Δευτέρα, 29 Απρ.
20oC Αθήνα

Θερινές εκπτώσεις 2016: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Θερινές εκπτώσεις 2016: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Οδηγίες για το πλαίσιο που διέπει τις εκπτώσεις δίνει η ΕΣΕΕ στους Εμπορικούς Συλλόγους, ενόψει των θερινών εκπτώσεων που θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 11 Ιουλίου και θα λήξουν την Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2016. Διαβάστε όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις θερινές εκπτώσεις 2016.

Οδηγίες και διευκρινίσεις για το πλαίσιο που διέπει τις εκπτώσεις δίνει η ΕΣΕΕ με επιστολή προς τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, ενόψει των θερινών εκπτώσεων που θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 11 Ιουλίου και θα λήξουν την Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2016.
– Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
– Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
– Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
– Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 Euro. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών.
– Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 Euro, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
– Τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 17 Ιουλίου.

Ωράρια κταστημάτων για τις θερινές εκπτώσεις 2016

Την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιουλίου θα ξεκινήσουν οι τακτικές θερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα και θα διαρκέσουν ως την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016, ενημερώνει ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας. Τα καταστήματα θα παραμείνουν επίσης ανοικτά την Κυριακή 17 Ιουλίου 2016, με προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας από τις 11 π.μ. ως τις 6 μ.μ. Εκτός από το κανονικό ωράριο, την Κυριακή 17 Ιουλίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά. Αναλυτικά, τα εμπορικά καταστήματα επιτρέπεται να λειτουργήσουν τις ακόλουθες Κυριακές του 2016: 17 Ιουλίου, 6 Νοεμβρίου, 11 Δεκεμβρίου και 18 Δεκεμβρίου.

Συμβουλές από την ΕΚΠΟΙΖΩ

Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) υπογραμμίζει την επιθυμία του κόσμου οι εκπτώσεις να είναι πραγματικές προς όφελος των καταναλωτών, αλλά και των εμπόρων με ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω. Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν, ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους και να μην ξεχνούν:

  • Να αγοράζουν, σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
  • Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά, κλπ.
  • Να κάνουν έλεγχο αγοράς, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
  • Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
  • Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης, που ίσως είναι και πλασματικό.
  • Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
  • Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
  • Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και, ιδίως, όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται, αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
  • Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες, γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
  • Να μην ξεχνούν να ζητούν τη νόμιμη απόδειξη, την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης, που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό, είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

  • Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
  • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
  • Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης, το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
  • Στις προσφορές, συνήθως, αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε