Ελλάδα

Σιδηρόδρομοι: Πώς αποφεύγονται τα ατυχήματα όταν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση

Το δυστύχημα στα Τέμπη έδειξε τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της χώρας.

Στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Αχαρνών βρέθηκε το Open και μετέδωσε εικόνες από την τηλεδιοίκηση που λειτουργεί από το τμήμα Τιθορέας μέχρι και τον Δομοκό -μία απόσταση που καλύπτει περίπου 110 χιλιόμετρα.

Στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τρία είναι τα μοντέλα της τηλεδιοίκησης. Συγκεκριμένα τηλεδιοίκηση τοπικού χειρισμού, όπως είναι αυτό της Λάρισας, που έχει ευθύνη στα όρια του σταθμού μόνο ο σταθμάρχης. Η τελευταίας τεχνολογίας τηλεδιοίκηση του 2022 στον προτζέκτορα που τη συναντάμε στο τμήμα Τιθορέας – Δομοκού και ο πίνακας τηλεδιοίκησης του προαστιακού -που ξεκίνησε τη λειτουργία του την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Δεν θα άφηνε το ίδιο το σύστημα να κάνει αυτό το λάθος»

Ο Νικόλαος Μπορομπόκας, προϊστάμενος κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας στο Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) ανέφερε χαρακτηριστικά… «Το 2012 άρχισε, δεν είχαμε συντήρηση, έφυγε το προσωπικό με τις μετατάξεις, δεν υπήρχε προσωπικό, δολιοφθορές πάρα πολλές τότε. Ειδικά το ’13, η τηλεδιοίκηση της Λάρισας και της Αθήνας, γιατί δούλευε και αυτή, δεν ήταν λειτουργική».

Σύμφωνα με όσα είπε αν η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο το δυστύχημα στις ράγες με τους 57 νεκρούς θα είχε αποφευχθεί. «Δεν θα άφηνε το ίδιο το σύστημα να κάνει αυτό το λάθος, σε καμία περίπτωση, γιατί θα ήταν αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να κάνει αυτή την χάραξη που λέμε εμείς εκ των πραγμάτων ούτως ώστε θα κλειδώνανε όλα. Θα ήταν όλα κλειδωμένα, αυτόματα. Εδώ βλέπετε είναι κόκκινο γιατί μπροστά είναι κάποιο άλλο. Δεν το αφήνει εδώ να προχωρήσει σε καμία περίπτωση».

«Προειδοποιεί το τρένο το ίδιο το σύστημα»

Πάντως εκτός από την τηλεδιοίκηση, ακόμη ένα σύστημα έρχεται να προστεθεί στις αυτόματες δικλίδες ασφαλείας.

«Και όταν τελειώνει η διαδικασία της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης, μετά ξεκινάει η διαδικασία για τοποθέτηση του RTMS, αυτό το αυτόματο σύστημα που σε περίπτωση που βρίσκει κόκκινο το φωτόσημο, το τρένο μπροστά του αυτόματα σταματάει. Αυτόματα δεν μπορεί δηλαδή σ’ αυτή περίπτωση να κάνει κάτι μηχανοδηγός, προειδοποιεί το ίδιο το τρένο, το ίδιο το σύστημα», εξηγεί επίσης ο κ. Μπορομπόκας.

Η λειτουργία του συστήματος αυτού θα ελαχιστοποιούσε την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους: «Ο σταθμάρχης δεν μπορεί να επέμβει. Ο μοναδικός που μπορεί να επέμβει και κατόπιν εντολής του σταθμάρχη να απενεργοποιήσει για κάποιο φωτόσημο που είναι κόκκινο, να απενεργοποιήσει το σύστημα είναι ο μηχανοδηγός, αλλά μετά από εντολή του σταθμάρχη».

Βέβαια το σύστημα RTMS μπορεί να έχει  τοποθετηθεί στο δίκτυο, όμως ποτέ δεν έχει  λειτουργήσει.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ελεύθερος ο 53χρονος οδηγός αστικού λεωφορείου που αγνόησε τα σήματα και παρέσυρε μπάρες σε σιδηροδρομική διάβαση στην Θεσσαλονίκη
Ο οδηγός κατέθεσε ότι δεν έκανε κάτι παράνομο, τονίζοντας ότι τα ηχητικά σήματα τον βρήκαν πάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές και λόγω του μήκους του λεωφορείου δεν πρόλαβε να περάσει
Τρένο
Η στιγμή του τροχαίου στον Κολωνό - Μηχανή με μεθυσμένη οδηγό συγκρούεται με δύο αυτοκίνητα και μία μοτοσικλέτα
Στο πρώτο εκπνεόμενο αλκοτέστ που της έγινε από τους άνδρες της Τροχαίας, βρέθηκε θετική στην κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο του πλημμελήματος
Τροχαίο στον Κολωνό
11
Τα επίσημα αιτήματα των αγροτών στα οποία η κυβέρνηση απαντά με διπλό κάλεσμα για διάλογο - Η αντίθεσή τους να περάσουν αρμοδιότητες του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
Οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι μελισσοκόμοι που συμμετείχαν στην πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια, απέστειλαν το απόγευμα της Κυριακής (14/12/25) τη λίστα των διεκδικήσεών τους προς την κυβέρνηση
ΦΩΤΟ EUROKINISSI 210