Παρασκευή, 26 Απρ.
14oC Αθήνα

Ελγέκα: H ξηρή μαγιά και τα αντισηπτικά εκτόξευσαν τις πωλήσεις της, την περίοδο της καραντίνας

Ελγέκα: H ξηρή μαγιά και τα αντισηπτικά εκτόξευσαν τις πωλήσεις της, την περίοδο της καραντίνας
Φωτογραφία αρχείου InTime News

Η κατακόρυφη ζήτηση σε αντισηπτικά, ξηρή μαγιά και άλλα τυποποιημένα τρόφιμα και ζαχαρώδη την περίοδο της καραντίνας συνέβαλε ευνοϊκά στα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου του ομίλου Ελγέκα, πετυχαίνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 10,5%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 92,2 εκατ. ευρώ.

Η Ελγέκα εμπορεύεται πολλές δημοφιλείς μάρκες καταναλωτικών προϊόντων. Στο χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι ξηρές μαγιές mc magic, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής Παπουτσάνης, αλλά και τα σοκολατάκια Ferrero, οι μαρμελάδες Bonne Maman, τα μπισκότα Mc Vitie΄s, τα δημητριακά Alpen κι άλλες δημοφιλείς μάρκες από το χώρο των τροφίμων και των καλλυντικών.

Τους πρώτους μήνες του 2019, η εταιρεία κατάφερε να συγκρατήσει τα οικονομικά αποτελέσματα, παρά τις αρνητικές επιδράσεις της πανδημίας του COVID-19, εξαιτίας της οποίας η κατανάλωση εκείνης της περιόδου σημείωσε ακόμα και μηδενικούς ρυθμούς σε πολλούς τομείς.

Στόχος για το δεύτερο εξάμηνο του 2020, αποτελεί η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα και η επίτευξη νέων συνεργασιών που θα επιτρέψουν στον όμιλο να διευρύνει περαιτέρω τα μερίδια αγοράς του στους βασικούς τομείς δραστηριοποίησής του.   Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζει μία σειρά ενεργειών με σκοπό την αποδοτικότερη εκμετάλλευση των περιουσιακών του στοιχείων ώστε να επιτύχει βελτίωση των χρηματοροών και καλύτερη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης.  Η διοίκηση προτίθεται να είναι έτοιμη για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που σχετίζονται με την πανδημία και οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν, και το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου

Στο πρώτο εξάμηνο η Ελγέκα, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 10,5%, η οποία οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων τροφίμων και λοιπών καταναλωτικών αγαθών, τόσο στην εγχώρια αγορά (+16,32%) όσο και στην αγορά της Ρουμανίας (+10,00%).

Διατήρησε το μικτό περιθώριο κέρδους σε σταθερά επίπεδα (16,7%), με συνέπεια την αύξηση των μικτών κερδών κατά € 1.470 χιλ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και πέτυχε EBITDA ύψους € 7,1 εκατ. Επίσης, μείωσε το χρηματοοικονομικό κόστος κατά 9,15% (κατά 317 χιλ. ευρώ) λόγω της αναδιάρθρωσης του δανεισμού που πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2019.

Ο ενοποιημένος κύκλος κατά το α’ εξάμηνο ενισχύθηκε και διαμορφώθηκε στα € 92,2 εκατ. έναντι € 83,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο του 2019, ενώ από την πανδημία του κορωνοϊού και τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα που αυτή συνεπάγεται, επηρεάστηκαν τα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων («EBITDA») τα οποία διαμορφώθηκαν σε € 7,1 εκατ. έναντι € 7,6 εκατ. και τα Αναπροσαρμοσμένα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων («Adjusted EBITDA») τα οποία έφτασαν τα € 4,9 εκατ. έναντι € 5,4 εκατ. Αντίστοιχη επιρροή σημειώθηκε στα Αποτελέσματα προ φόρων (ζημίες € 0,3 εκατ. έναντι κερδών € 0,1 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο) και στα Αποτελέσματα μετά από φόρους (ζημίες € 0,3 εκατ. έναντι κερδών € 0,2 εκατ.).

Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού, ο όμιλος έχει θέσει ως κύρια προτεραιότητα την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων και των συνεργατών του, εφαρμόζοντας κανονισμούς αυστηρότερους από αυτούς των αρμόδιων αρχών.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις