Κόσμος

Το αλκοόλ σκοτώνει το εμβόλιο του κορονοϊού;

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Η κατανάλωση αλκοόλ αμέσως μετά τη διενέργεια του εμβολίου για τον κορονοϊό πρέπει να αποφεύγεται, επειδή μπορεί να εξασθενήσει σημαντικά την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος και έτσι να καταστήσει τον εμβολιασμό σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικό, σύμφωνα με ένα κορυφαίο Ρώσο επιστήμονα, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ρωσικού εμβολίου «Σπούτνικ-5».

«Συνιστούμε με έμφαση την αποχή από το αλκοόλ για τουλάχιστον τρεις μέρες μετά από κάθε δόση του εμβολίου», δήλωσε στο “New Scientist” ο Αλεξάντερ Γκίντσμπουργκ, επικεφαλής του Εθνικού Κέντρου Επιδημιολογίας και Μικροβιολογίας Γκαμαλέγια στη Μόσχα, το οποίο ανέπτυξε το ρωσικό εμβόλιο. Όπως είπε, «είναι απολύτως προφανές» ότι αυτή η προειδοποίηση δεν ισχύει μόνο για το “Sputnik V”, αλλά και για όλα τα άλλα εμβόλια κατά της Covid-19.

Η έως τώρα επιστημονική βιβλιογραφία σχετικά με την επίδραση του αλκοόλ στο ανοσοποιητικό σύστημα δείχνει ότι ιδίως η υπερβολική κατανάλωση του λειτουργεί ανοσοκατασταλτικά, συνεπώς όσοι πίνουν πολύ, είναι και πιο ευάλωτοι σε διάφορες λοιμώξεις. «Οι γεροί πότες έχουν πολλά προβλήματα και ένα από αυτά είναι η κακή ανοσιακή λειτουργία τους», ανέφερε η ανοσολόγος Ελεάνορ Ράιλι του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.

Οι εταιρείες και οι ερευνητικοί φορείς που διοργάνωσαν τις κλινικές δοκιμές των εμβολίων για τον κορονοϊό, δεν συνέστησαν στους εθελοντές αποχή από το αλκοόλ. Οι δοκιμές έδειξαν ότι περίπου ο ένας στους δέκα (10%) δεν απόκτησε ανοσία. Κατά πόσο αυτό οφείλεται και στο αλκοόλ, είναι κάτι που ακόμη δεν έχει διερευνηθεί.

Ο Γκίντσμπουργκ εκτίμησε ότι η κατανάλωση 300 γραμμαρίων βότκας, που περιέχουν περίπου 120 γραμμάρια αλκοόλ, καταστέλλει τη δημιουργία αντισωμάτων μετά τον εμβολιασμό, αλλά ένα ποτήρι σαμπάνια όχι. Όπως διευκρίνισε, «ασφαλώς δεν μιλάμε για μια πλήρη απαγόρευση του αλκοόλ στη διάρκεια των εμβολιασμών. Απλώς για ένα λογικό περιορισμό στην κατανάλωση του, μέχρι το σώμα προλάβει να εκδηλώσει την ανοσιακή απόκριση του. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να μειώσει σημαντικά την ανοσία και συνεπώς να περιορίσει την αποτελεσματικότητα του εμβολιασμού ή ακόμη και να την αχρηστεύσει. Αυτό δεν ισχύει μόνο για το ‘Σπούτνικ-5′ αλλά για οποιοδήποτε άλλο εμβόλιο».

Από την πλευρά του, ο δρ Πολ Κλένερμαν του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης επεσήμανε πως «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χρόνια μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ έχει σημαντική επίπτωση σε πολλές πλευρές της ανοσίας. Αυτό που δεν είναι σαφές, είναι κατά πόσο η μικρή ποσότητα αλκοόλ μπορεί να έχει κάποια σημαντική επίδραση. Πάντως είναι εύλογο να είναι κάποιος επιφυλακτικός και να αποφύγει το αλκοόλ. Δεν αποκλείεται η κάθε χώρα να καταλήξει να εκδώσει διαφορετικές συστάσεις».

Η Pfizer ανέφερε ότι δεν υπάρχει κάποια προειδοποίηση για την κατανάλωση αλκοόλ, όσον αφορά το δικό της εμβόλιο, ενώ η AstraZeneca δεν απάντησε στο σχετικό ερώτημα που της υποβλήθηκε από το βρετανικό επιστημονικό περιοδικό.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Αλβανία: Εντάλματα σύλληψης για διαφθορά κατά προσώπων που συνδέονται με το τουριστικό σχέδιο της οικογένειας Τραμπ
Από τους 20 ανθρώπους που καταζητούνται, τέσσερις συνελήφθησαν το Σάββατο (13/6/26), ανακοίνωσε η ειδική εισαγγελία κατά της διαφθοράς, χωρίς να κάνει καμία αναφορά στο τουριστικό σχέδιο του Κούσνερ
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ REUTERS
Αλβανία: Διαδηλωτές γκρέμισαν τους φράχτες στο εργοτάξιο στο υπό κατασκευή θέρετρο του γαμπρού του Ντόναλντ Τραμπ
Οι Αλβανοί διαμαρτύρονται εδώ και εβδομάδες κατά ενός σχεδιαζόμενου πολυτελούς θέρετρου που υποστηρίζεται από μια εταιρεία που συνδέεται με τον Τζάρεντ Κούσνερ
Protesters who say their land has been taken unjustly, tear down the fence where a tourist resort is to be built by the Adriatic coast, in Rrjoll, near Shkodra, Albania, June 13, 2026. REUTERS/Florion Goga
Politico: Πώς ο γαμπρός του Ντόναλντ Τραμπ πυροδότησε κατά λάθος μια αλβανική εξέγερση
Φλαμίνγκο, μια παρθένα ακτογραμμή και ένα λαμπερό θέρετρο με την οικονική επένδυση του Τζάρεντ Κούσνερ προκάλεσαν τις μεγαλύτερες πολιτικές διαδηλώσεις στη σύγχρονη ιστορία της Αλβανίας
Protesters hold banners and placards during a protest against a luxury resort, a plan by a company linked to Donald Trump's son-in-law, Jared Kushner, on an environmentally sensitive part of the Adriatic coast, in Tirana, Albania, June 12, 2026. REUTERS/Valdrin Xhemaj
Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ απέκτησε το δικό του αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας στο Χόλιγουντ
Το αστέρι του Μπέκαμ αναγνωρίζει την λαμπρή καριέρα του, κατά τη διάρκεια της οποίας ξεπέρασε τον κόσμο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και να έγινε μια εξέχουσα προσωπικότητα στη μόδα, το lifestyle και την ποπ κουλτούρα
Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ποζάρει μπροστά στο αστέρι του, μετά την αποκάλυψή του στο «Walk of Fame» του Χόλιγουντ στο Λος Άντζελες