Επιχειρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι σημαίνει η είσοδος της Μαριάννας Λάτση στην Αττική Οδό

«Ψήφο εμπιστοσύνης» της κας Μαριάννας Λάτση στις μεγάλες περαιτέρω προοπτικές τόσο ευρύτερα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο, ειδικότερα, της υποδομής της νέας Αττικής Οδού, αποτελεί η συμφωνία που χτες ανακοίνωσε η εισηγμένη για απόκτηση ποσοστού 10% στην Αττική Οδό από τη Latsco Family Office, δηλαδή επενδυτικό όχημα της οικογένειας.

Μάλιστα, η κα Λάτση εμφανίστηκε διατεθειμένη να καταβάλει επιπλέον ποσά, δηλαδή υπεραξία 15% σε σχέση με τα κεφάλαια που έδωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως ίδια συμμετοχή για την οικονομική ολοκλήρωση της συναλλαγής με το δημόσιο. Ειδικότερα, από το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ, περίπου 670 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια επένδυση – συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Άρα, για το 10% αυτού του ποσού (έως 67 εκατ. ευρώ) δόθηκε υπεραξία 15% (άνω των 10 εκατ. ευρώ), κατά συνέπεια η κα Λάτση αποκτά το 10% καταβάλλοντας σχεδόν 77 εκατ. ευρώ. Κάτι που αποτελεί αφενός ένα κέρδος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφετέρου δείχνει ότι η Latsco Family Office ποντάρει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στην Αττική οδό.

Πιο εντυπωσιακό, μάλιστα, είναι το γεγονός ότι η κίνηση αυτή επισημοποιήθηκε ελάχιστες μόλις ημέρες από την μεταβίβαση της υποδομής στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (μεσάνυχτα Σαββάτου προς Κυριακή), δηλαδή το deal έκλεισε άμεσα. Μπορεί στην αγορά να αναφέρουν ότι υπήρχε εδώ και μήνες σχετικό επενδυτικό ενδιαφέρον από διάφορους επιχειρηματίες ή σχήματα (εγχώρια και όχι μόνο), ωστόσο, το γεγονός ότι η συμφωνία «κλείδωσε» άμεσα, καταδεικνύει την προοπτική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και του αυτοκινητόδρομου.

Να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, σε επίπεδο 9μήνου 2024, τα έσοδα (χωρίς ΦΠΑ τα νούμερα) της Αττικής Οδού εμφανίζονται αυξημένα κατά περίπου 8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2023. Ειδικότερα, φέρονται να ξεπερνούν τα 170 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έναντι περίπου 158 εκατ. ευρώ το 2023.

Επίσης, η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων σε επίπεδο συνολικά 9μήνου φέρεται το 2024 να ξεπέρασε τις 270-271 χιλιάδες, έναντι 257 χιλ. το 2023, άρα έχουμε άνοδο περίπου στο 5,5%. Να σημειωθεί ότι στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένουν, υπό τη διαχείριση του ομίλου, λειτουργικά κέρδη 300 εκατ. ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο (στην 35ετή διάρκεια ζωής της νέας σύμβασης παραχώρησης), με τον οδικό άξονα να «υπόσχεται» μερίσματα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ αθροιστικά.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πάντα δήλωνε ανοιχτή σε επενδυτικό ενδιαφέρον για την είσοδο τρίτων στην Αττική Οδό, ενώ από την ίδια της σύμβαση που «πέρασε» από τη Βουλή προβλέπεται η δυνατότητα μεταβίβασης, εντός των πρώτων 5 ετών της διάρκειας της Παραχώρησης, ποσοστού έως 49% σε τρίτους, αλλά και η είσοδος της υποδομής στο Χρηματιστήριο.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Η μαγεία του θεάτρου, δώρο για τα παιδιά
Στα τέσσερα χρόνια υλοποίησης της πρωτοβουλίας, η Τράπεζα έχει διαθέσει περίπου 6.000 εισιτήρια για παιδιά και εφήβους, ενώ οι συμμετέχοντες, μαζί με τους συνοδούς τους, έχουν παρακολουθήσει συνολικά 128 εξαιρετικές χριστουγεννιάτικες παραστάσεις
O Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank, η Έλενα Ράπτη, Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
και ο Κωνσταντίνος Γλούμης, Γενικός Γραμματέας Δημογραφικής & Στεγαστικής Πολιτικής
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 1,35 δισ. ευρώ και η ανάθεση του έργου θα πραγματοποιηθεί με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Τράπεζα Πειραιώς: Από σήμερα σε διαπραγμάτευση οι 1,23 δισ. νέες μετοχές στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Στην κύρια αγορά του ΧΑ επέστρεψε σήμερα η Τράπεζα Πειραιώς, με τον CEO να χτυπά το καμπανάκι της έναρξης της συνεδρίασης, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε μια νέα εποχή για τον Όμιλο
Το logo της Τράπεζας Πειραιώς