Παρασκευή, 26 Απρ.

Maria Reiche: 3 πράγματα που δεν ξέρετε για την διάσημη αρχαιολόγο

Maria Reiche

Η γυναίκα που συνέβαλε στην αναγνώριση των Γραμμών της Νάσκα στο Περού. Με doodle τιμά η Google τα 115 χρόνια από τη γέννηση της Maria Reiche.

Με αφορμή τα  115 χρόνια από τη γέννησή της, η Google τιμά με ένα doodle σήμερα, 15 Μαΐου, την Maria Reiche. Η Γερμανίδα μαθηματικός και αρχαιολόγος Maria Reiche (1903 – 1998) συνέβαλε στην έρευνα των Γραμμών της Νάσκα στο Περού.

Maria Reiche: Από νταντά έγινε η αρχαιολόγος με τη σπουδαία ανακάλυψη

Γεννημένη στη Δρέσδη της Γερμανίας σαν σήμερα, 15 Μαΐου το 1903, η Maria Reiche σπούδασε μαθηματικά, αστρονομία, γεωγραφία και ξένες γλώσσες. Από το 1932 ξεκίνησε να εργάζεται ως νταντά και δασκάλα για τα παιδιά ενός Γερμανού πρόξενου στο Περού. Παράλληλα, έκανε επιστημονικές μεταφράσεις.

Όταν ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Maria Reiche έμεινε στο Περού και ανακάλυψε τις Γραμμές της Νάσκα. Τις εντόπισε σε μία πτήση που πραγματοποίησε πάνω από την έρημο. Έτσι, μαζί με τον ιστορικό Πολ Κόσοκ, όπου μαζί ξεκίνησαν να καταγράφουν τις γραμμές.

Έπειτα από μετρήσεις, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι δημιουργοί των Γραμμών τις χρησιμοποίησαν σαν ένα είδους αστρονομικό ημερολόγιο. Αρχαιολόγοι, εθνολόγοι, και ανθρωπολόγοι έχουν μελετήσει τον αρχαίο πολιτισμό των Νάσκα και την πολυπλοκότητα του προσδιορισμού του σκοπού τους. Εκείνη υποστήριξε πως κάποιες ή και όλες οι φιγούρες αναπαριστούσαν αστερισμούς.

Οι Γραμμές της Νάσκα στο Περού αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

Οι Γραμμές της Νάσκα είναι μία σειρά αρχαίων γεωγλυφικών στην έρημο Νάσκα του Περού. Καλύπτουν μία έκταση μεγαλύτερη των 500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ανάμεσα στις πόλεις της Νάσκα και της Πάλπα και αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Παρόλο που μερικά από τα γεωγλυφικά μοιάζουν με χαρακτηριστικά σχέδια της φυλή Παράκας, οι επιστήμονες πιστεύουν πως οι Γραμμές της Νάσκα δημιουργήθηκαν από τη φυλή Νάσκα ανάμεσα στο 500πΧ and 500μΧ. Οι εκατοντάδες ξεχωριστές μορφές που σχηματίζονται από τις γραμμές, ποικίλουν από τα πιο απλά γεωμετρικά σχήματα, μέχρι σχέδια λάμα, αραχνών, καρχαριών, μαϊμούδων κ.α.

Η αναγνώριση στο Περού και το doodle της Google για την προσφορά της