Οικονομία

Ανεβαίνουν οι τόνοι στην κόντρα κυβέρνησης – ΝΔ για το ΕΣΠΑ

Κλιμακώνεται η κόντρα κυβέρνησης-αξιωματικής αντιπολίτευσης για το ΕΣΠΑ. Με κοινή δήλωσή τους ηΤομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης, βουλευτής Α’ Αθηνών, Ντόρα Μπακογιάννη και ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης, βουλευτής Κορινθίας, Χρίστος Δήμας επιτίθενται με σκληρούς όρους στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και καταλογίζουν υστέρηση 29,4% στην απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ το 2016.

Συγκεκριμένα τα δύο στελέχη της Νέας Δημοκρατίας τονίζουν όρι: “Η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης “πανηγυρίζει” επειδή η κυβέρνηση μένει μετεξεταστέα για τα αποτελέσματα απορρόφησης του ΕΣΠΑ 2016.

Στην Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού του 2017, που ψηφίστηκε μόλις πριν έναν μήνα, αναφέρεται επί λέξει πως “για το έτος 2016 ο ετήσιος στόχος δαπανών για το σύνολο των ΕΠ του ΕΣΠΑ 2014-2020 ανέρχεται σε 2,28 δισ. ευρώ σε όρους ενωσιακής συνδρομής.”

Σε δελτίο τύπου του Υπουργείου πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε πως “ο στόχος του 2016 για την απορρόφηση των κονδυλίων ΕΣΠΑ της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 έχει υπερκαλυφθεί. Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία που κοινοποιήθηκαν στις υπηρεσίες της ΕΕ στις 31 Δεκεμβρίου 2016, το ποσό των αιτημάτων πληρωμής που δήλωσε η Ελλάδα ανέρχεται σε 1,61 δισ. ευρώ.”

Συμπέρασμα: Όχι μόνο δεν υπερκαλύφθηκε ο στόχος της κυβέρνησης για το ΕΣΠΑ, αλλά αντιθέτως είναι 29,4% χαμηλότερος από τον αρχικό σχεδιασμό.

Η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης με θράσος προσπαθεί να δημιουργήσει ψευδή εικόνα.

Πανηγυρίζουν για την πολύ υψηλή απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ 2007-2013, ξεχνώντας πως ήδη τον Δεκέμβριο του 2014 επί κυβέρνησης ΝΔ η απορροφητικότητα άγγιζε το 90%. Το δε ΕΣΠΑ 2014-2020 σχεδιάστηκε και εγκρίθηκε τον Ιούνιο του 2014 και μέχρι τον Νοέμβριο του 2014 η τότε κυβέρνηση είχε εγκρίνει τα 17 Επιχειρησιακά Προγράμματα.

Όσον αφορά την κοινοβουλευτική ερώτηση που καταθέσαμε για την επιλογή προϊσταμένων του ΕΣΠΑ, με τη χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου αποδείχθηκε περίτρανα πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν πιστεύει στην αξιοκρατική στελέχωση της δημόσιας διοίκησης. Αν την πίστευε, θα είχε ψηφίσει τον νόμο 4314/2014 της Νέας Δημοκρατίας και θα τον είχε εφαρμόσει. Κι επειδή στην ανακοίνωσή τους δεν αναφέρεται τίποτα για την ταμπακιέρα, τους ρωτούμε ευθέως: Πόσοι προϊστάμενοι υπηρεσιών του ΕΣΠΑ τοποθετήθηκαν επί κυβέρνησης Τσίπρα, στη βάση των μεταβατικών διατάξεων; Γιατί δεν ξεκινούν την τελική διαδικασία επιλογής με αξιοκρατικά κριτήρια;

Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Τη στιγμή που η αγορά φυτοζωεί, η κυβέρνηση αποδεικνύει πως δεν διαθέτει ούτε σχέδιο αλλά ούτε και την ικανότητα να ανταποκριθεί στις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας”.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης