Παρασκευή, 19 Απρ.

Μερακλήδες οι πρόγονοί μας – Πρώτα ανακάλυψαν τη μπύρα και μετά το ψωμί!

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EPA

Η παραγωγή μπύρας φαίνεται πως προηγήθηκε αυτής του ψωμιού, σύμφωνα με νέα στοιχεία που ανακάλυψαν οι επιστήμονες στη Μέση Ανατολή.

Συγκεκριμένα Αμερικανοί ερευνητές δημοσίευσαν στο περιοδικό αρχαιολογικής επιστήμης “Journal of Archaeological Science”, πως ανακάλυψαν στο Ισραήλ ίχνη της παλιότερης παραγωγής μπύρας, πριν περίπου 13.000 χρόνια.

Η ανακάλυψη έγινε στο σπήλαιο Ρακεφέτ, κοντά στη σημερινή Χάϊφα και σε έναν νεκροταφείο του πολιτισμού των Νατούφιων. Μεταξύ άλλων ανακαλύψεων, βρέθηκαν λίθινα γουδιά στα οποία υπήρχαν υπολείμματα φυτόλιθων, που -όπως έδειξε η χημική ανάλυση- προέρχονταν από την παραγωγή μπίρας.

Έτσι μάλλον επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις ορισμένων επιστημόνων, οι οποίοι θεωρούν οτι σε μερικές περιοχές του κόσμου, η μπίρα υπήρξε το βασικό κίνητρο για την καλλιέργεια των δημητριακών και όχι το αντίθετο.

«Η ανακάλυψή μας δείχνει ότι η παραγωγή αλκοόλ δεν ήταν κατ’ ανάγκη αποτέλεσμα της παραγωγής γεωργικού πλεονάσματος, αλλά αναπτύχθηκε πριν τη γεωργία για τελετουργικούς σκοπούς και για πνευματικές ανάγκες, τουλάχιστον σε ένα βαθμό», ανέφερε η καθηγήτρια αρχαιολογίας Λι Λίου και επικεφαλής της έρευνας.

Βέβαια η αρχαία μπίρα ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή καθώς θύμιζε περισσότερο …χυλό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ