Κορονοϊός: Το ιικό φορτίο των τεστ αποτελεί χρήσιμο δείκτη για την πορεία της πανδημίας στον πληθυσμό

Η μελέτη των ιικών φορτίων, όπως αυτά φαίνονται στα μοριακά τεστ για τον κορονοϊό SARS-CoV-2, μπορούν να αξιοποιηθούν ως χρήσιμος δείκτης για το πώς εξελίσσεται η επιδημία Covid-19 σε μια πόλη ή σε μια ευρύτερη περιοχή, σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τζέιμς Χέι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ στη Βοστώνη, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv, σύμφωνα με το “Nature”, χρησιμοποίησαν μεθόδους μαθηματικής μοντελοποίησης για να δείξουν ότι τα ιικά επίπεδα (φορτία) ενός πληθυσμού σχετίζονται με τον ρυθμό εξάπλωσης του κορονοϊού, φωτίζοντας έτσι τη δυναμική της επιδημίας σε ένα πληθυσμό.

Στην αρχή φάση της επιδημίας το μέσο άτομο που έχει εκτεθεί στον ιό και έχει μολυνθεί, τείνει να εμφανίζει υψηλό ιικό φορτίο. Σε επόμενο στάδιο της επιδημίας, ο μέσος άνθρωπος που έχει τη λοίμωξη Covid-19, εμφανίζει συνήθως χαμηλότερο ιικό φορτίο.

Με βάση αυτή τη γενική διαπίστωση, οι επιστήμονες θεωρούν ότι η ανάλυση της κατανομής του ιικού φορτίου σε ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού μπορεί να αποκαλύψει αν τα κρούσματα βρίσκονται πραγματικά σε ανοδική φάση ή πτωτική, έχοντας πια περάσει την κορύφωση τους. Επιπλέον, βρήκαν ότι υπάρχει στενή συσχέτιση ανάμεσα στο δείκτη αναπαραγωγής του ιού R(t) και στο δείκτη κατανομής του ιικού φορτίου σε μια ομάδα θετικών δειγμάτων.

Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, η μαθηματική-επιδημιολογική μέθοδος τους είναι πιο αντικειμενική από το να μετριέται απλώς πώς εξελίσσεται διαχρονικά ο αριθμός των κρουσμάτων, κάτι που εξαρτάται καθοριστικά από το αν μεταβάλλεται με το πέρασμα του χρόνου ο αριθμός των διενεργούμενων τεστ. Γι’ αυτό, τονίζουν την ανάγκη – κάτι που έχουν επισημάνει και άλλοι επιστήμονες- να ενσωματωθεί πλέον ο δείκτης του ιικού φορτίου σε όλα τα μοριακά τεστ που γίνονται, έτσι ώστε να έχουν οι υγειονομικές αρχές καλύτερη εικόνα για την εξέλιξη της επιδημίας.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Κίνα: Συγχαρητήρια Σι Τζινπίνγκ σε Μπάιντεν για τη νίκη του στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές

Τον Τζο Μπάιντεν για τη νίκη του στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές συνεχάρη σήμερα ο Πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ. Παράλληλα ο Σι Τζινπίνγκ εξέφρασε την ... Διαβάστε περισσότερα
Ελπίδες να εγκριθούν τα εμβόλια κατά του κορονοϊού πριν από τα Χριστούγεννα!

Αυτό τουλάχιστον δήλωσε η εκτελεστική διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων. Η Εμερ Κουκ είπε συγκεκριμένα, πως ελπίζει ότι θα υπάρξει μία θετική γνωμοδότηση για τα ... Διαβάστε περισσότερα