weather-icon °C AΘΗΝΑ

Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Monsanto από την Bayer

Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Monsanto από την Bayer

Είναι σίγουρο ότι η γεωργία του αύριο θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις. Ήδη σήμερα, περίπου 800 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από υποσιτισμό. Ταυτόχρονα, η έκταση της καλλιεργήσιμης γης συνεχώς μειώνεται. Η κλιματική αλλαγή επιδεινώνει τις συνθήκες καλλιέργειας περαιτέρω. Για παράδειγμα, η παγκόσμια παραγωγή σιταριού θα μειωθεί κατά 8% εάν η θερμοκρασία της γης αυξηθεί κατά 2° C. Άλλη μια σημαντική πρόκληση για τη γεωργία!

Στο μέλλον, θα είναι ακόμη πιο σημαντικό να παράγουμε επαρκή ποσότητα υγιεινών και ασφαλών τροφίμων, σε τιμή προσιτή, με τέτοιο τρόπο ώστε να εξοικονομούμε φυσικούς πόρους. Θα πρέπει, δηλαδή, να παράγουμε περισσότερα από λιγότερα! Επιπλέον, οι πρακτικές που χρησιμοποιούμε στην γεωργική παραγωγή, θα πρέπει να γίνουν πιο βιώσιμες. Θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε κάθε στρέμμα γης, όλο και πιο υπεύθυνα, μιας και οι φυσικοί πόροι είναι περιορισμένοι. Επομένως, μια βασική επιδίωξη της γεωργικής βιομηχανίας θα πρέπει να είναι εξασφάλιση της βιωσιμότητας.

Η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο σε αυτή την πρόκληση. Για παράδειγμα, χρειαζόμαστε καλλιέργειες περισσότερο ανθεκτικές στις ακραίες θερμοκρασίες και την ξηρασία. Χρειαζόμαστε νέες ψηφιακές τεχνολογίες που θα μας επιτρέψουν, να εφαρμόζουμε προϊόντα φυτοπροστασίας μόνο όταν είναι πραγματικά αναγκαία. Επίσης, θα χρειαστούμε και νέα καινοτόμα, αποτελεσματικά προϊόντα φυτοπροστασίας. Ωστόσο, η καινοτομία απαιτεί πολύ χρόνο και χρήμα. Για παράδειγμα, η ανάπτυξη ενός νέου φυτοπροστατευτικού προϊόντος κοστίζει, κατά μέσο όρο, περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ και συνήθως διαρκεί 10 έως 14 χρόνια.

Η πρόσφατη εξαγορά της Monsanto από τη Bayer αποτελεί ορόσημο για την παγκόσμιά εξέλιξη της καινοτομίας στη γεωργία. Μαζί, η Bayer και η Monsanto θα αποτελέσουν ηγετική δύναμη στον τομέα της καινοτομίας. Συνδυαστικά οι δυο εταιρείες διαθέτουν ετήσιο προϋπολογισμό Έρευνας και Ανάπτυξης που ανήλθε το 2017 στα 2,4 δισ. Ευρώ.

Με αυτόν τον τρόπο, ο νέος κολοσσός που προκύπτει – η νέα Bayer – θα έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει και να αναπτύξει περισσότερες καινοτόμες λύσεις για τους παραγωγούς, σε ακόμη μικρότερο χρόνο. Τα οφέλη δεν περιορίζονται σε μια συγκεκριμένη μορφή γεωργίας. Σκοπός είναι η παροχή ελευθερίας επιλογής στους παραγωγούς και τους καταναλωτές και η υποστήριξη της ποικιλομορφίας. Κατ’ επέκταση, απώτερος στόχος της Bayer είναι να βοηθήσει τους παραγωγούς να κάνουν την γεωργία πιο αποτελεσματική και πιο βιώσιμη, λύνοντας τα προβλήματα των αγροτών – από τα μεγάλα αγροκτήματα μέχρι τα μικρά.

Ποιος όμως θα είναι ο αντίκτυπος της εξαγοράς στον Έλληνα αγρότη και καταναλωτή; Ο συνδυασμός των δύο επιχειρήσεων θα επιτρέψει την ταχύτερη παροχή καινοτομίας και λύσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των αγροτών ανά τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι η Βayer θα είναι σε καλύτερη θέση να υποστηρίξει τον Έλληνα παραγωγό να εξασφαλίσει και να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τις συγκομιδές του μέσα από ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο από τη φυτοπροστασία μέχρι την ψηφιακή γεωργία.

Έτσι, η Bayer θα συνεχίσει να στηρίζει τους αγρότες μέσω κατάρτισης και παροχής συμβουλών στον τομέα σχετικά με τον τρόπο χρήσης των προϊόντων και της τεχνολογίας κατά τρόπο αποτελεσματικό και φιλικό προς το περιβάλλον. Η δέσμευσή του γερμανικού κολοσσού προς τους Έλληνες αγρότες και η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας που προέρχεται από τη γεωργία παρουσιάζονται μέσω του προγράμματος «Συνεργασία στην Αλυσίδα Τροφίμων» (Food Chain Partnership), εκφράζοντας την πεποίθησή της εταιρίας ότι τέτοιες συνεργασίες μπορούν να οικοδομήσουν σχέσεις που ωφελούν όλους. Η πρωτοβουλία «7 Grapes» από την ένωση παραγωγών επιτραπέζιων σταφυλιών Πήγασος είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της συνεργασίας στην Ελλάδα (η εταιρεία εξάγει όλο το επιτραπέζιο σταφύλι στο εξωτερικό στην Αγγλία και στη Γερμανία). Ανάλογες συνεργασίες εξετάζονται με παραγωγούς ντομάτας στην Κρήτη, ελαιόλαδου στην Πελοπόννησο και κερασιών στη Βόρεια Ελλάδα.

Ενότητες
#TAGS MM