Ελλάδα

Τροχαία δυστυχήματα – Ελλάδα: Μοιραία ακόμα και τα 40 χλμ. την ώρα στις πόλεις

Σοκάρουν οι εξειδικευμένες αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και τη συγκριτική εξέτασή τους με άλλες αντίστοιχες αναλύσεις (EC-ERSO, ITF-IRTAD) από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Προκύπτει ότι ο πιο κρίσιμος παράγοντας που συμβάλει στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες εντός των πόλεων. Η συνολική απόσταση ακινητοποίησης είναι σχεδόν η μισή στα 30 χλμ/ώρα απ’ ό,τι στα 50 χλμ/ώρα.

Για τους πεζούς ή τους ποδηλάτες ο κίνδυνος ενός σοβαρού τραυματισμού τη στιγμή της σύγκρουσής τους με όχημα αυξάνεται εκθετικά σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ/ώρα. Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του πεζού σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του πεζού ξεπερνά το 80%.

Ελλάδα – Τα σκήπτρα στα θανατηφόρα τροχαία  

Στην Ελλάδα, το ποσοστό θανάτων σε οδικά ατυχήματα σε κατοικημένες περιοχές παραμένει υψηλός (52% έναντι 38% στην ΕΕ). Από αυτό ένα ποσοστό αφορά πεζούς (21%) και μοτοσικλετιστές (27% έναντι 15% στην ΕΕ). Έτσι, τα οφέλη από τη μείωση των ταχυτήτων στις αστικές περιοχές είναι πολλαπλά:

Θα έχουμε μείωση των οδικών ατυχημάτων, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μείωση της ηχορύπανσης και δημιουργία όλων εκείνων των συνθηκών που προωθούν τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ παράλληλα θα υπάρξει αύξηση των μετακινήσεων με ποδήλατα ή μικρά οχήματα μικροκινητικότητας, βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ατόμων που ζουν στις πόλεις και βελτίωση της υγείας των κατοίκων της.

Μελέτες που έχουν να κάνουν με τη μείωση της ταχύτητας εντός πόλεων έδειξαν ότι ο χρόνος ταξιδιού στις πόλεις επηρεάζεται κυρίως από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τον χρόνο αναμονής στους σηματοδότες και την αναζήτηση χώρων στάθμευσης. Αυτό δείχνει έμπρακτα ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας δεν θα επηρεάσει αυτές τις προϋποθέσεις και δεν θα αυξήσει τον χρόνο ταξιδιού ενός οδηγού μέσα στις πόλεις. Αυτό έχει ως συνέπεια ότι δεν θα μειωθούν οι χρόνοι αναμονής στους μη σηματοδοτούμενους κόμβους, ενώ θα δοθεί ώθηση για την κατασκευή σηματοδοτούμενων κόμβων.

Όριο ταχύτητας στα 30 χλμ. την ώρα   

Για να μπορέσει να εφαρμοστεί αυτό στην Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να υπάρξει αποτελεσματική θέσπιση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30χλμ/ώρα, να εντατικοποιηθεί η αστυνόμευση με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων, να επανασχεδιαστεί η οδική υποδομή προκειμένου να επισημαίνεται στον χρήστη η ανάγκη μείωσης ταχύτητας (μικρότερα πλάτη κυκλοφορίας οχημάτων, υπερυψωμένες διαβάσεις, κυκλικοί κόμβοι), να προωθηθούν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης και -τέλος- να περάσει στη συνείδηση του οδηγού η αναγκαιότητα και η εφαρμογή του ορίου των 30χλμ/ώρα στην πόλη.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ελεύθερος ο 53χρονος οδηγός αστικού λεωφορείου που αγνόησε τα σήματα και παρέσυρε μπάρες σε σιδηροδρομική διάβαση στην Θεσσαλονίκη
Ο οδηγός κατέθεσε ότι δεν έκανε κάτι παράνομο, τονίζοντας ότι τα ηχητικά σήματα τον βρήκαν πάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές και λόγω του μήκους του λεωφορείου δεν πρόλαβε να περάσει
Τρένο
Η στιγμή του τροχαίου στον Κολωνό - Μηχανή με μεθυσμένη οδηγό συγκρούεται με δύο αυτοκίνητα και μία μοτοσικλέτα
Στο πρώτο εκπνεόμενο αλκοτέστ που της έγινε από τους άνδρες της Τροχαίας, βρέθηκε θετική στην κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο του πλημμελήματος
Τροχαίο στον Κολωνό
11
Τα επίσημα αιτήματα των αγροτών στα οποία η κυβέρνηση απαντά με διπλό κάλεσμα για διάλογο - Η αντίθεσή τους να περάσουν αρμοδιότητες του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
Οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι μελισσοκόμοι που συμμετείχαν στην πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια, απέστειλαν το απόγευμα της Κυριακής (14/12/25) τη λίστα των διεκδικήσεών τους προς την κυβέρνηση
ΦΩΤΟ EUROKINISSI 212