Τρίτη, 7 Μαΐ
21oC Αθήνα

Mediterra: Μεγαλόπνοα σχέδια από την εταιρεία που «έχτισε» το brand name της μαστίχας Χίου

Mediterra: Μεγαλόπνοα σχέδια από την εταιρεία που «έχτισε» το brand name της μαστίχας Χίου

Η μετατροπή της χιώτικης μαστίχας σε ένα ισχυρό brand name και η προώθηση της Χίου ως γαστρονομικό προορισμό, μετατρέπεται σε βασική στρατηγική ανάπτυξης της MEDITERRA AE, θυγατρικής της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία, που βρίσκεται πίσω από την τσίκλα ΕΛΜΑ και τα mastihashop, εξαγόρασε, έναντι 5.000 ευρώ, το 25% της θυγατρικής της Παραδοσιακά Προϊόντα Ελλάδος ΕΠΕ, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας και μετατρέποντας την επωνυμία της σε Ινστιτούτο Γαστρονομίας Μαστίχας Μονοπρόσωπη ΕΠΕ.

Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το διακριτικό τίτλο Mastiha Cooking School, καθώς μέσω αυτής θα υλοποιήσει σχέδια στρατηγικής που σχετίζονται με την ενδυνάμωση της διατροφικής διάστασης της μαστίχας, καθώς και την ανάδειξη της Χίου ως γαστρονομικό προορισμό.

Με κύκλο εργασιών που κινήθηκε ανοδικά, ξεπερνώντας τα 10,5 εκατ. ευρώ το 2019, οι πωλήσεις της τσίχλας τον προηγούμενο χρόνο αφορούσαν το 24%, ενώ των καταστημάτων mastihashop, το 33% των συνολικών πωλήσεων της Mediterra. Για το 2020, ωστόσο, οι προβλέψεις είναι ιδιαίτερα συγκρατημένες, λόγω της επίδρασης που είχε ο Covid-19 στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας.

Mediterra: Χρονιά ρεκόρ

Η ζήτηση για τη μαστίχα Χίου συνεχώς αυξάνεται, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Φέτος η παραγωγή κατέγραψε ρεκόρ 30ετίας, καθώς ξεπέρασε τους 184 τόνους. Έτσι, και η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών του νησιού, βασικός μέτοχος της Mediterra, χαράσσει επενδυτικό πρόγραμμα που ξεπερνά τα 3,5 εκατ. ευρώ, προβλέποντας τη δημιουργία μίας νέας παραγωγικής γραμμής. Πρόθεση αποτελεί, η διάδοση της μαστίχας και η χρήσης της σε νέες κατηγορίες προϊόντων.

Αυτή τη στιγμή, η παρουσία της μαστίχας εκτείνεται σε τουλάχιστον 55 χώρες, από Ευρώπη και Αμερική, μέχρι τις ασιατικές αγορές, την Κορέα, το Θιβέτ, αλλά και την Ινδία.

Mediterra: Ο ρόλος των μετόχων

Με κύριο μέτοχο την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, καθοριστικός είναι ο ρόλος του Zaitech Fund, στη Mediterra, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει με ποσοστό μεγαλύτερο του 28%, ενώ μέτοχος με μονοψήφιο ποσοστό είναι και η εταιρεία Κορρές.

Η Mediterra διαχειρίζεται 19 καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκ των οποίων 16 mastihashop, 2 mastihacorner και 1 παντοπωλείο, ενώ λειτουργεί μονάδα παραγωγής προϊόντων στη Χίο όπου παρασκευάζονται διαφορετικά προϊόντα όλων των κατηγοριών. Αποτελεί επίσης διανομέα της μαστίχας Χίου (μόνο Ελλάδα), της τσίκλας ΕΛΜΑ (μόνο Ελλάδα), των παραφαρμακευτικών προϊόντων Art of Nature, των καλλυντικών προϊόντων mastihacare και των λικέρ μαστίχας ENOSIS & KENTOS.

H Mediterra ιδρύθηκε το 2002, ενώ καθοριστική στην ιστορία της, ήταν η απόφαση του Zaitech Fund να την οδηγήσει στο Χρηματιστήριο, μαζί με τρεις ακόμη εταιρείες, την Doppler, την Performance Technologies και την Foodlink.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις