Σάββατο, 20 Απρ.
20oC Αθήνα

Γρ. Σαράντης: Αυξημένη ζήτηση σε προϊόντα υγείας, ομορφιάς και οικιακής φροντίδας εν μέσω κορονοϊού

Σαράντης
Φωτογραφία αρχείου: Intime

Άνοδο πωλήσεων κατά 6,3% και ρεκόρ δεκαετίας στο περιθώριο προ φόρων τόκων και αποσβέσεων κερδών (EBITDA) πέτυχε το 2020 ο όμιλος Σαράντη, παρά τις πρωτοφανείς προκλήσεις που αντιμετώπισε λόγω της πανδημίας COVID-19.

Η είσοδος στα αντιβακτηριδιακά προϊόντα, η εξαγορά πολωνικής εταιρείας με προϊόντα φροντίδας και η επένδυση σε πολωνική εταιρεία που εξειδικεύεται στην παραγωγή πλαστικών σακουλών, αποτελούν μέρος της κύριας στρατηγικής που χάραξε το προηγούμενο έτος.

Κατά το 2020, οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν σε €393,38 εκατ. από €370,07 εκατ. το 2019. Η αύξηση αυτή τροφοδοτήθηκε από την αυξημένη ζήτηση σε κατηγορίες που σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα.

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη κατά 7,8% το 2020 σε σύγκριση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε €136,05 εκ. από €126,21 εκ. το 2019. Οι χώρες του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν 65,41% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 5,52% στα €257,33 εκ. το 2020 από €243,86 εκ. το 2019.

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου, αυξήθηκαν κατά 1,89% στα 38,73 εκατ. ευρώ. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στη βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους και ιδιαιτέρως λόγω χαμηλότερων εξόδων διαφήμισης και προώθησης, παρότι μέρος των εξόδων αυτών, που ήταν περιορισμένο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενεργοποιήθηκε ξανά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η επιχειρηματική στρατηγική του ομίλου

Κατά την διάρκεια του 2020, ο Όμιλος εισήλθε στην αγορά των αντιβακτηριδιακών προϊόντων, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία που έχουν οι μάρκες του στην κατηγορία της προσωπικής φροντίδας και περιποίησης.

Επιπρόσθετα, στα τέλη και σε συνέχεια της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ολοκληρώθηκε η εξαγορά των πολωνικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας LUKSJA, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στην πολωνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Σε συνέχεια της επέκτασης του εργοστασίου παραγωγής του Ομίλου στα Οινόφυτα, που αφορά στην αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την απορρόφηση της παραγωγής των προϊόντων προσωπικής φροντίδας Indulona.

Επιπλέον, η νέα επένδυση που ξεκίνησε το 2020 στην Polipak και βρίσκεται υπό ανάπτυξη θα οδηγήσει στην δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, βελτιωμένων από άποψη οικολογικού προφίλ, ανθεκτικότητας και λειτουργικότητας. Το νέο εργοστάσιο θα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη παραγωγική δυναμικότητα και αυξημένη απόδοση.

Οι προοπτικές για το 2021

Για τις προοπτικές της εταιρείας, δεδομένων των συνθηκών από τη διοίκηση της Σαράντης τονίζουν ότι: «Ενώ οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία το 2021 παραμένουν αβέβαιες και η διαδικασία εμβολιασμού βρίσκεται σε εξέλιξη, παραμένουμε αισιόδοξοι λόγω της εξαιρετικής μας απόδοσης το 2020, της ισχυρής οικονομικής μας θέσης και της δυνατότητας μας να δημιουργούμε καθαρές ταμειακές ροές, γεγονός που δημιουργεί ασφάλεια και υποστήριξη προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν αρνητικές επιπτώσεις. Καθώς σχεδιάζουμε τα μελλοντικά μας πλάνα πίσω από τις στρατηγικές μας προτεραιότητες, αισθανόμαστε ολοένα και πιο σίγουροι για το μέλλον, καθώς η ευελιξία και οι ικανότητες των ανθρώπων μας θα αποτελέσουν για άλλη μια φορά τα εχέγγυα για την απρόσκοπτη λειτουργία του Ομίλου και την υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου επέκτασης».

Κατά την διάρκεια του 2020, ο Όμιλος Σαράντη προέβη σε πληρωμή μερίσματος για την χρήση του 2019 ποσού 11,2 εκ. ευρώ (0,16701 ευρώ ανά μετοχή).

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις