Ελλάδα

Το “κίνημα της πατάτας” θα σκοτώσει την ακρίβεια- Συνεχώς αυξάνονται οι τιμές ενώ μειώνονται οι μισθοί

-Στα ύψη βασικά είδη διατροφής όπως ρύζι, γάλα και λαχανικά
-Το 70% φτάνει η προμήθεια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους ειδικούς
-Δείτε πόσο ακρίβυνε το καλάθι της νοικοκυράς μέσα σε ένα χρόνο

Οι μισθοί στην Ελλάδα γίνονται μισθοί Βουλγαρίας. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις τιμές βασικών αγαθών που αντί να πέφτουν, αυξάνονται συνεχώς με αποτέλεσμα οι αγορές, ακόμα και ελάχιστων πραγμάτων σε σούπερ μάρκετ και λαϊκές, να γίνονται δυσβάσταχτες.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου όσο και με αυτά του ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή), που παρουσιάζει το Βήμα της Κυριακής τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφονται σημαντικές αυξήσεις τιμών σε πολλά βασικά είδη διατροφής, όπως λαχανικά, γάλα, ζάχαρη, αλεύρι, ενώ οι μειώσεις είναι ελάχιστες και μικρές.

Όπως μάλιστα επισημαίνει στην εφημερίδα ο κ. Γ. Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε θέματα Μάνατζμεντ και Ηλεκτρονικού Εμπορίου,”η προμήθεια στην Ελλάδα, η οποία επηρεάζει σημαντικά την τελική τιμή του προϊόντος, φθάνει το 70%, ο ΦΠΑ το 15% και το υπόλοιπο 15% αφορά τα έξοδα του λιανεμπορίου”.

Κι αν αναρωτιέστε γιατί τα ίδια προϊόντα πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα απ’ ότι στο εξωτερικό, ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Ν. Τσεμπερλίδης, αναφέρει ότι στην Ελλάδα λίγες πολυεθνικές ελέγχουν το λιανεμπόριο και επιβάλλουν τις πολιτικές που θέλουν και προσθέτει πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ακολουθούν το παιχνίδι των τιμών του ηγέτη, με αποτέλεσμα ακόμη και αυτά να είναι ακριβά”.

Πόσο ακρίβυναν τα προϊόντα μέσα σε έναν χρόνο

Ζάχαρη 36.99%
Μέλι 3,07%
Αβγά 4,99%
Φρέσκο γάλα 6,32%
Φέτα 3%
Τυριά 9,70%
Αλεύρι 13,17%
Ψωμί 4,29%
Αλλαντικά 4,15%
Νωπά πουλερικά 9,15%
Ψάρια 5,98%

Ο κ. Τσεμπερλίδης εφιστά την προσοχή των καταναλωτών καθώς όπως λέει «τα σουπερμάρκετ προχωρούν σε προσφορές προϊόντων και όχι σε πραγματικές μειώσεις τιμών, διότι οι προσφορές διαρκούν ένα χρονικό διάστημα και μετά επανέρχονται οι κανονικές τιμές”.

Την ίδια ώρα ολοένα και αυξάνεται η τάση των πολιτών να παραγγέλνουν απευθείας από τους παραγωγούς προϊόντα, παρακάπτωντας τους μεσάζοντες. Την αρχή έκαναν οι κάτοικοι της Πιερίας που παρήγγειλαν πατάτες απο τους παραγωγούς του Νευροκοπίου πριν απο λίγες εβδομάδες . Από τότε κάτοικοι από όλη την Ελλάδα οργανώνονται προκειμένου να μιμηθούν το παράδειγμα της Κατερίνης και να ωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές σε διάφορα προϊόντα.

Διαβάστε

Μετά την πατάτα, έρχεται το κίνημα του αρνιού!

Θεσσαλονίκη: Το αδιαχώρητο στη Γεωπονική για φθηνές πατάτες – ΦΩΤΟ

Πάνω από 55 τόνους πατάτας σε τιμή παραγωγού παρήγγειλαν οι καταναλωτές από το ΑΠΘ

Πατάτες χωρίς μεσάζοντες και στην Αττική – Όλες οι λεπτομέρειες!

Κατερίνη: Μετά τις πατάτες έρχεται το λάδι χωρίς μεσάζοντες

Οι Κατερινιώτες παρήγγειλαν άλλους 75 τόνους πατάτες χωρίς μεσάζοντες 

Καταργούν τους μεσάζοντες και στην Αθήνα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Νίκος Πλακιάς για Λουίς Ενρίκε: «Η τοποθέτησή του απαντά στο «πώς στέκεσαι όταν χάνεις το παιδί σου»
Ο Νίκος Πλακιάς, ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό όσα είπε ο Ισπανός, απαντώντας στο πώς ένας γονιός μπορεί να σταθεί ξανά στα πόδια του μετά την απώλεια του παιδιού του
Ο Νίκος Πλακιάς
Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες για την δολοφονία της Μάγια στην Πολωνία: «Είχαν σχέση, ο 17χρονος την χτύπησε, ήταν παραβατικός»
ο 17χρονος που είναι βασικός ύποπτος για την δολοφονία της 16χρονης Μάγια, είχε δεχτεί ακόμη 4 καταγγελίες από το 2021, για παρενόχληση και εκφοβισμό
Η 16χρονη Μάγια και ο δράστης της δολοφονίας
Hellenic Train: Με 1,5 ώρα καθυστέρηση αναχώρησε το τρένο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη με 210 επιβάτες λόγω τεχνικού προβλήματος
Η Hellenic Train ενημερώνει ότι έδωσε στους 210 επιβάτες νερά και σνακ κατά την αναμονή και παράλληλα δυνατότητα αποζημίωσης με το 25% της αξίας του εισιτηρίου
Τρένο