Παρασκευή, 11 Οκτ.
24oC Αθήνα

Εξαγορά Κωτσόβολος από ΔΕΗ: Τα ψιλά γράμματα μιας σημαντικής συμφωνίας και η αξιοποίηση 95 σημείων πώλησης

Εξαγορά Κωτσόβολος από ΔΕΗ: Τα ψιλά γράμματα μιας σημαντικής συμφωνίας και η αξιοποίηση 95 σημείων πώλησης

Η είδηση ότι η ΔΕΗ απέκτησε την Κωτσόβολος, καταβάλλοντας τίμημα 200 εκατ. ευρώ, δεν αποτέλεσε έκπληξη για μεγάλο μέρος της αγοράς.

Αναλυτές και γνώστες της αγοράς έλεγαν ότι από την στιγμή που η ΔΕΗ μπήκε στη «μάχη» για να διεκδικήσει την Κωτσόβολος, απέναντι από τον όμιλο Quest Συμμετοχών, συμφερόντων Θεόδωρου Φέσσα και την Shopflix του ομίλου Μαρινάκη, ήταν αποφασισμένη και να την αποκτήσει. 

Στόχος, να πρωταγωνιστήσει στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, πέρα από τα στενά όρια της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Στον ενεργειακό χάρτη

Η ΔΕΗ, με πωλήσεις 11,3 δισ. ευρώ, που την αναδεικνύουν σε εθνικό πρωταγωνιστή και την κατατάσσουν στους δυνατούς παίκτες της ενέργειας, επιδιώκει να διατηρήσει τον ηγετικό της ρόλο. Σε βάθος χρόνου, εξάλλου, έχει αποδείξει τις ικανότητές της να ηγείται των ραγδαίων αλλαγών που σημειώνονται διεθνώς στο ενεργειακό περιβάλλον. 

Γνωρίζοντας λοιπόν ότι ανάλογες ευκαιρίες για να αποκτήσει ένα οργανωμένο δίκτυο καταστημάτων σε καίρια σημεία με πανελλαδική παρουσία από μια υγιή εταιρεία, δύσκολα δίνεται, έλαβε την απόφαση να διεκδικήσει την εξαγορά της Κωτσόβολος.

Την απόφασή της ανακοίνωσε προς τους μετόχους και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λίγο πριν την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών.

Η «προίκα» της Κωτσόβολος

Τα οφέλη για την ΔΕΗ και τους μετόχους της είναι πολλαπλά. Με την εξαγορά  της Κωτσόβολος η ΔΕΗ αποκτά την νούμερο 1 αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών της Ελλάδας με πωλήσεις 700 εκατ. ευρώ και 95 καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 είναι megastores.

Η «προίκα» της Κωτσόβολος είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς διαθέτει ακόμη, ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό δίκτυο, εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών, αλλά κι ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr). 

Στα συν περιλαμβάνεται και ο σημαντικός κύκλος εργασιών, που ανήλθε το 2023 στα 733 εκατ. ευρώ.

Η ΔΕΗ προτίθεται να αξιοποιήσει το οργανωμένο δίκτυο της Κωτσόβολος για να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες και προϊόντα, αποκτώντας σημαντικό πλεονέκτημα, ώστε να προχωρήσει γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών υπηρεσίες

Το περιβάλλον της εξαγοράς

Οι συνθήκες για την πώληση της Κωτσόβολος ήταν ιδανικές. Από την μία πλευρά η βρετανική Currys είχε αποφασίσει να τονώσει τη δραστηριότητα της σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία και Σκανδιναβικές Χώρες αναζητώντας ρευστότητα και η εύρωστη Κωτσόβολος φάνταζε μεγάλη ευκαιρία για να πετύχει το στόχο της. 

Από την άλλη πλευρά οι ελληνικές εταιρείες που θέλουν να πρωταγωνιστήσουν στο ενεργειακό περιβάλλον που αλλάζει ραγδαία, βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση ευκαιριών.   

Από την «μάχη» των τριών (ΔΕΗ, Quest και Shopflix) το αποτέλεσμα ήταν θετικό μόνο για τη μία, τη ΔΕΗ.  Σύμφωνα με το δημοσιευμένο μετοχολόγιο (31/8/23) οι θεσμικοί επενδυτές και το ευρύ επενδυτικό κοινό κατέχουν 55,88%, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) 34,12% και η Selath Holdings το 10%.

«Νέα γενιά» από το 1950 στο σήμερα

H Kωτσόβολος έχει αποδειχθεί ανθεκτική στις συνθήκες κάθε εποχής. Από το μικρό μαγαζάκι που ίδρυσε ο Παναγιώτης Κωτσόβολος το 1950 που ξεκίνησε με λιγοστά μέσα στην οδό Αριστείδου, μέχρι σήμερα που εξακολουθεί να αποτελεί την νούμερο 1 αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών της Ελλάδας.

Σε κάθε εποχή, το σήμα της Κωτσόβολος κατάφερνε να διακρίνεται για κάποιο λόγο. Τα πρώτα χρόνια λειτουργίας τους επειδή οι καταναλωτές μπορούσαν να αγοράσουν με δόσεις προϊόντα όπως ραδιόφωνα και κουζίνες, που θεωρούνται απαραίτητα για τον εξοπλισμό κάθε μοντέρνου νοικοκυριού έπειτα από τον σταδιακό εξηλεκτρισμό της Ελλάδας. 

Η επόμενη δεκαετία ήταν επίσης μια δυναμική περίοδος, με την Κωτσόβολος να ξεχωρίζει για το σλόγκαν «Κωτσόβολος Νέα Γενιά Αριστείδου 9» το οποίο πολλοί θυμούνται ακόμα.    Σταθμός αποτέλεσε το 1979, όταν ο Μαρίνος Παράβαλος ανέλαβε τη διοίκηση της επιχείρησης οδηγώντας την τη δεκαετία του ’80 στις 10 πρώτες επιχειρήσεις του κλάδου.

Σήμερα, την περίοδο της ενεργειακής μετάβασης, η Κωτσόβολος αποτελεί έναν δυνατό παίκτη της λιανικής και των ηλεκτρικών συσκευών κι έναν παίκτη που ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει για μια ακόμα φορά, αυτή τη φορά, κάτω από την ομπρέλα της ΔΕΗ.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις