Επιχειρήσεις

Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αβεβαιότητα για τους πόρους της επιδότησης

Τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέγραψαν ένα μερίδιο 17,3% επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων τον Οκτώβριο του 2024.

Ισχυρή δυναμική χαρακτηρίζει στο εξάμηνο που διανύουμε την εγχώρια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να ανεβαίνουν αισθητά.

Ενδεικτικό είναι, ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV) κατέκτησαν τον Οκτώβριο ένα μερίδιο 17,3% επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων, βάσει των στοιχείων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα έξι νέα αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικό.

Πρόκειται για αύξηση μεριδίου 3,6% μέσα σε ένα έτος, τη στιγμή που ολοένα και περισσότεροι οδηγοί εξοικειώνονται με τη νέα τεχνολογία. Ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών φαίνεται πως δίνουν πλέον όχι μόνο το leasing, αλλά και οι απευθείας αγορές, καθώς στην αγορά έχουν μπει φθηνά μοντέλα με τελικό κόστος που προσεγγίζει τα 20.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα συνεχίζει να προσφέρει γενναία επιδότηση για την αγορά και το leasing σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν δώσει τέλος στα αντίστοιχα μέτρα λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Στη χώρα μας ο αγοραστής λαμβάνει έως 9.000 ευρώ συν τα υπόλοιπα κίνητρα φορολογικού ή χρηστικού χαρακτήρα.

Παράγοντες της αγοράς έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι οι πωλήσεις εξαρτώνται από την κρατική επιδότηση σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό. Το γεγονός ότι πλέον στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 οι διαθέσιμοι πόροι για ιδιώτες πέφτουν με γοργούς ρυθμούς εγείρει ερωτηματικά για τη συνέχεια. Θα αναπληρώνονται εγκαίρως τα κεφάλαια αυτά ή θα οδηγηθούμε σε μια κατάσταση με απότομα σκαμπανεβάσματα από το ένα πρόγραμμα μέχρι το επόμενο;

Το πρόβλημα για τον επίδοξο αγοραστή ηλεκτρικού οχήματος είναι ότι βλέπει σήμερα πως υπάρχουν συγκεκριμένα κεφάλαια στο ΚΗ3, όμως δεν γνωρίζει αν θα είναι διαθέσιμα τη στιγμή που θα παραλάβει το όχημά του μετά από μερικούς μήνες.

Ταυτόχρονα, τίθεται και ένα ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης, αφού η επιδότηση προσφέρεται και για μοντέλα πολύ υψηλής αξίας. Πρόσφατα ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) συνέστησε στην ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει να επιδοτεί τα ακριβά αυτοκίνητα και αντί αυτού να εστιάσει στα πιο οικονομικά μοντέλα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Πιτσιλής (ΑΑΔΕ): Η Αρχή μετασχηματίζεται για να ανταποκρίνεται στο σύγχρονο επενδυτικό περιβάλλον
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών (όπως η λειτουργία της πλατφόρμας myDATA και άλλων ψηφιακών εργαλείων) απλοποιεί τη φορολογική συμμόρφωση, μειώνει τη γραφειοκρατία και επιταχύνει τις διαδικασίες
Ο Γιώργος Πιτσιλής
ΕΤΑΔ: Υπογραφή σύμβασης μίσθωσης με τον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης για το Δημαρχείο
Η σύμβαση αφορά συνολικά στην εκμίσθωση έκτασης εμβαδού 14.758,03 τ.μ. που περιλαμβάνει εκτός από το Δημαρχείο, το Πολιτιστικό Κέντρο «Ιωνία» και το παρακείμενο αναψυκτήριο - εστιατόριο
Το λογότυπο της ΕΤΑΔ
ΔΕΗ: «QuietHour» στο δίκτυο καταστημάτων για πιο συμπεριληπτική εμπειρία των πελατών της
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ακόμη ένα βήμα στη διαρκή δέσμευση της ΔΕΗ να ακούει με προσοχή τους πελάτες της και να μετατρέπει τις ανάγκες τους σε ανθρώπινες και προσωποποιημένες λύσεις
Κατάστημα ΔΕΗ
Bloomberg: Ο όμιλος Antenna σε συνομιλίες με τον όμιλο Gedi της οικογένειας Ανιέλι για την αγορά της la Repubblica και άλλων συντακτικών assets
Εκπρόσωπος της Gedi, η οποία ανήκει στην Exor NV, ανέφερε αργά την Κυριακή (7.12.25) ότι οι διαπραγματεύσεις που ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι «συνεχίζονται θετικά»
Θοδωρής Κυριακού