Μετά από πολύωρες προσπάθειες, αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που είχε «κόψει» στα δύο τη Χαλκίδα - «Η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της»
Μετά από περισσότερες από 16 ώρες διακοπής, δόθηκε ξανά στην κυκλοφορία η Παλαιά Γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα, η οποία από τα μεσάνυχτα της Κυριακής παρέμενε «μπλοκαρισμένη», ανοικτή, μετά από βλάβη που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια διέλευσης σκαφών.
Το αποτέλεσμα ήταν να καταγράφονται μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, καθώς η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελεί βασικό οδικό άξονα διασύνδεσης της Χαλκίδας με τη Στερεά Ελλάδα και την ενδοχώρα της Εύβοιας.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) Μπάμπη Μανιάτη, ο οποίος μίλησε νωρίτερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το πρόβλημα στη γέφυρα στη Χαλκίδα εντοπιζόταν στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό της γέφυρας και συγκεκριμένα σε μία από τις ψηφιακές κάρτες που ελέγχουν τα έμβολα ανύψωσης και επαναφοράς.
Η γέφυρα, δόθηκε τελικά στην κυκλοφορία στις 16.00 το απόγευμα της Δευτέρας.
Δείτε εδώ live εικόνα από την κίνηση στη γέφυρα της Χαλκίδας
Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) Μπάμπης Μανιάτης, μιλώντας νωρίτερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ , από τα μεσάνυχτα που εμφανίστηκε η βλάβη, καταβάλλονταν συνεχείς προσπάθειες αποκατάστασης, με χειροκίνητες παρεμβάσεις.
Οι τεχνικοί του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) που διαχειρίζεται τη γέφυρα, κατόρθωσαν χειροκίνητα να επαναφέρουν τη γέφυρα στη θέση της, επιτρέποντας τη διέλευση οχημάτων και πεζών.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΝΕ, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας για τη ναυσιπλοΐα, μέχρι να αποκατασταθεί πλήρως το τεχνικό πρόβλημα.
«Η γέφυρα πορθμού του Ευρίπου είναι διαθέσιμη για διέλευση πεζών και οχημάτων. Μέχρι να επιλυθεί πλήρως η βλάβη, δεν θα λειτουργεί για την εξυπηρέτηση αναγκών ναυσιπλοΐας», τονίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το πρώτο. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και πριν από περίπου έξι χρόνια, όταν η γέφυρα είχε επίσης «κολλήσει» λόγω παλαιότητας και ηλεκτρονικών δυσλειτουργιών. Και τότε, η διαδικασία επαναφοράς έγινε χειροκίνητα και κράτησε ώρες, με σημαντικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία.
«Η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της. Χρειάζεται αντικατάσταση ή μια μεγάλη χρηματοδότηση για γενική επιδιόρθωση», δηλώνει ο κ. Μανιάτης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έναρξης εκ νέου του διαλόγου για ριζική ανακατασκευή ή αντικατάσταση του έργου.
Από το πρωί της Δευτέρας 4 Αυγούστου, η κυκλοφορία στους δρόμους της Χαλκίδας είχε χτυπήσει «κόκκινο». Εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίζονταν λόγω της διακοπής σύνδεσης μέσω της Παλαιάς Γέφυρας, ενώ δεν υπήρχε άμεση εναλλακτική διέλευσης εντός του αστικού ιστού.
Η ταλαιπωρία ήταν μεγάλη, καθώς οι μετακινήσεις προς εργασία, σχολεία και δημόσιες υπηρεσίες γίνονταν αποκλειστικά μέσω της Υψηλής Γέφυρας.