Πέμπτη, 25 Απρ.
21oC Αθήνα

Το Sup Free hackathon το κερδίζεις με το σύστημα… «Όχι άλλο πλαστικό»

Το Sup Free hackathon το κερδίζεις με το σύστημα… «Όχι άλλο πλαστικό»

Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσα πλαστικά υπάρχουν γύρω μας; Στην καθημερινότητά μας; Από το μπουκαλάκι με το νερό μας, μέχρι το pad για το mouse του υπολογιστή ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Το πλαστικό «κρύβεται» παντού. Έχει «τρυπώσει» τόσο καλά στη ζωή μας, που πλέον περνά απαρατήρητο. Όχι από όλους, ευτυχώς.

Καθημερινά όλο και περισσότεροι «εντάσσονται» στη συμμαχία που θέλει έναν κόσμο με λιγότερο πλαστικό. Έναν πλανήτη καθαρότερο. Έναν πλανήτη βιώσιμο. Είναι η ώρα σε αυτόν τον πλανήτη που μας φιλοξενεί, να δείξουμε τον σεβασμό που του αξίζει. Να τελειώνουμε με ό,τι τον πληγώνει. Και το πλαστικό είναι ένα από τα πολλά…

Ο δρόμος για έναν καθαρό και βιώσιμο πλανήτη, δεν είναι εύκολος. Δεν είναι ούτε σύντομος. Είναι μακρύς και δύσκολος αλλά αξίζει κάθε βήμα του. Εδώ έχουν όλα σημασία. Και το ταξίδι και ο προορισμός.

Για να γίνουν λοιπόν όλα αυτά, απαιτείται κάτι πολύ απλό αλλά και αρκετά δύσκολο: διάθεση για συνεργασία. Απαιτεί νέες, φρέσκιες ιδέες, απαγκιστρωμένες από παλιές πρακτικές. Μόνο έτσι θα βάλουμε στη ζωή μας, για να γίνει ο μεγάλος στόχος πραγματικότητα, τη μείωση της κατανάλωσης φυσικών πόρων του πλανήτη, τη μείωση των απορριμμάτων και την προτίμηση σε προϊόντα με μικρό ή και μηδενικό ακόμα αποτύπωμα άνθρακα.

Μια λέξη μπορεί να τα «συνδέσει» όλα αυτά: η καινοτομία. Αυτή που θα «γεννήσει» νέες, φρέσκιες, ιδέες, που με τη σειρά τους θα φέρουν πιο κοντά και τις βιώσιμες λύσεις. Για έναν κόσμο χωρίς πλαστικό, έναν κόσμο καθαρό και κυρίως έναν πλανήτη καλύτερο για τις γενιές που έρχονται.  

Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται στρατηγική. Σαν το σύστημα που έχουν οι αθλητές στους αγώνες.

Πάρτε για παράδειγμα, έναν μαραθώνιο. Ο δρομείς έχουν στρατηγική που κρίνει πότε επιταχύνουν και πότε όχι.

SUP Free hackathon

Αν τώρα συνδυάσουμε τον μαραθώνιο, τη στρατηγική, την καινοτομία και το περιβάλλον, φτάνουμε στο… SUP Free hackathon: τον πρώτο μαραθώνιο καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης!

Είναι ο διαγωνισμός ο οποίος «έτρεξε» τους τελευταίους μήνες στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό τη διοργάνωση της εταιρίας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy, με την υποστήριξη της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Φέτος, ανέδειξε όχι έναν αλλά δύο νικητές και έριξε αυλαία κατά τη διάρκεια ενός μοναδικού τριημέρου στο Sani Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, καταφέρνοντας να ενώσει σημαντικά πρόσωπα από το χώρο της πολιτικής, της τεχνολογίας αλλά και της επιχειρηματικότητας.

Ο μαραθώνιος καινοτομίας SUP Free Hackathon ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου του 2020, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον 34 ομάδων και startups από όλη την Ελλάδα που σε 48 ώρες ανέπτυξαν τις εφαρμογές και τις προτάσεις τους και την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου τις παρουσίασαν στην επιτροπή αξιολόγησης. Από τις συνολικά 34 ομάδες που παρουσίασαν, 5 απέσπασαν χρηματικά βραβεία και δωροεπιταγές, ενώ εξασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι ομάδες (Feel The Cup, MS, ECOCup, Analog Programmers και Resolution) είχαν τη δυνατότητα να υποστηριχθούν για την ανάπτυξη της λύσης τους σε παραγωγική εφαρμογή. Και οι 5 ομάδες παρουσίασαν επί σκηνής τις ιδέες τους κατά τη διάρκεια του τελικού που έγινε στις 12 Ιουνίου.


Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς και Δρ Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης»

Δύο ήταν οι ιδέες που ξεχώρισαν και έκλεψαν τις εντυπώσεις όλων των παρευρισκομένων. Νικήτρια ομάδα, αποσπώντας το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, αναδείχθηκε η «Eco Cup» (Θανάσης Κουκούλης, Κατερίνα Κατσαούνη, Γιώργος Αντωνόπουλος και Ιωάννης Μπραντ Ιωαννίδης) με ένα mobile app που λειτουργεί ως ένα οικολογικό σύστημα loyalty και επιβραβεύει τον χρήστη όταν αγοράσει το ρόφημά του στο δικό του επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος.

Επιπλέον, ο 17χρονος «MS» Αλέξανδρος Πέτκος απέσπασε τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση της υπηρεσίας αυτόματου καθαρισμού περιοχών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics για την αναγνώριση και περισυλλογή απορριμμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σωτήρης Δανέζης δημιούργησε ντοκιμαντέρ (δείτε περισσότερα εδώ) που περιγράφει από την αρχή το ταξίδι των πέντε ομάδων που εν μέσω πανδημίας συμμετείχαν και διακρίθηκαν στον διαγωνισμό καινοτομίας. Οι νέοι πρωταγωνιστές μιλούν για τη σύλληψη και εξέλιξη της ιδέας τους, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες που αντιμετώπισαν στην πορεία μέχρι και τον μεγάλο τελικό τον Ιούνιο στο Sani Resort.

Πρόκειται για μία παραγωγή της Lidl Ελλάς, με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας “Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης”.

Ας μιλήσουμε για νικητές…

Σε έναν κόσμο που έχει ανάγκη από νέες, φρέσκιες ιδέες, οι Θανάσης Κουκούλης, Κατερίνα Κατσαούνη, Γιώργος Αντωνόπουλος και Ιωάννης Μπραντ Ιωαννίδης ήρθαν να παρουσιάσουν αυτό ακριβώς: κάτι καινοτόμο. Και η ιδέα τους για το ECOCup τους χάρισε την πρώτη θέση στο SUP Free Hackathon, με τον Ιούνιο να τους βρίσκει νικητές και… πλουσιότερους, όχι μόνο χρηματικά αλλά και εμπειρικά.

Τι ήταν αυτό που τους χάρισε τη νίκη στον μαραθώνιο καινοτομίας;


Κατερίνα Κατσαούνη και Θανάσης Κουκούλης, Co-Founders της εφαρμογής «ECOCup»

Το ECOCup είναι μια εφαρμογή η οποία απευθύνεται σε επιχειρήσεις παροχής ροφημάτων αλλά και σε καταναλωτές. Στοχεύει στη μείωση τόσο πλαστικών όσο και χάρτινων ποτηριών μιας χρήσης και επιβραβεύει τον καταναλωτή κάθε φορά που χρησιμοποιεί το δικό του ποτήρι πολλαπλών χρήσεων δίνοντάς του εκπτώσεις κσι οικολογικά δώρα. Κάπως έτσι, βοηθάει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα έξοδά τους και να διαφημιστούν ενώ ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και των δύο!

Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν στο προφίλ τους τον μετρητή των ποτηριών μιας χρήσης που δεν χρησιμοποίησαν. Ο μετρητής μετατρέπει το κάθε ποτήρι στους αντίστοιχους πόρους που εξοικονομήθηκαν (πχ δέντρα, λίτρα νερού) από την μη χρήση του.

Πώς λειτουργεί;

Για τους καταναλωτές

1) Κατεβάζεις δωρεάν την εφαρμογή & εντοπίζεις στον χάρτη την κοντινότερη συμβεβλημένη επιχείρηση

2) Πηγαίνεις στην επιχείρηση με το επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι σου & το κινητό σου

3) Σκανάρεις το QR Code της επιχείρησής, απολαμβάνοντας εκπτώσεις και μειώνεις το περιβαλλοντικό σου αποτύπωμα!

Για τις επιχειρήσεις

1) Κατεβάζεις δωρεάν την εφαρμογή & κάνεις εγγραφή με τα στοιχεία της επιχείρησής σου

2) Η επιχείρησή σου εμφανίζεται απευθείας στον χάρτη του δικτύου προσελκυοντας νέους πελάτες

3) Ορίζεις μια έκπτωση που θα προσφέρεις σε καταναλωτές που αγοράζουν το ρόφημά τους στο δικό τους επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι.

Τι καινούργιο φέρνει το ECOCup; 

Το ECOCup αντιμετωπίζει το πρόβλημα των ποτηριών μιας χρήσης δίνοντας κίνητρα στους καταναλωτές και στις επιχειρήσεις για την υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας που στοχεύει στη μη χρήση πλαστικού.

Οι επιχειρηματίες αποκτούν πρόσβαση σε εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ και πωλήσεων, με τα οποία βελτιώνουν το προφίλ της επιχείρησής τους. Ταυτόχρονα δίνουν μια νέα εναλλακτική λύση στο όλο και αυξανόμενο, φιλοπεριβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο κοινό, αυξάνοντας την αξία των επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών τους.

Συγχρόνως, το ECOCup αποτελεί και ένα επιπλέον μέτρο πρόληψης στερεών αποβλήτων, όσο λιγότερα είναι τα στερεά απόβλητα των Δήμων τόσο μικρότερα είναι και τα έξοδα διαχείρισής τους.

«Φυτεύουν» δέντρα

Ένας από τους στόχους του ECOCup είναι η αειφορική συνεισφορά. Για αυτόν τον λόγο τα ψηφιακά δέντρα που εξοικονομούνται από την προσπάθεια των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, θα γίνονται πραγματικά φυτεύσιμα δέντρα.

Η εφαρμογή θα είναι σύντομα διαθέσιμη δωρεάν στο Play Store & App Store.

Μέχρι τότε, μπορείτε να πλοηγηθείτε στο ecocup.io για να μάθετε περισσότερα.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις