Τρίτη, 7 Μαΐ
25oC Αθήνα

OΠΑΠ: Στα 1,9 δισ. ευρώ τα καθαρά έσοδα το 2022 και στα 541 εκατ. το δ’ τρίμηνο 2023 – Από πού προήλθαν τα κέρδη

OΠΑΠ: Στα 1,9 δισ. ευρώ τα καθαρά έσοδα το 2022 και στα 541 εκατ. το δ’ τρίμηνο 2023 – Από πού προήλθαν τα κέρδη

Αυξημένη ζήτηση για παιχνίδια και διευρυμένη πελατειακή βάση στο online σύστημα πέτυχε ο ΟΠΑΠ το 2022. Η μεγαλύτερη εταιρεία τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα ανακοίνωσε τις οικονομικές επιδόσεις για τη χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, σύμφωνα με τις οποίες, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν στα €1.939,0εκ. έναντι €1.538,8εκ. το 2021, αυξημένα κατά 26,0% σε ετήσια βάση.  

Σε επίπεδα ρεκόρ κινήθηκαν τα καθαρά έσοδα το δ’ τρίμηνο 2022 τα οποία διαμορφώθηκαν στα €540,9εκ., αυξημένα κατά 8,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ως αποτέλεσμα των επιτυχημένων βελτιώσεων στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ.

Τα έσοδα που ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ, ενισχύθηκαν από την αυξημένη επισκεψιμότητα στα πρακτορεία και την παικτική δραστηριότητα στο σύνολο των καναλιών διανομής, καθώς και από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου. 

Εκτιμήσεις από τον Jan Karas, CEO ΟΠΑΠ

Για τα οικονομικά αποτελέσματα του 4ου τριμήνου 2022 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Jan Karas δήλωσε:  «Κατά το τέταρτο τρίμηνο, Ο ΟΠΑΠ σημείωσε επιδόσεις-ρεκόρ σε τριμηνιαία βάση, ολοκληρώνοντας μια εξαιρετική χρονιά, με απτή πρόοδο στην υλοποίηση των στρατηγικών στόχων μας και ενισχυμένη δραστηριότητα σε όλα τα κανάλια μας».

Μερισματική πολιτική

«Το EBITDA διαμορφώθηκε πάνω από τις τελευταίες εκτιμήσεις μας – και με ενισχυμένα περιθώρια – ενώ σε επίπεδο μόχλευσης βελτιώθηκε περαιτέρω η θέση μας. Στο πλαίσιο αυτό, και βάσει της σταθερής δέσμευσης μας στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας, είμαστε στην ευχάριστη θέση να προτείνουμε μια γενναιόδωρη συνολική ανταμοιβή προς τους μετόχους για το οικονομικό έτος 2022, ύψους €1,45 ανά μετοχή, συμπεριλαμβανομένου του ήδη καταβληθέντος προμερίσματος των €0,30 ανά μετοχή».

Τα σχέδια στην online στοιχηματική

«Επιπλέον, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας, προχωρήσαμε πρόσφατα στην έναρξη λειτουργίας της ανανεωμένης και ανταγωνιστικής online στοιχηματικής πλατφόρμας του ΟΠΑΠ, ώστε να προσφέρουμε μια ακόμη πιο διασκεδαστική εμπειρία. Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση των ψηφιακών δυνατοτήτων στα καταστήματά μας βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο και αποδίδει καρπούς, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη της συνολικής πελατειακής βάσης και την κίνηση στο δίκτυο μας».

Τα επόμενα σχέδια

«Κοιτώντας στο μέλλον, θα εστιάσουμε στην ανάδειξη των καταστημάτων μας ως τοπικών προορισμών προσιτής διασκέδασης. Επίσης, θα επεκτείνουμε την online παρουσία μας, μέσω της iLottery πρότασής μας, με την οποία ολοκληρώνουμε το «οπλοστάσιο» μας στον τομέα του online gaming. Ακόμη, παραμένει ισχυρή η δέσμευσή μας στην επίτευξη δυναμικών επιδόσεων και στην υλοποίηση του οράματός μας για την παροχή κορυφαίας στο είδος της διασκέδασης, σε συνδυασμό με την προσφορά προς την κοινωνία».

Τα έσοδα και η συμβολή των πρακτορείων

Σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα: Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε το 2022 κατά 31,8% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €798,8εκ. ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το δ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €223,9εκ. αυξημένο κατά 14,7% (δ’ τρίμηνο 2021: €195,3εκ.).

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2022 αυξήθηκαν κατά 33,7% στα €736,0εκ. (χρήση 2021: €550,3εκ.), ή κατά 38,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση, αντικατοπτρίζοντας αυξημένα έσοδα και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €202,7εκ. (δ’ τρίμηνο 2021: €170,4εκ.) αυξημένα κατά 18,9% ή κατά 17,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

Κερδοφορία μετά την πανδημία

Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν στα €365,1εκ. έναντι €321,8εκ. το 2021, αυξημένα κατά 13,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, υποστηρίζοντας την πλήρη επαναλειτουργία των retail δραστηριοτήτων το 2022 έναντι των επιβεβλημένων περιορισμών το 2021 λόγω της πανδημίας, καθώς και την ανάπτυξη του online. Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €113,9εκ. υψηλότερα κατά 22,2% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα κυρίως των αυξημένων εξόδων προβολής και διαφήμισης. Σε συγκρίσιμη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης 2022 και του δ’ τριμήνου 2022 αυξήθηκαν κατά 11,5% και 23,9% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.

Η πώληση της Betano

Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν στα €592,3εκ. (χρήση 2021: €259,4εκ.) αυξημένα κατά 128,3% σε ετήσια βάση. Στο δ’ τρίμηνο 2022 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €306,5εκ. (δ’ τρίμηνο 2021: €81,2εκ.), αυξημένα κατά 277,6% ενσωματώνοντας κέρδος €181,3εκ. από την πώληση της Betano. Σε επαναλαμβανόμενη βάση και μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη, τα καθαρά κέρδη 2022 ανήλθαν σε €436,0εκ, αυξημένα κατά 73,8% σε ετήσια βάση, ενώ διαμορφώθηκαν σε €127,5εκ. το δ’ τρίμηνο 2022, υψηλότερα κατά 47,9% σε ετήσια βάση, επιδεικνύοντας βελτιωμένα περιθώρια.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις