Δευτέρα, 6 Μαΐ
22oC Αθήνα

Αναχρονιστικό αίτημα: Ζητούν να καταργηθεί η πιστοποίηση γνώσεων πληροφορικής

Αναχρονιστικό αίτημα: Ζητούν να καταργηθεί η πιστοποίηση γνώσεων πληροφορικής

Πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι. Την παράλογη αυτή συμπεριφορά υιοθετούν εκείνοι που ζητούν την κατάργηση της πιστοποίησης της καλής γνώσης της πληροφορικής.

Προς την κατεύθυνση αυτή έκαναν παρέμβαση προς το υπουργείο Παιδείας οι εκπρόσωποι των ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ στον ΕΟΠΠΕΠ που είναι επίσημος φορέας ελέγχου των εταιρειών που κάνουν πιστοποιήσεις.

Αντί να ζητήσουν, σύμφωνα με πληροφορίες να αναβαθμιστεί ο ΕΟΠΠΕΠ και ο ελεγκτικός του ρόλος, ζητούν να καταργηθεί η πιστοποίηση των γνώσεων και έτσι να καταργηθεί οποιαδήποτε αξιολόγηση του έργου που προσφέρουν ή υποτίθεται ότι προσφέρουν διάφοροι φορείς, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στη δημιουργία ενός φαύλου καθεστώτος και χορήγησης προγραμμάτων εκπαίδευσης, μάθησης, ειδίκευσης και δια βίου μάθησης σε κάθε τυχάρπαστο που έχει τις κατάλληλες επαφές και γνωριμίες.

Το κατάλληλο νομικό πλαίσιο στον χώρο της πιστοποίησης προσόντων ανθρώπινου δυναμικού υπάρχει, όπως και σοβαροί, αξιόπιστοι φορείς, με παγκόσμια εμβέλεια, οι οποίοι διασφαλίζουν την ποιότητα στις υπηρεσίες που παρέχουν, προσφέροντας πιστοποιητικά διεθνούς αναγνωρισιμότητας.

Το πρόβλημα σύμφωνα με γνώστες του χώρου της πιστοποίησης, είναι ανεπαρκής λειτουργία του ΕΟΠΠΕΠ. Αυτός ζητώντας μέσω των κοινωνικών εταίρων, ένα νέο θεσμικό πλαίσιο ομολογεί επί της ουσίας, την αποτυχία άσκησης των καθηκόντων του. «Δεν φταίνει οι νόμοι, φταίνε αυτοί που είναι ανίκανοι να τους εφαρμόσουν», λένε με έμφαση στελέχη επιχειρήσεων πιστοποίησης.

Ο ΕΟΠΠΕΠ, φορέας του υπουργείου Παιδείας έχει την ευθύνη ελέγχου όλου του συστήματος στον χώρο της πιστοποίησης, από τις διαδικασίες εκπαίδευσης στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης μέχρι και το στάδιο της πιστοποίησης των γνώσεων από φορείς πιστοποίησης. Ο ρόλος του είναι, στο πλαίσιο άσκησης αρμοδιοτήτων που του έχουν εκχωρηθεί από το κράτος, να εποπτεύει στενά τη λειτουργία των κέντρων κατάρτισης, αλλά και των φορέων που πιστοποιούν την καλή γνώση πληροφορικής. Με τον τρόπο αυτό, προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον, το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και την ισότιμη πρόσβαση των νέων στην απασχόληση.

Πότε άσκησε ο ΕΟΠΠΕΠ πραγματικά τον εποπτικό του ρόλο; Από της συστάσεώς του δεν έχει «πάτησει το πόδι» του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη του χώρου, σε εταιρία ή φορέα πιστοποίησης για να ασκήσει έλεγχο.

Πώς ασκούν έλεγχο;

Η προσέγγισή του ΕΟΠΠΕΠ σε θέματα πιστοποίησης και κατάρτισης ήταν γραφειοκρατική, σημειώνουν τα ίδια στελέχη, και όχι ουσιαστική και προς την κατεύθυνση διασφάλισης της ποιότητας των παρεχόμενων γνώσεων και υπηρεσιών. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι ο ΕΟΠΠΕΠ είχε τη δυνατότητα, του δόθηκε η ευκαιρία, εάν θεωρούσε ότι το θεσμικό πλαίσιο είναι ανεπαρκές, «να φέρει τα πάνω-κάτω», τον περασμένο Μάιο μέσω της ΚΥΑ (Μάιο 2014) που καταρτίστηκε με βάση τις προτάσεις του. Γιατί δεν επέφερε τις αλλαγές που σήμερα προτείνει; Τί άλλαξε μέσα σ’ ένα χρόνο;

Τέλος, επισημαίνεται ότι η πιστοποίηση προσώπων αποτελεί έναν ισχυρό μοχλό για την ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και στην καταπολέμηση της ανεργίας όπως επίσης και την επιτάχυνση σημαντικών μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία η πιστοποίηση προσώπων συμβάλλει σημαντικά στην καταπολέμηση της ανεργίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των οικονομιών μέσα από τη βελτίωση του κόστους και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε