Τρίτη, 30 Απρ.
19oC Αθήνα

Influencers στα δίχτυα της Εφορίας – Φοροδιαφυγή μέσω social media

Influencers στα δίχτυα της Εφορίας – Φοροδιαφυγή μέσω social media

Από εξονυχιστικό έλεγχο περνούν οι δραστηριότητες επωνύμων στα social media προκειμένου να εντοπιστούν περιπτώσεις ανάλογες με αυτές της γνωστής influencer, που ενώ έκανε χρυσές δουλειές μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εντούτοις ήταν αόρατη για την Εφορία μέχρι που την… ανακάλυψε ο αλγόριθμος που τρέχει η ΑΑΔΕ.  

Όπως έγινε γνωστό η εν λόγω influencer είχε στήσει μία χρυσοφόρο επιχείρηση μέσα από τα social media, με τζίρο εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ πουλώντας ρούχα και αξεσουάρ. Ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ σκανάρει καθημερινά την δραστηριότητα κάποιων μέσα από Facebook, το Instagram, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εν συνεχεία… κάνει ταμείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα νέες υποθέσεις φοροδιαφυγής καθώς ο ειδικός αλγόριθμος της ΑΑΔΕ που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις αποκαλύπτει συνεχώς λαβράκια φοροδιαφυγής. Στόχος των ελεγκτών είναι η αποκάλυψη «μαύρων» πωλήσεων μέσω των social media και κρυφών εισοδημάτων.

Για να «ξετρυπώσουν» το γνωστό μοντέλο – influencer οι ελεγκτές ακολούθησαν τις εξής κινήσεις:

  • Σε πρώτο στάδιο εντοπίστηκαν οι λογαριασμοί που διατηρεί η influencer στα social media και αφού έκαναν έρευνα στο προφίλ της διαπίστωσαν ότι κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου με ρούχα και αξεσουάρ τα οποία μέσω των λογαριασμών της στα social media τα διαφημίζει και τα πουλάει διαδικτυακά.
  • Εν συνεχεία προχώρησαν στην διασταύρωση στοιχείων με τα εισοδήματα που δηλώνει στην Εφορία τα τελευταία δυο χρόνια και τον τζίρο του e-shop και με τη συνδρομή του ειδικού αλγόριθμου, διαπίστωσαν ότι η influencer που είναι και μέτοχος του e-shop είχε εμφανίσει χαμηλά εισοδήματα στις φορολογικές δηλώσεις.
  • Το επόμενο βήμα ήταν οι να ψάξουν τις παραδόσεις των προϊόντων που έγιναν μέσω των εταιρειών courier στους πελάτες από το e-shop. Οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ από τις εταιρείες μεταφορών έδειξαν ότι οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από το τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα. Για τα δυο έτη που διενεργήθηκε ο έλεγχος διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση αποδείξεων και παραστατικών. Η επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στον ΦΠΑ με το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δυο ελεγχόμενες χρήσεις να φθάνει στα 270.000 ευρώ, ενώ ο φορολογικός έλεγχος συνεχίζεται και σε επόμενες χρήσεις.

Όπως προκύπτει από τους αρμόδιους παράγοντες η φοροδιαφυγή μέσω διαδικτύου είναι η νέα «μόδα» και για αυτό το λόγο οι ελεγκτές βάζουν στο στόχαστρο το Facebook, το Twitter, το Tik Tok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ψάχνοντας υποθέσεις παράνομου πλουτισμού. Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά. Μάλιστα οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογούμενων οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην Εφορία.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις