει με πανελλανδικές και την ύλη, ακόμη και για τις προαγωγικές, αφού δεν είχαν μόνο οι τελειόφοιτοι αγωνία για την επόμενη μέρα…

1. Πώς αντιμετώπισαν τα παιδιά την περίοδο που ήταν κλειστά τα σχολεία λόγω κορονοϊού; 

Τα παιδιά όλων των τάξεων αιφνιδιάστηκαν από την κατάσταση. Μεγαλύτερο άγχος είχαν βέβαια οι μαθητές της Γ΄Λυκείου, καθώς πέρασαν ένα αρκετά μεγάλο διάστημα αβεβαιότητας μέχρι να ανακοινωθεί η τελική ημερομηνία Πανελλαδικών εξετάσεων και η νέα εξεταστέα ύλη. Και οι μαθητές όμως μικρότερων τάξεων αγωνιούσαν για τις προαγωγικές εξετάσεις αλλά και για τις συνέπειες που θα έχει σε αυτούς η μη ολοκλήρωση της ύλης για την επόμενη χρονιά.

Ο Όμιλος μας, κατανοώντας τους προβληματισμούς τόσο των μαθητών όσο και των γονέων σύναψε συνεργασία με έγκριτους ψυχολόγους που προσφέρουν πολύτιμη στήριξη και καθοδήγηση.

2. Πόσο και πως μπορεί να επηρεάσει τους μαθητές της Γ’ Λυκείου αυτή η δίμηνη διακοπή από το σχολείο; 

Η ψυχολογία των μαθητών λίγους μήνες πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι γενικότερα εύθραυστη. Η δύσκολη κατάσταση που βιώσαμε όλοι, αλλά και η  ανασφάλεια που ένιωσαν για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων τους απορύθμισαν και ενέτειναν την αγωνία τους. Ήταν μια περίοδος που απαιτούσε από αυτούς να επιδείξουν μεγάλη ωριμότητα, προσήλωση στον στόχο τους και αστείρευτη υπομονή. Σε αυτή τη προσπάθεια δεν ήταν βέβαια μόνοι.

Όλο αυτό το διάστημα τα μαθήματα εξ’ αποστάσεως που πραγματοποιήθηκαν από τον Όμιλο μας συνέβαλαν καθοριστικά στο να συνεχίσουν οι μαθητές την επανάληψη τους, με διαγωνίσματα και εργασίες που δίνονταν διαδικτυακά. Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να αισθάνονται οι μαθητές μας πάντα ασφαλείς, γι’ αυτό και επενδύουμε σε νέες μοναδικές τεχνολογίες για το επόμενο σχολικό έτος ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για παν ενδεχόμενο.

3. Το υπουργείο Παιδείας θέλει να τοποθετήσει κάμερες μέσα στις τάξεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Συμφωνείτε πως κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει ή όχι; 

Η κρίση με τον κορονοϊό διαμόρφωσε πλέον μια νέα πραγματικότητα στην οποία καλούμαστε όλοι να προσαρμοστούμε. Τόσο οι μαθητές, όσο και ο καθηγητές το διάστημα αυτό συνεργάστηκαν και ανακάλυψαν τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο και στον τομέα της εκπαίδευσης. Η απόφαση αυτή του Υπουργείου Παιδείας πάρθηκε με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών αλλά και με τη πρόθεση να μην αποκοπεί κανένας μαθητής από τη μαθησιακή διαδικασία. Παρά τις τεχνικές δυσκολίες που ίσως προκύψουν κατά την εφαρμογή αυτού του μέτρου, είναι σίγουρο ότι  οι μαθητές δεν θα φοβηθούν  ότι θα μείνουν πίσω παραμένοντας εκτός σχολικής αίθουσας.

4. Η κρίση με τον κορονοϊό και οι αλλαγές που έχει προκαλέσει στη ζωή και την καθημερινότητά μας πόσο μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία των παιδιών ενόψει των πανελλαδικών; 

Είναι πολύ σημαντικό να ερμηνεύσουμε τις Πανελλαδικές εξετάσεις ως μια από τις προκλήσεις που θα συναντήσουν οι νέοι στη ζωή τους, που θα τους ενδυναμώσουν και θα τους βγάλουν νικητές καθώς σε καμία περίπτωση δεν καθορίζουν τη ζωή τους.

Τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από τη συμπαράσταση και τη κατανόηση μας, καθώς στον αγώνα των εξετάσεων είχαν να αντιμετωπίσουν ένα πρόσθετο εμπόδιο, αυτό της κρίσης του κορονοϊού. Αξίζει να επαινέσουμε την προσπάθεια τους και να τους μεταφέρουμε αισιόδοξα μηνύματα αναπτερώνοντας τους το ηθικό.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις