Πέμπτη, 25 Απρ.
18oC Αθήνα

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το ηχητικό με τον σταθμάρχη της Λάρισας αφορά σε άλλο τρένο

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το ηχητικό με τον σταθμάρχη της Λάρισας αφορά σε άλλο τρένο

Τέσσερις και όχι τρεις φωνές ακούγονται στο ηχητικό απόσπασμα που δόθηκε στη δημοσιότητα και δείχνει τις συνομιλίες που έγιναν λίγη ώρα πριν από το μοιραίο δυστύχημα των τρένων στα Τέμπη. Ωστόσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ οι συνομιλίες αφορούν σε άλλο τρένο και όχι στην εμπορική αμαξοστοιχία. 

Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ αποκάλυψε πως οι διάλογοι που έχουν διαρρεύσει για τα Τέμπη ανήκουν μεν στον σταθμάρχη Λάρισας, αλλά όχι στον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας και στον κλειδούχο. Πρόκειται για διάλογο με τον σταθμάρχη της Λάρισας και τον οδηγό άλλης αμαξοστοιχίας. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο δεύτερος μηχανοδηγός είναι αυτός που ρωτάει «Βασίλη φεύγω;» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη «Φύγε, φύγε». Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Παράλληλα, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω;» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», αναφέρεται σε συνομιλία που γίνεται με τρένο, το οποίο περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει την εντολή να πάει διαγώνια, δηλαδή στη γραμμή της Λάρισας.

 

Αυτό σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο έχει να κάνει ότι είναι τέσσερις αυτοί που ακούγονται στο καταγραφικό που έχει έρθει στην επιφάνεια από το καταγραφικό στον σταθμό της Λάρισας. Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς, αλλά και με τον υπάλληλο του σιδηρόδρομου. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε όλες αυτές τις συνομιλίες. Άκουγε μόνο τον σταθμάρχη. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι πήρε κάποια λάθος οδηγία.

Δεν έχει δοθεί δηλαδή στη δημοσιότητα η συνομιλία του σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

Την ίδια ώρα σημειώνεται πως οι καταγραφές αυτές δείχνουν την αυξημένη κίνηση που επικρατούσε στις γραμμές του σταθμού της Λάρισας, καθώς τουλάχιστον τέσσερα τρένα – ανάμεσά τους το εμπορικό και επιβατικό – που θα διέρχονταν από τον σταθμό.

Όλες οι συνομιλίες που κάνει ο κάθε σταθμάρχης με κάθε μηχανοδηγό καταγράφονται με τρεις τρόπους:

  • Στο βιβλίο τηλεγραφημάτων
  • Στον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας
  • Στο καταγραφικό συνομιλιών

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις