Με αστραπιαίες κινήσεις – τέτοιες που βλέπουμε στο σινεμά – οι τρεις κακοποιοι που εισέβαλαν στο πρωί της Κυριακής (19.10.2025) στο μουσείο του Λούβρου το πιο δημοφιλές μουσείο στον κόσμο, γνωστό για την τεράστια συλλογή του με πάνω από 35.000 αριστουργήματα, άρπαξαν κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας.
Πρόκειται για κοσμήματα από τη συλλογή του Ναπολέοντα που βρίσκονται στην γκαλερί «Απόλλωνας» στο Λούβρο- και που «έβαλαν» στο μάτι οι ληστές, όπου ο Λουδοβίκος XIV συνέδεσε για πρώτη φορά την εξουσία του με τη θεότητα του ήλιου. Η Γκαλερί του Απόλλωνα αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές αίθουσες του μουσείου που φιλοξενείται στον πρώτο όροφο της πτέρυγας που είναι γνωστή ως Petite Galerie.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η αρχική της διαμόρφωση σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1660. Από τον 18ο αιώνα εντάχθηκε στο Μουσείο του Λούβρου, ενώ ολοκληρώθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα υπό την καθοδήγηση του αρχιτέκτονα Φελίξ Ντιμπάν. Από το 1887 φιλοξενεί τη συλλογή των Γαλλικών Βασιλικών Κοσμημάτων.
Τα Βασιλικά Κοσμήματα
Όσοι δεν έχουν καταφέρει να περιπλανηθούν στην αίθουσα, πέρα από τη λαμπρή διακόσμηση που θαμπώνει κάθε επισκέπτη, θα θαυμάσουν τα εναπομείναντα Γαλλικά Βασιλικά Κοσμήματα.
Το 1887, η Τρίτη Γαλλική Δημοκρατία πούλησε τα περισσότερα για να αποτρέψει φόβους μοναρχικής επαναφοράς, διατηρώντας μόνο εκείνα με ιστορική αξία. Τα 23 εναπομείναντα κοσμήματα εκτέθηκαν στη Γκαλερί του Απόλλωνα, σε προθήκες σχεδιασμένες από τον αρχιτέκτονα Εντμόν Γκιγιόμ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ανάμεσα στα σημαντικότερα εκθέματα περιλαμβάνονται οι βασιλικές κορόνες των Λουδοβίκου ΙΕ΄ και Ναπολέοντα, το ροζ-πορτοκαλί διαμάντι Hortensia των 20 καρατίων, το λευκό διαμάντι Regent των 140 καρατίων –ένα από τα καθαρότερα στον κόσμο– καθώς και το ανοιχτόχρωμο κίτρινο διαμάντι Sancy, που παλαιότερα ανήκε στα Κοσμήματα του Στέμματος του Ηνωμένου Βασιλείου.
Μια γκαλερί κατάλληλη για έναν Βασιλιά Ήλιο…
Ο βασιλιάς Λουδοβίκος XIV ήταν γνωστός για το ότι ταυτιζόταν με τον θεό του ήλιου Απόλλωνα και αυτή η υπέροχη γκαλερί ήταν η πρώτη απτή αναπαράσταση αυτής της εικόνας.
Για να δημιουργήσει αυτό το αριστούργημα αρχιτεκτονικής διακόσμησης, κάλεσε τους μεγαλύτερους ζωγράφους, επιχρυσοχόους και γλύπτες της εποχής, οι οποίοι αργότερα εργάστηκαν στην Αίθουσα των Καθρεφτών στο Château de Versailles.
Στις 6 Φεβρουαρίου 1661, οι φλόγες κατέστρεψαν την υπέροχη Petite Galerie που χρονολογείται από την εποχή του Ερρίκου Δ’. Ο εγγονός του Ερρίκου, Λουδοβίκος ΙΔ’, άρχισε αμέσως να κατασκευάζει μια ακόμα πιο όμορφη γκαλερί για να την αντικαταστήσει και ανέθεσε το σχεδιασμό της στον αρχιτέκτονα Louis Le Vau. Ο νεαρός βασιλιάς, ηλικίας 23 ετών, είχε επιλέξει τον ήλιο ως έμβλημά του, και έτσι αυτό έγινε το θέμα της νέας του γκαλερί, που πήρε το όνομά της από τον Απόλλωνα, τον ελληνικό θεό του ήλιου και των τεχνών.
@amazingtiktok3 The Galerie d’Apollon is home to the royal collection of hardstone vessels and the French Crown Jewels #paris #apollo #france #artgallery #f #french #fyp #travel #for #foryoupage #vacations #travelling ♬ Luminary – Joel Sunny
Ο Σαρλ Λε Μπρουν, πρώτος ζωγράφος του βασιλιά, ανέλαβε να σχεδιάσει τη διακόσμηση.
Ο Le Brun διακόσμησε την θολωτή οροφή της γκαλερί με πίνακες που απεικονίζουν τον Απόλλωνα να οδηγεί το άρμα του στον ουρανό. Αυτοί που βρίσκονται κατά μήκος του κεντρικού άξονα δείχνουν το ταξίδι του θεού του ήλιου, σηματοδοτώντας τις διαφορετικές ώρες της ημέρας από την αυγή μέχρι τη νύχτα.
Αυτοί περιβάλλονται από έναν ολόκληρο κόσμο εικόνων και συμβόλων που αντιπροσωπεύουν όλα όσα επηρεάζονται από τις διακυμάνσεις του φωτός και της θερμότητας του ήλιου (τις ώρες, τις ημέρες, τους μήνες, τις εποχές, τα ζώδια και τις ηπείρους).
View this post on Instagram
Η «Γκαλερί του Απόλλωνα», με την πλούσια σκαλιστή και ζωγραφισμένη διακόσμησή της, έδωσε οπτική μορφή στη δύναμη του ήλιου πάνω σε ολόκληρο το σύμπαν, μεγεθύνοντας τη δόξα του Βασιλιά Ήλιου.
Ωστόσο, δεν άργησε να περάσει πολύς καιρός μέχρι ο Λουδοβίκος XIV να αρχίσει να εγκαταλείπει το Παρίσι και το Λούβρο για να μετακομίσει στη Βερσαλλία, όπου τελικά εγκαταστάθηκε μόνιμα μαζί με την αυλή του.
Η διακόσμηση της γκαλερί ολοκληρώθηκε δύο αιώνες αργότερα, το 1850, υπό τη διεύθυνση του αρχιτέκτονα Félix Duban. Για τη διακόσμηση του κέντρου της οροφής, ανατέθηκε στον Delacroix η δημιουργία ενός πίνακα πλάτους 12 μέτρων. Το αποτέλεσμα, ο Απόλλων σκοτώνει το φίδι Πύθωνα, είναι ένα μανιφέστο του γαλλικού ρομαντισμού. Ολοκληρώθηκε επίσης η διακόσμηση των τοίχων, με ταπισερί με πορτρέτα 28 μοναρχών και καλλιτεχνών που είχαν χτίσει και διακοσμήσει το παλάτι του Λούβρου κατά τη διάρκεια των αιώνων.
Η συλλογή πολύτιμων λίθων του Λουδοβίκου XIV
Από τη μετατροπή του Λούβρου σε μουσείο, η γκαλερί εκθέτει τη μαγευτική συλλογή σκληρών λίθων των βασιλέων της Γαλλίας. Αυτοί οι όμορφα τοποθετημένοι θησαυροί είναι σκαλισμένοι από πολύτιμα ορυκτά (όπως αχάτης, αμέθυστος, λαζουρίτης, νεφρίτης και ορυκτός κρύσταλλος). Ο Λουδοβίκος XIV είχε ιδιαίτερη πάθος για τους σκληρούς λίθους και η συλλογή του περιλάμβανε περίπου 800 κομμάτια.