Κυριακή, 5 Μαΐ
16oC Αθήνα

Η πανδημία άλλαξε τα πάντα στα Mikel Coffee: Για τις επόμενες κινήσεις μιλάει στο newsit.gr ο CEO της εταιρείας

Η πανδημία άλλαξε τα πάντα στα Mikel Coffee: Για τις επόμενες κινήσεις μιλάει στο newsit.gr ο CEO της εταιρείας

Σε αλλαγή στρατηγικής προχώρησε το 2020 η αλυσίδα Mikel Coffee Company, εξαιτίας της πανδημίας.  Έτσι, παρά τον αρχικό σχεδιασμό, για 60 νέα καταστήματα, τελικά, το πλάνο ανάπτυξης της ελληνικής αλυσίδας καφεστίασης για ολόκληρο το έτος περιορίστηκε σε 40 νέα καταστήματα.

Τα νέα σημεία πώλησης βρίσκονται από την Ελλάδα και την Ευρώπη, μέχρι την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Σαουδική Αραβία. Μία ακόμα σημαντική αλλαγή που σημειώθηκε με την έλευση του δεύτερου lockdown, είναι η απότομη πτώση των πωλήσεων take away και delivery καφέ από τη μία, αλλά η αύξηση έως 60% των πωλήσεων στα καταστήματα Mikel της επαρχίας από την άλλη.

Όπως ανέφερε στο newsit.gr o Δημήτρης Παγωνούδης Chief Operating Officer της Mikel: «Το επεκτατικό πρόγραμμα της εταιρείας για το 2020 αναθεωρήθηκε σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, εξακολουθεί ωστόσο να παραμένει δυναμικό. Σχετικά με το τζίρο της αλυσίδας, αναμένουμε μείωση της τάξης του 12% κι αυτό οφείλεται στην υγειονομική κρίση και το lockdown, καταστάσεις που μοιραία οδήγησαν τους Έλληνες να υιοθετήσουν νέα καταναλωτική συμπεριφορά». Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, ο τζίρος του 2020, θα διαμορφωθεί στα 13,5 εκατ. ευρώ.

Η τηλεργασία «βαρόμετρο» των πωλήσεων

Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown το Μάρτιο, κάποια καταστήματα αποφάσισαν να διακόψουν προσωρινά τη δραστηριότητά τους, καθώς το πελατειακό τους κοινό προτιμούσε τις υπηρεσίες σερβίρισματος, οι οποίες είχαν απαγορευτεί.  Έτσι, τον περασμένο Μάρτιο, 20 περίπου καταστήματα Mikel, δεν άνοιξαν καθόλου, όσο διήρκεσε το lockdown, κάτι που δεν επαναλήφθηκε, στη δεύτερη καραντίνα.

Στο δεύτερο lockdown, η κατάσταση είναι περισσότερο γνώριμη, ωστόσο, η τηλεργασία δεν δίνει το περιθώριο για μεγάλες πωλήσεις.  Τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων έχουν υποστεί τα καταστήματα καφέ που βρίσκονται στο κέντρο των δύο μεγάλων πόλεων, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου βρίσκεται και ο μεγαλύτερος αριθμός εταιρειών. Καθώς οι επιχειρήσεις έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τον αριθμό των εργαζομένων στην έδρα τους, το αποτέλεσμα είναι να περιοριστούν και οι πωλήσεις καφέ. 

Ωστόσο, το αξιοπερίεργο είναι, ότι στο δεύτερο lockdown που βρίσκεται ακόμα σε ισχύ, σε ορισμένες επαρχιακές πόλεις, όπως Βόλο, Σέρρες, Κατερίνη κι αλλού, τα καταστήματα Mikel έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους έως και 60% το τελευταίο διάστημα.

Το πλάνο ανάπτυξης

Όπως προαναφέρθηκε, τη φετινή χρονιά προγραμματίστηκαν να ανοίξουν 40 νέα καταστήματα,  κάποια από τα οποία «ανοίγουν τις πόρτες τους» τις επόμενες ημέρες.  Τα 13 βρίσκονται στο εξωτερικό και τα 37 στην Ελλάδα.  Όσον αφορά τις αγορές εκτός συνόρων, τα νέα καταστήματα βρίσκονται στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας, στον Καναδά, στην περιοχή Μπράϊτον στην Αγγλία, στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, στη Σόφια της Βουλγαρίας, στη Ρουμανία και από δύο στην Κύπρο, στην Τουρκία (Κωνσταντινούπολη), και  στην Βόρεια Μακεδονία.

Συνολικά η αλυσίδα διαθέτει 270 σημεία πώλησης, εκ των οποίων τα 45 βρίσκονται στο εξωτερικό.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις