Πέμπτη, 18 Απρ.
19oC Αθήνα

Πανευρωπαϊκή έρευνα της Samsung για την επιρροή της πανδημίας στην καθημερινότητά μας

Πανευρωπαϊκή έρευνα της Samsung για την επιρροή της πανδημίας στην καθημερινότητά μας

Εντυπωσιακά είναι τα συμπεράσματα πανευρωπαϊκής έρευνας που διεξήγαγε η Samsung, για τον τρόπο που η πανδημία επηρεάζει το μέλλον των σπιτιών και τον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που συμμετείχαν πάνω από 10.000 καταναλωτές, πολλοί Ευρωπαίοι αναθεωρούν τις προτεραιότητες τους και αναδιαμορφώνουν τον τρόπο ζωής τους μακροπρόθεσμα.

Από την έρευνα της Samsung προκύπτει ότι 1 στους 3 Ευρωπαίους δίνει προτεραιότητα σε αγορές για το σπίτι που βελτιώνουν τη συναισθηματική και ψυχική τους ευεξία. Είναι 10 φορές πιθανότερο  ένας Ευρωπαίος να ξοδέψει επιπλέον χρήματα σε έξυπνες τεχνολογίες ή έξυπνες συσκευές για το σπίτι του απ’ ό,τι σε επώνυμα ρούχα.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο αφορά 7 στους 10 Ευρωπαίους, οι οποίοι δηλώνουν ότι θα διατηρήσουν τα χόμπι και τις συνήθειες που απέκτησαν κατά την περίοδο του lockdown. Το 50% όσων ξεκίνησαν να επικοινωνούν μέσω βιντεοκλήσης με φίλους και οικογένεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θα συνεχίσουν να το κάνουν ακόμα και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων του lockdown.

Με τίτλο «Αποκεντρωμένος τρόπος ζωής: Από τις συνήθειες του lockdown σε ένα νέο τρόπο ζωής», η έρευνα της Samsung εξετάζει πώς, χάρη στην τεχνολογία και την δυνατότητα τηλεργασίας, μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού πληθυσμού έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη σχέση του με την οικογένεια, την κοινωνία και το σπίτι του.

«Στενότεροι» δεσμοί με το σπίτι μας

Για πολλούς η εμπειρία της πανδημίας ενίσχυσε τη συναισθηματική τους σχέση με το οικιακό τους περιβάλλον.

Το 39% των Ευρωπαίων βλέπουν το σπίτι τους, περισσότερο από ποτέ, ως μέρος για να εκφράζουν τον εαυτό τους, με το 37% να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται πλέον περισσότερο για την εικόνα του σπιτιού τους απ’ ό,τι πριν την πανδημία. Αυτό υποδηλώνει ότι το τελευταίο έτος έχει αλλάξει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι προβάλλουν την προσωπικότητα τους, την κοινωνική τους θέση και τις προσωπικές τους αξίες μέσα στο σπίτι.

Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των Ευρωπαίων βλέπουν το σπίτι ως τον «ασφαλή τους χώρο» από τότε που ξέσπασε η πανδημία – μια τάση πιο έντονη σε χώρες όπως η Ισπανία (75%), όπου οι περιορισμοί του lockdown κράτησαν περισσότερο και ήταν πιο αυστηροί. Αυτή η αλλαγή στη σημασία της έννοιας «σπίτι» αλλάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων. 1 στους 3 (33%) δήλωσε ότι, όταν σκέφτεται τι να αγοράσει για το σπίτι του, η αγορά αγαθών που βελτιώνουν τη συναισθηματική ή ψυχική ευεξία είναι πλέον πιο σημαντική σε σχέση με πριν την πανδημία, ενώ για το 37% είναι πλέον πιο σημαντική η αγορά αγαθών που κάνουν τη ζωή στο σπίτι πιο άνετη.

Αγοράζουν έξυπνες συσκευές και όχι επώνυμα ρούχα

Η ανάγκη για νυχτερινές εξόδους ή για επώνυμες αγορές , έχει επίσης παρέλθει; Στην ερώτηση πώς θα διέθεταν ένα ποσό που περίσσευε, οι Ευρωπαίοι απάντησαν πως είναι σχεδόν 10 φορές πιο πιθανό να τα ξοδέψουν – από τις παρεχόμενες επιλογές – σε έξυπνες τεχνολογίες ή έξυπνες συσκευές για το σπίτι τους (38%) παρά σε ρούχα επώνυμων σχεδιαστών (4% ) ή κοσμήματα (3%). Αυτή η άνοδος του «nesting chic» είναι επίσης εμφανής στα δεδομένα της Samsung που δείχνουν μία αύξηση στην τάση των χρηστών για αναζήτηση πολυτελών οικιακών ειδών.

«Ανακαλύπτουν» το σπίτι τους και μαγειρεύουν μετά μανίας

Δεν έχει αλλάξει μόνο το πώς νιώθουν οι άνθρωποι για το σπίτι τους, αλλά και πώς περνούν το χρόνο τους εκεί, με το 41% των Ευρωπαίων να δηλώνουν ότι κάνουν πλέον πράγματα  στο σπίτι που δεν είχαν κάνει ποτέ πριν.

Πολλά από τα νέα χόμπι και συνήθειες που υιοθέτησαν οι Ευρωπαίοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας φαίνεται ότι θέλουν να τα διατηρήσουν. 8 στους 10 (78%) δηλώνουν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν να μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι, το 74% θα ήθελε να συνεχίσει να ξεκινά καινούρια χόμπι, όπως ζωγραφική και κηπουρική, τα 2/3 (66%) θα ήθελαν να συνεχίσουν να αναβαθμίζουν το σπίτι τους και 6 στους 10 (60%) θα ήθελαν να συνεχίσουν τη γυμναστική στο σπίτι μέσω διαδικτύου για  ένα χρόνο από τώρα, ακόμα κι αν αρθούν όλοι οι περιορισμοί.

Αυτό το νέο πάθος για το μαγείρεμα κατά την περίοδο του lockdown φαίνεται να δίνει στο χώρο της κουζίνας τη θέση της «καρδιάς» του σπιτιού. Πάνω από τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων (68%) δηλώνουν ότι το να έχουν βελτιωμένες εγκαταστάσεις στην κουζίνα είναι σημαντικό για αυτούς, ενώ πάνω από τους μισούς (52%) είναι πιθανό να αγοράσουν μια νέα οικιακή συσκευή τους επόμενους 12 μήνες. Πράγματι, οι πωλήσεις μεγάλων ψυγείων Samsung αυξήθηκαν κατά 12% σε ετήσια βάση.

Στον τομέα της φυσικής κατάστασης, η τεχνολογία των wearables παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην παρακολούθηση των επιπέδων δραστηριότητας. Πάνω από το ένα τρίτο (34%) των Ευρωπαίων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν τεχνολογίας για την υγεία ή τη φυσική τους κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, ενώ η χρήση προϊόντων Samsung για παρακολούθηση της δραστηριότητας αυξήθηκε κατά 17% σε ετήσια βάση.

Επικοινωνούν με βιντεοκλήσεις

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών και εκείνων με παιδιά πιστεύουν ότι η τεχνολογία τους διευκόλυνε να διατηρήσουν ουσιαστικές σχέσεις με φίλους και συγγενείς και σχεδόν 1 στους 3 (31%) κάτω των 35 ετών δήλωσε ότι η τεχνολογία τους έχει βοηθήσει να κάνουν σχέσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι, οι εικονικές επαφές, εκτός από το ότι δεν είναι μία  αντικοινωνική συνήθεια, έχουν διαδραματίσει και ζωτικό ρόλο στη διατήρηση των σχέσεων και στη διατήρηση της σύνδεσης των οικογενειών.

Ως αποτέλεσμα, ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος αλληλοεπιδρά με το κοινωνικό του περιβάλλον μπορεί να έχει αλλάξει για πάντα: το 50% των Ευρωπαίων που ξεκίνησαν να επικοινωνούν με βιντεοκλήση με φίλους και οικογένεια ή συνήθιζαν να το κάνουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φαίνεται να θέλουν να το συνεχίσουν και μετά την άρση των περιορισμών του lockdown.

Ενδεχόμενο αποτέλεσμα όλης αυτής της εικονικής κοινωνικοποίησης – ή αλλιώς του «virtualizing» – είναι ότι σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν συσκευές με μεγάλες οθόνες για να κάνουν βιντεοκλήσεις από την αρχή της πανδημίας.

Επιπλέον, η ευκαιρία να παρευρεθεί κάποιος εικονικά σε μία εκδήλωση, και όχι αυτοπροσώπως, μπορεί να τον παρακινήσει να παραστεί πιο εύκολα. Συναντήσεις με φίλους (53%), γενέθλια (50%) και εργασιακές συναθροίσεις (41%) είναι εκδηλώσεις στις οποίες, αν δεν ήθελε να παρευρεθεί αυτοπροσώπως, μπορεί να το ξανασκεφτόταν για να παρευρεθεί εικονικά.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη από την Ipsos MORI για λογαριασμό της Samsung Europe.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις