Παρασκευή, 29 Μαρ.

Εκπληκτική εικόνα! Η στιγμή της γέννησης ενός πλανήτη

Νέος πλανήτης τη στιγμή της γέννησής του
Φωτογραφία: ESO

Με τη χρήση του ισχυρότερου τηλεσκοπίου που κατασκευάστηκε ποτέ, οι επιστήμονες έγιναν μάρτυρες της γέννησης ενός πλανήτη.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν το ισχυρότερο τηλεσκόπιο για να εξερευνήσουν τα βάθη του σύμπαντος. Και μας προσφέρουν απλόχερα τη μοναδική στιγμή που απαθανάτισαν. Αυτή της γέννησης ενός πλανήτη.

Ο νεογέννητος πλανήτης απαθανατίστηκε με το πολύ μεγάλο τηλεσκόπιο στην έρημο Atacam της Χιλής. Θεωρείται ότι απέχει 370 έτη φωτός από τη Γη.

Το τηλεσκόπιο επέτρεψε στους επιστήμονες να μετρήσουν τη φωτεινότητα του πλανήτη μετά την ανακάλυψή του. Οι ερευνητές ήταν σε συναγερμό μετά τη γέννηση ενός νέου κόσμου. Ανέλυσαν διαφορετικά μήκη κύματος φωτός για να μετρήσουν τις ιδιότητες της ατμόσφαιράς του.

Νέος πλανήτης στην οικογένεια του σύμπαντος

Η ανακάλυψη του νέου πλανήτη είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα μπροστά στην εξερεύνηση του διαστήματος. Παρέχει νέα εικόνα για το πώς σχηματίζονται οι πλανήτες. Η ανακάλυψη έγινε υπό την καθοδήγηση ομάδας στο Ινστιτούτο Αστρονομίας του Max Plank στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Southern Observatory.

Ο νέος πλανήτης ονομάζεται PDS 70b και φαίνεται τη στιγμή που αναδύεται από τη σκιά του νεαρού αστεριού του καθώς σχηματίζεται το ηλιακό σύστημα.

Προηγούμενες προσπάθειες να παρακολουθήσουν τον σχηματισμό ενός πλανήτη είχαν αποτύχει λόγω ενός σύννεφου σκόνης από τον νέο κόσμο. Ωστόσο, αυτή η τελευταία εικόνα από το VLT παρακάμπτει τη σκόνη, αναλύοντας το φως γύρω από τον νεοσύστατο πλανήτη.

Η σκοτεινή περιοχή στο κέντρο της εικόνας οφείλεται σε ένα φίλτρο που μπλοκάρει τον φωτισμό του αστεριού και επιτρέπει στους αστρονόμους να ανιχνεύσουν τον πλανήτη.

Ο ίδιος ο πλανήτης είναι η φωτεινή σφαίρα φωτός στα δεξιά του μαύρου δίσκου. “Αυτοί οι δίσκοι γύρω από τα νεαρά αστέρια είναι οι γενέτειρες των πλανητών” εξηγεί η Miriam Keppler, επικεφαλής της ομάδας πίσω από την ανακάλυψη του πλανήτη.

Πηγή: Dailymail