Παρασκευή, 26 Απρ.
21oC Αθήνα

Γαλλία: Στον πυρετό των απεργιών στα τρένα – Το πρώτο μεγάλο τεστ του Μακρόν

Μακρόν Γαλλία απεργία

Είναι η πρώτη μεγάλη απεργία στη Γαλλία που καλείται να αντιμετωπίσει ως πρόεδρος ο Εμανουέλ Μακρόν. Τη “βάφτισαν”… «μαύρη Τρίτη» των μεταφορών και θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα σιδηροδρομικά και στα αεροπορικά δρομολόγια.

Ο Μακρόν έχει βάλει σκοπό να υλοποιήσει το σχέδιο μεταρρύθμισης της δημόσιας επιχείρησης σιδηροδρόμων SNCF. Αλλά οι αντιδράσεις στη Γαλλία είναι πολλές και ηχηρές. Από σήμερα Τρίτη (03.04.2018) ξεκινά απεργία στους σιδηροδρόμους. Και προβλήματα δεν θα αντιμετωπίσουν όσοι θέλουν να ταξιδέψουν με τρένο.

Οι σιδηροδρομικοί ξεκινούν μακρά απεργία. Ξεκίνησε το βράδυ της Δευτέρας (02.04.2018). Σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθεί μόνο ένα στα οκτώ δρομολόγια των TGV. Ήδη από την Κυριακή, η διεύθυνση των SNCF έχει προειδοποιήσει για «σοβαρά προβλήματα» στα δρομολόγια. Συμμετοχή στην απεργία, 48 ώρες πριν ξεκινήσει, είχαν δηλώσει σχεδόν ο ένας στους δύο σιδηροδρομικούς υπαλλήλους (ποσοστό 48%, από 35,2% στην απεργία της 22ας Μαρτίου) και πάνω από τρεις στους τέσσερις μηχανοδηγούς (77%).

τρένα Γαλλία Μακρόν

Η εταιρεία προβλέπει ότι θα πραγματοποιούνται σήμερα κατά μέσο όρο ένα στα οκτώ δρομολόγια των TGV (ένα στα δέκα στον άξονα Νότου-Ανατολής) και ένα στα πέντε τοπικά δρομολόγια. Η κυκλοφορία του προαστιακού (RER) στο Ιλ ντε Φρανς εκτιμάται ότι θα ποικίλει, ανάλογα με τη γραμμή, από ένα στα δύο μέχρι και ένα στα πέντε τρένα. Ορισμένες γραμμές θα λειτουργήσουν κανονικά.

Στα διεθνή δρομολόγια αναμένονται πάντως μικρά προβλήματα στα Eurostar (θα κινηθούν τρία στα τέσσερα) και σχεδόν ομαλή κυκλοφορία στα Thalys που εκτελούν δρομολόγια προς το Βέλγιο. Αντιθέτως, δεν θα εκτελεστούν δρομολόγια προς την Ισπανία, την Ιταλία ή την Ελβετία. Για τους 4,5 εκατομμύρια καθημερινούς ταξιδιώτες της SNCF, οι ερχόμενες εβδομάδες προαναγγέλλονται περίπλοκες.

Απεργία και στην Air France

Η κινητοποίηση των σιδηροδρομικών, η «μαύρη Τρίτη», όπως την αποκαλούν γαλλικά μέσα ενημέρωσης, συμπίπτει με την απεργία στην Air France, την τέταρτη μέσα σε ένα μήνα, με βασικό αίτημα μισθολογικές αυξήσεις 6%. Η εταιρεία εκτιμά πάντως ότι οι αναταράξεις θα είναι περιορισμένες και ότι σήμερα (03.04.2018) θα πραγματοποιηθεί το 75% των προγραμματισμένων πτήσεών της. Οι απεργίες στην Air France θα συνεχιστούν την 7η, τη 10η και την 11η Απριλίου. Σύμφωνα με την εταιρεία, στην απεργιακή κινητοποίηση θα συμμετάσχει το 32% των πιλότων, το 20% των πληρωμάτων καμπίνας και το 15% του προσωπικού εδάφους.

Για τα συνδικάτα, το σημερινό «ραντεβού» είναι κρίσιμης σημασίας ώστε να μπορούν να ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μετρήσει η γνώμη τους για άλλα μεταρρυθμιστικά προγράμματα που έχουν στόχο κυρίως τους δημόσιους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους. Η δυσαρέσκεια υποβόσκει και στους συνταξιούχους, τους φοιτητές ή ακόμη τους οδοκαθαριστές και τους εργαζομένους στον ενεργειακό τομέα, που απεργούν επίσης σήμερα.

Ο Μακρόν αντιμέτωπος με απεργίες… μηνών

Η εβδομάδα προμηνύεται ταραγμένη για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και την κυβέρνησή του. Τα τέσσερα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους εργαζομένους στους σιδηροδρόμους (CGT, Unsa, SUD και CFDT) διαμαρτύρονται για την κατάργηση των προσλήψεων με ειδικό καθεστώς, για τον τρόπο που ανοίγει ο τομέας στον ανταγωνισμό, καθώς και για τη μετατροπή της SNCF σε ανώνυμη εταιρεία, γεγονός που ανοίγει σύμφωνα μ’ αυτούς τον δρόμο για μελλοντική ιδιωτικοποίηση της, κάτι που αρνείται η κυβέρνηση.

Το σχέδιο μεταρρύθμισης «έχει στόχο να καταστρέψει τη δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία από καθαρό ιδεολογικό δογματισμό» και «δεν θα λύσει το ζήτημα του χρέους ούτε αυτό των δυσλειτουργιών», καταγγέλλουν τα συνδικάτα. Η κινητοποίηση, η οποία προβλέπει 36 ημέρες απεργιών μέσα σε τρεις μήνες, ποντάρει στην κόπωση της κοινής γνώμης που, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, εκτιμά προς το παρόν ότι η απεργία αυτή είναι αδικαιολόγητη, όμως, όπως ελπίζουν οι σιδηροδρομικοί, θα μπορούσε να μεταστραφεί, αν η κυβέρνηση συνεχίσει να επιδεικνύει την ίδια αδιαλλαξία.

Την ώρα που ξεκινάει το μπρα-ντε-φερ, η κυβέρνηση επιδεικνύει την αποφασιστικότητά της να εκσυγχρονίσει έναν τομέα που θα αντιμετωπίσει προσεχώς τον ανταγωνισμό, υπενθυμίζοντας πως «το να κινηθεί ένα τρένο στη Γαλλία κοστίζει 30% πιο ακριβά απ’ ό,τι αλλού». «Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει γιατί τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών αρχίζουν μια μακρά και τιμωρητική απεργία την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται σε διάλογο», δήλωσε εκφράζοντας τη «λύπη» της η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις