Η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου δείχνει ότι το 39% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι οι εταιρείες δεν αποδίδουν σημασία στον κοινωνικό τους αντίκτυπο ενώ το 40% πιστεύει το αντίθετο.
Σε ΗΠΑ και αναπτυσσόμενο κόσμο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα υποστηρίζουν ότι οι τοπικές επιχειρήσεις παίρνουν περισσότερο στα σοβαρά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα κατά την τελευταία δεκαετία (74% στη Βραζιλία, 65% στην Κίνα, 62% στην Ινδία και 44% στις ΗΠΑ).
Από τους 32.000 ερωτηθέντες, το 79% απάντησε ότι ενδιαφέρεται για τις δράσεις υπευθυνότητας των επιχειρήσεων σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα, αλλά μόνο το 36% απάντησε ότι είχε επαρκή ενημέρωση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου πρέπει να λειτουργήσουν ως “καμπανάκι” για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις οι οποίες προκαλούν πλέον τη δυσπιστία της κοινής γνώμης ως προς τον κοινωνικά υπεύθυνο προσανατολισμό τους.
Οι Ευρωπαίοι θεωρούν τη δημιουργία θέσεων εργασίας ως τον θετικότερο αντίκτυπο των επιχειρήσεων (57%) με τη συμβολή τους στην οικονομική ανάπτυξη να ακολουθεί (37%).
Στα αρνητικά της επιχειρηματικότητας, η έρευνα ανέδειξε τη διαφθορά (41%), τις απολύσεις (39%) και τη ρύπανση του περιβάλλοντος (39%).
Η διαφθορά αναφέρεται περισσότερο σε αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδίως στην Ινδία (71%) και την Κίνα (65%).
Βραζιλιάνοι (65%), Καναδοί (60%) και Ινδοί (57%) ενδιαφέρονται περισσότερο για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των επιχειρήσεων, ενώ το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων υποστηρίζει πως ενθαρρύνουν την υπερκατανάλωση.
Πιο δημοφιλή
Μη χάσετε