weather-icon °C AΘΗΝΑ

Χειμερινές εκπτώσεις 2019 – Αύριο Κυριακή 20/01 ανοιχτά τα καταστήματα

Χειμερινές εκπτώσεις 2019 – Αύριο Κυριακή 20/01 ανοιχτά τα καταστήματα | Newsit.gr

Χειμερρινές εκπτώσεις 2019 – Ανοχιτά καταστήματα Κυριακή 20/01/2019. Ανοιχτά θα είναι τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια, την Κυριακή 20 Ιανουαρίου από τις 11:00 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ. Τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά την Κυριακή 20 Ιανουαρίου λόγω των χειμερινών εκπτώσεων 2019, όμως αυτό το γεγονός θα επηρεάσει και το ωράριο της Δευτέρας. Έτσι λόγω των εκπτώσεων από 14/01/2019 ως 28/02/2019 την Κυριακή η λειτουργία των καταστημάτων θα είναι από 11:00 το πρωί ως τις 18:00 το απόγευμα, ενώ τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας προτείνει να λειτουργήσουν τα καταστήματα από τις 12:00 έως τις 18:00 και όχι από τις 9:00, δεδομένου ότι τις Δευτέρες μετά τις Κυριακές που τα καταστήματα λειτουργούν, παρατηρείται ως και μηδενική προσέλευση καταναλωτών.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), τονίζει ότι είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 20/1, με προτεινόμενο ωράριο 11.00-18.00 (στη Θεσσαλονίκη). Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, όπως επισημαίνει στη σημερινή του ανακοίνωση ο ΕΣΘ, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής, υπογραμμίζει ο ΕΣΘ και προσθέτει, οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Μεταξύ άλλων, ο ΕΣΘ υπενθυμίζει ότι στη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους εμπόρους καταστηματάρχες, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.

Οι χειμερινές εκπτώσεις 2019 θα διαρκέσουν μέχρι την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019. Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπειε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:

– Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.

– Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

– Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.

– Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

– Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

– Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.

– Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.

– Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”, ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

– Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

– Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.

– Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.

#TAGS MM