Κόσμος

WWF: Πέντε γραμμάρια πλαστικό καταπίνει κάθε εβδομάδα ο μέσος άνθρωπος

Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά ο μέσος άνθρωπος «καταπίνει» ως και πέντε γραμμάρια πλαστικό την εβδομάδα, σύμφωνα με έρευνα. Βασική πηγή είναι του «κακού» αποτελεί το μπουκάλι πλαστικού νερού.
Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Κάθε εβδομάδα ένας μέσος άνθρωπος «καταπίνει» έως και 5 γραμμάρια πλαστικό, το οποίο στην ουσία αντιστοιχεί στο βάρος μιας πιστωτικής κάρτας, σύμφωνα με έκθεση που συντάχθηκε από το Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ της Αυστραλίας για λογαριασμό της οργάνωσης Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση (WWF).

Τα αποτελέσματα από το απάνθισμα 50 που έχουν διεξαχθεί για την κατανάλωση πλαστικού από τους ανθρώπους, πραγματικά σοκάρουν. Κάθε άνθρωπος καταπίνει περίπου 2.000 μικρά κομματάκια και σωματίδια πλαστικού κάθε εβδομάδα, δηλαδή περίπου 250 γραμμάρια ετησίως.

«Αν και οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο την ύπαρξη των μικροπλαστικών και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, η έκθεση αυτή προσφέρει για πρώτη φορά έναν συγκεκριμένο υπολογισμό για το ποσοστό κατανάλωσής τους» από τους ανθρώπους, εξήγησε η Τάβα Παλινισάμι καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ. Αυτό «θα συμβάλει στην κατανόηση των πιθανών τοξικολογικών κινδύνων για τους ανθρώπους», πρόσθεσε.

Πηγή του «κακού» τα μπουκάλια πλαστικό νερό

Βασική πηγή του πλαστικού που καταπίνουν οι άνθρωποι είναι το νερό, κυρίως αν είναι εμφιαλωμένο. Μεταξύ των άλλων προϊόντων που αναλύθηκαν, τα οστρακοειδή, η μπύρα και το αλάτι περιέχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πλαστικού.

Σύμφωνα με καναδική έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 5 Ιουνίου και βασίστηκε στον τρόπο ζωής του μέσου Αμερικανού, ένας ενήλικας καταπίνει έως και 52.000 μικροσωματίδια πλαστικού ετησίως, στα οποία προστίθενται ακόμη 90.000 αν πίνει νερό αποκλειστικά από πλαστικά μπουκάλια (και 4.000 αν πίνει νερό βρύσης).

Αν λάβουμε υπόψη μας τη μόλυνση του αέρα, ο αριθμός αυτός ξεπερνά τα 121.000 μικροσωματίδια, με τον αριθμό να διαφέρει κατά τι ανάλογα με τον τρόπο ζωής και τον τόπο κατοικίας, αναφέρει η έκθεση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Environmental Science and Technology.

«Aυτό είναι ένα σήμα κινδύνου για τις κυβερνήσεις μας: τα πλαστικά δεν μολύνουν μόνο τα ποτάμια και τους ωκεανούς μας, δεν σκοτώνουν μόνο τη θαλάσσια ζωή, αλλά βρίσκονται μέσα σε όλους μας», υπογράμμισε ο Μάρκο Λαμπερτίνι γενικός διευθυντής της WWF International σε ανακοίνωσή του.

«Αν και η έρευνα εξετάζει τις ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις του πλαστικού στην υγεία των ανθρώπων, είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο μπορεί να επιλυθεί μόνο αν αντιμετωπίσουμε τις αιτίες της μόλυνσης: αν δεν θέλουμε το πλαστικό στον οργανισμό μας, πρέπει να σταματήσουμε τους εκατομμύρια τόνους του υλικού αυτού που εξακολουθούν να καταλήγουν στη φύση κάθε χρόνο», πρόσθεσε.

Ο Λαμπερτίνι ζήτησε να αναληφθεί δράση «σε επίπεδο κυβερνήσεων, εταιρειών, καταναλωτών» και να συναφθεί «μια παγκόσμια συμφωνία» για την αντιμετώπιση της μόλυνσης των ωκεανών, η οποία θα θέτει εθνικούς στόχους.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Αλβανία: Εντάλματα σύλληψης για διαφθορά κατά προσώπων που συνδέονται με το τουριστικό σχέδιο της οικογένειας Τραμπ
Από τους 20 ανθρώπους που καταζητούνται, τέσσερις συνελήφθησαν το Σάββατο (13/6/26), ανακοίνωσε η ειδική εισαγγελία κατά της διαφθοράς, χωρίς να κάνει καμία αναφορά στο τουριστικό σχέδιο του Κούσνερ
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ REUTERS
Αλβανία: Διαδηλωτές γκρέμισαν τους φράχτες στο εργοτάξιο στο υπό κατασκευή θέρετρο του γαμπρού του Ντόναλντ Τραμπ
Οι Αλβανοί διαμαρτύρονται εδώ και εβδομάδες κατά ενός σχεδιαζόμενου πολυτελούς θέρετρου που υποστηρίζεται από μια εταιρεία που συνδέεται με τον Τζάρεντ Κούσνερ
Protesters who say their land has been taken unjustly, tear down the fence where a tourist resort is to be built by the Adriatic coast, in Rrjoll, near Shkodra, Albania, June 13, 2026. REUTERS/Florion Goga
Politico: Πώς ο γαμπρός του Ντόναλντ Τραμπ πυροδότησε κατά λάθος μια αλβανική εξέγερση
Φλαμίνγκο, μια παρθένα ακτογραμμή και ένα λαμπερό θέρετρο με την οικονική επένδυση του Τζάρεντ Κούσνερ προκάλεσαν τις μεγαλύτερες πολιτικές διαδηλώσεις στη σύγχρονη ιστορία της Αλβανίας
Protesters hold banners and placards during a protest against a luxury resort, a plan by a company linked to Donald Trump's son-in-law, Jared Kushner, on an environmentally sensitive part of the Adriatic coast, in Tirana, Albania, June 12, 2026. REUTERS/Valdrin Xhemaj
Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ απέκτησε το δικό του αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας στο Χόλιγουντ
Το αστέρι του Μπέκαμ αναγνωρίζει την λαμπρή καριέρα του, κατά τη διάρκεια της οποίας ξεπέρασε τον κόσμο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και να έγινε μια εξέχουσα προσωπικότητα στη μόδα, το lifestyle και την ποπ κουλτούρα
Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ποζάρει μπροστά στο αστέρι του, μετά την αποκάλυψή του στο «Walk of Fame» του Χόλιγουντ στο Λος Άντζελες