Παρασκευή, 26 Απρ.
18oC Αθήνα

Fraport: Mε εφάπαξ καταβολή 1,234 δισ. ευρώ oλοκληρώνεται η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Alexander Zinell ΔΝΣ Fraport Greece και Αντώνιος Λεούσης ΔΝΣ ΤΑΥΠΕΔ
Alexander Zinell ΔΝΣ Fraport Greece και Αντώνιος Λεούσης ΔΝΣ ΤΑΥΠΕΔ, μετά την καταβολή του συνολικού προκαταβολικού ποσού ύψους 1,234 δις. ευρώ

Ολοκληρώνεται σήμερα, με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Δημόσιο στην κοινοπραξία FRAPORT AG – SLENTEL Ltd. και την καταβολή από τον επενδυτή εφάπαξ τιμήματος 1,234 δισ. ευρώ, μια συμφωνία, η οποία από το ΤΑΙΠΕΔ χαρακτηρίζεται ως ορόσημο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και με αναμενόμενα πολλαπλάσια οφέλη συνολικά για την οικονομία.

Την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης των αεροδρομίων για 40 χρόνια μεταξύ του Δημοσίου και της Fraport Greece, υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί, Οικονομικών Ευκλειδης Τσακαλώτος, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Εθνικής ‘Αμυνας Πάνος Καμμένος, ενώ εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Λεούσης.

Εκτός του εφάπαξ τιμήματος, η συνολική οικονομική συμφωνία προβλέπει επιπλέον 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης. Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους έως 4,6 δισ. ευρώ.

Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών. Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνον ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.

Εντός των υποχρεώσεων της κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της παραχώρησης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε