Πέμπτη, 25 Απρ.
19oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Ποιες οι νέες τάσεις στο real estate και στον τουρισμό

Θεσσαλονίκη: Ποιες οι νέες τάσεις στο real estate και στον τουρισμό

Η υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής αλλά και το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, κυρίως από τα Βαλκάνια, έχει διαμορφώσει νέες συνθήκες σε όλους τους τομείς της αγοράς ακινήτων της Θεσσαλονίκης.

Την ώρα που δημιουργούνται νέες επενδυτικές ευκαιρίες που αναμένεται να αναβαθμίσουν περαιτέρω την Κεντρική Μακεδονία και να φέρουν στο επίκεντρο νέα τουριστικά projects.

Μέχρι στιγμής, στη Θεσσαλονίκη παρατηρούνται νέες τάσεις στον οικιστικό τομέα, με μια από αυτές να είναι ότι μειώνεται ο αριθμός των Ελλήνων που αναζητούν κατοικίες άνω των 200.000 ευρώ, καθώς τα εισοδήματά τους δεν επαρκούν πλέον για να στραφούν σε τέτοιου είδους ακίνητα.

Αυτό υποστήριξε ο κ. Κώστας Γεωργάκος μεσίτης και πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών & Εκτιμήσεων Ακινήτων Ν.Α. Ευρώπης στο πλαίσιο του χθεσινού 7ου συνεδρίου της North Prodexpo. Την ώρα που, όπως πρόσθεσε, παρατηρείται το φαινόμενο παλιά κτίρια γραφείων να αλλάζουν χρήση και να μετατρέπονται σε διαμερίσματα, τα οποία στην πλειοψηφία τους γίνονται Airbnb, μειώνοντας σημαντικά το απόθεμα των διαθέσιμων ακινήτων.

Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά καταστήματα καταγράφεται άνοδος των ενοικίων, καθώς οι ιδιοκτήτες ήδη ζητούν από τους ενοικιαστές τις υπεραξίες που θα φέρει η λειτουργία του Μετρό.

Ο κ. Γεωργάκος χαρακτηριστικά υποστήριξε ότι ο κεντρικότερος εμπορικός δρόμος της Θεσσαλονίκης, που δεν είναι άλλος από τη Τσιμισκή, σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα «μικρό» εργοτάξιο. Αυτό συμβαίνει, γιατί γίνονται πολλές ανακατατάξεις και αλλαγές στις μισθώσεις των ακινήτων, με ξένα brands να παίρνουν τη θέση μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες αδυνατούν να ανταποκριθούν στα νέα υψηλά μισθώματα.

Στον τομέα των γραφείων, η πόλη έχει σημαντική έλλειψη μεγάλων χώρων και διατηρεί εξαιρετικά παλαιωμένο απόθεμα. Ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει, καθώς ήδη στην πόλη δραστηριοποιούνται μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι, που έχουν ανάγκη τη μίσθωση γραφείων έκτασης από 1.000 έως 2.000 τ.μ. Ακόμη, ήδη βρίσκονται στα σκαριά, συνολικά 21.000 τ.μ. γραφείων που θα κατασκευαστούν στο επιχειρηματικό κέντρο «Hub 26» από τη Dimand.

Στα logistics, παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει κάποιες σημαντικές επενδύσεις, το απόθεμα είναι μικρό και υφιστάμενες αποθήκες δεν ξεπερνούν τα 7 μέτρα ύψους. Μάλιστα, έχουν σημειωθεί αύξηση τιμών στα ενοίκια καθώς στο παρελθόν αυτά ανέρχονταν στα 1 με 2 ευρώ τ.μ. ενώ σήμερα διαμορφώνονται σα 4 με 6 ευρώ το τ.μ.

Μεγάλη είναι η ανάπτυξη και στα τουριστικά ακίνητα, όπως υποστήριξε ο Μπράνισλαβ Πρέλεβιτς, αντιπεριφερειάρχης, Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς έντονο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον από τα Βαλκάνια, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί όταν η Ρουμανία και η Βουλγαρία θα ενταχθούν εν μέρει στη ζώνη Σένγκεν.

Ο ίδιος ωστόσο επισήμανε ότι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ξένοι είναι η έντονη γραφειοκρατία και η έλλειψη πληροφόρησης για το ποιες διαδικασίες απαιτούνται από άποψη αδειών για να προχωρήσει μια επένδυση.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν ένα business plan με τα απαραίτητα χρονοδιαγράμματα και να χάνουν έτσι πολύτιμο χρόνο και κέρδη. Ακόμη, οι συνεχείς αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς που γίνονται από την κυβέρνηση αποθαρρύνει σε σημαντικό βαθμό τους ξένους επενδυτές.

Τις νέες επενδύσεις που μπορούν για γίνουν στη ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, σχολίασε με τη σειρά του και ο Νίκος Κουντουριώτης, Managing Partner της Colliers Greece. Ο ίδιος τόνισε ότι αυτήν τη στιγμή ο τουρισμός έχει σε δύο ταχύτητες, η μια αφορά τις νέες ξενοδοχειακές αναπτύξεις που βρίσκονται στα σκαριά και η άλλη σχετίζεται με τα παλαιότερα ξενοδοχεία.

Στο πλαίσιο αυτό, μια καλή επενδυτική κίνηση θα ήταν να ανακαινιστεί το παλιό απόθεμα των ξενοδοχειακών μονάδων, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές. Ακόμη, θα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω ο θρησκευτικός τουρισμός, ειδικότερα στο τρίτο πόδι της Χαλκιδικής, ενώ σημαντικό κέρδος θα πρόσφερε στην κεντρική Μακεδονία και η αξιοποίηση των χιονοδρομίων κέντρων, ώστε ενισχυθεί ο χειμερινός τουρισμός.

Τέλος, και ο οινοτουρισμός που κυριαρχεί στη Βόρεια Ελλάδα θα μπορούσε να παίξει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη της, καθώς αυτό που λείπει από τις ισχυρούς παραγωγούς είναι η δημιουργία καταλυμάτων και καταστημάτων εστίασης που θα πλαισιώνουν τις επιχειρήσεις τους και θα τους δίνουν περισσότερη αξία.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις