Εμβόλια κορονοϊού: Έτσι θα φτάσουν σε κάθε γωνιά της γης – Εντυπωσιακές εικόνες

15 δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων χρειάζονται για να καλύψουν όλο τον πλανήτη. Πως θα φτάσουν σε κάθε χώρα και σε κάθε πολίτη. Τα μισά θα μεταφερθούν οδικώς και τα άλλα μισά αεροπορικώς. Φωτογραφίες από το αεροδρόμιο του Σίπχολ που είναι έτοιμο για την διανομή.

Πώς θα μεταφερθούν με ταχύτητα και ασφάλεια δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων κατά του κορονοϊού, όταν θα είναι τελικά έτοιμα; Οι επαγγελματίες της αλυσίδας μεταφορά/συντήρηση/αποθήκευση/διανομή (logistics) προετοιμάζονται, προσπαθώντας να λύσουν εξισώσεις με πολλαπλούς αγνώστους.

Πόσα εμβόλια θα χρειαστούν;

Μεταξύ 12 και 15 δισεκατομμύρια δόσεις πρέπει να παραχθούν στον κόσμο, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Φαρμακοβιομηχανιών.

«Τα σημερινά μοντέλα προβλέπουν ότι δεν θα υπάρχουν αρκετά εμβόλια για να καλύψουν τον παγκόσμιο πληθυσμό πριν από το 2023 ή 2024», εκτιμά το Duke University που παρακολουθεί την αναδυόμενη αγορά 200 περίπου υποψήφιων εμβολίων.

Ολα τα εμβόλια θα μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο;

Τα εργαστήρια ετοιμάζουν δύο τύπους εμβολίων: ορισμένα, όπως το εμβόλιο Pfizer/BioNTech, θα απαιτήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες συντήρησης, μέχρι τους -80 βαθμούς Κελσίου, ενώ άλλα θα συντηρούνται σε πιο συμβατικές θερμοκρασίες μεταξύ -2 και -8 βαθμών Κελσίου.

Ο πρώτος τύπος εμβολίου, που παραπέμπει σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες μεταφοράς, «θα αφορά περί το 30% των δόσεων που θα διανεμηθούν στον κόσμο», εκτιμά ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, γενικός διευθυντής της Ceva (όμιλος CMA-CGM).


Υπάλληλος στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ γεμίζει ειδικό χώρο αποθήκευσης με ξηρό πάγο

Για το 70% του δεύτερου τύπου των εμβολίων, «εξακολουθούν να απαιτούνται ειδικές συνθήκες μεταφοράς/αποθήκευσης. Πρόκειται για φάρμακα και αυτά είναι πάντοτε ευαίσθητα, αλλά υπάρχουν λιγότερες τεχνικές δυσκολίες από τους -80 βαθμούς», λέει.

Θα πάρουν το αεροπλάνο;

Για τον διευθυντή της εταιρείας, τα μισά εμβόλια θα μεταφερθούν οδικώς από τον τόπο παραγωγής στον τόπο αποθήκευσης και στη συνέχεια στα κέντρα εμβολιασμού.

Το άλλο μισό θα απαιτήσει μία διαδικασία μεταφοράς/αποθήκευσης/διανομής που θα συνδυάσει αεροπορική και χερσαία μεταφορά.

Ολα θα εξαρτηθούν από τις αποστάσεις και τον επείγοντα χαρακτήρα της μεταφοράς.

Πώς θα οργανωθεί η αεροπορική μεταφορά;

«Θα υπάρξει ανάγκη για την οργάνωση κάποιου είδους αερογέφυρας», λέει ο Γκλιν Χιουζ, υπεύθυνος cargo της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (Iata). Για να φτάσει κάθε δόση σε κάθε κάτοικο του πλανήτη θα απαιτηθούν 8.000 μεγάλα μεταγωγικά αεροσκάφη.

Για να υπάρξει μία ιδέα των όγκων, τα 99 επιβατηγά μεγάλων αποστάσεων μπορούν το καθένα να μεταφέρει 400.000 δόσεις, ενώ τα Boeing 777 cargo περισσότερο από ένα εκατομμύριο δόσεις.

«Οι εμπορικές πτήσεις με ικανότητα μεταφοράς φορτίου στον χώρο των αποσκευών πρέπει να αυξηθούν», λέει ο διευθυντής της Iata Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ.«Τα σύνορα θα πρέπει να είναι ανοικτά για να επιτρέψουν την διανομή».

Η σημερινή ικανότητα μεταφοράς cargo είναι ανεπαρκής για την αντιμετώπιση της ζήτησης. Η κατάρρευση των αερομεταφορών έχει περιορίσει την προσφορά, αφού το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται στους χώρους των αποσκευών των εμπορικών πτήσεων.

Πώς οργανώνονται οι μεταφορικές εταιρείες;

Σε όλα τα επίπεδα, έχουν συγκροτηθεί task force, ομάδες εργασίες σε επίπεδο κρατών, τομέων δραστηριότητας και επιχειρήσεων για να εξετάσουν την κατάσταση της αγοράς στον τομέα της συσκευασίας, των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς, χερσαίων , αεροπορικών, θαλάσσιων.

Η ιδιαιτερότητα της παρούσας κατάστασης είναι ότι τα ίδια τα εργαστήρια θα ασχοληθούν με την πιστοποίηση των μέσων μεταφοράς.

«Η σειρά είναι ότι ένας θεσμός ή υγειονομική αρχή μίας χώρας συνεργάζεται με ένα εργαστήριο, το εργαστήριο δίνει πιστοποίηση της δικής του αλυσίδας μεταφοράς/αποθήκευσης και είναι δουλειά δική του και των υπεργολάβων αυτή η αλυσίδα μεταφοράς/αποθήκευσης να πληροί τα κριτήρια», λέει ο γενικός διευθυντής της Ceva.

Θα είναι όλος ο κόσμος έτοιμος;

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράγοντες: οι ποσότητες προς μεταφοράν, οι θερμοκρασίες, τα χρονοδιαγράμματα, τα σχήματα διανομής κλπ. Ομως, οι επαγγελματίες του τομέα δηλώνουν ότι θα είναι έτοιμοι.

Τον περισσότερο καιρό, οι αλυσίδες μεταφοράς της φαρμακοβιομηχανίας περνούν απαρατήρητες, δηλώνει ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, σημειώνοντας ότι η τεχνολογία για την μεταφορά στους -80 βαθμούς Κελσίου υπάρχει ήδη για την μεταφορά οργάνων. «Αυτό που αλλάζει είναι ο όγκος και οι σχετικά σύντομοι χρόνοι».

φωτογραφίες: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Κορονοϊός: Εμβόλιο σε 300 εκατ. Αμερικανούς ως το τέλος του καλοκαιριού

Κορονοϊός: Εμβόλιο σε 300 εκατ. Αμερικανούς ως το τέλος του καλοκαιριού

Οι ΗΠΑ σχεδιάζουν να παραγγείλουν 200 εκατομμύρια επιπλέον δόσεις εμβολίων κατά του κορονοϊού με στόχο τον εμβολιασμό 300 εκατομμυρίων ανθρώπων έως το τέλος του καλοκαιριού, ... Διαβάστε περισσότερα
Εμβόλιο AstraZeneca: Από «κόσκινο» μετά τις αποκαλύψεις για την αποτελεσματικότητα

Εμβόλιο AstraZeneca: Από «κόσκινο» μετά τις αποκαλύψεις για την αποτελεσματικότητα

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (EMA), που πρόκειται αυτήν την εβδομάδα να αποφανθεί επί του αιτήματος της εταιρείας AstraZeneca για έγκριση του εμβολίου της κατά του ... Διαβάστε περισσότερα
Κορονοϊός: Αναβρασμός για την κατάσταση σε νοσοκομεία και γηροκομεία του Καναδά

Κορονοϊός: Αναβρασμός για την κατάσταση σε νοσοκομεία και γηροκομεία του Καναδά

Σχεδόν είκοσι μέσα ενημέρωσης δημοσίευσαν σήμερα μια ανοιχτή επιστολή ζητώντας από την κυβέρνηση του Κεμπέκ να επιτρέψει σε δημοσιογράφους την είσοδο σε νοσοκομεία και γηροκομεία, ... Διαβάστε περισσότερα
Κι όμως… χιόνια στις συνήθως ηλιόλουστες Αριζόνα, Νεβάδα και Καλιφόρνια (video)

Κι όμως… χιόνια στις συνήθως ηλιόλουστες Αριζόνα, Νεβάδα και Καλιφόρνια (video)

Ένα πρωτόγνωρο χειμωνιάτικο σκηνικό καταγράφηκε σήμερα σε συνήθως ηλιόλουστες περιοχές, όπως στις ερήμους της Αριζόνας και του Λας Βέγκας, στη Νεβάδα. Λίγες ημέρες αφότου το ... Διαβάστε περισσότερα