Site icon NewsIT
07:33 | 23.06.25

Πώς μια τολμηρή στρατηγική ανέδειξε την T-Mobile US σε ηγέτη στην αγορά των ΗΠΑ

T-Mobile US
Μαριαλένα Κυβερνήτη

Το ταξίδι της T-Mobile US προς την κορυφή δείχνει τον δρόμο για τον ΟΤΕ

Από αουτσάιντερ σε ηγέτη του τηλεπικοινωνιακού τοπίου των ΗΠΑ εξελίχθηκε η T-Mobile US μέσα σε μία δεκαετία, όπως τόνισε ο Chief Operating Officer (COO) του Ομίλου, Σρίνι Γκόπαλαν (Srini Gopalan), κατά τη διάρκεια ξενάγησης στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Σιάτλ. Το παράδειγμα της T-Mobile US, η οποία ηγείται της παγκόσμιας στρατηγικής της Deutsche Telekom (μητρικής του ΟΤΕ), λειτουργεί ως πρότυπο για τις υπόλοιπες εταιρείες του Ομίλου, ανάμεσά τους και η COSMOTE TELEKOM, που πλέον υιοθετεί επίσημα τη διεθνή ταυτότητα του brand.

«Είναι πιο εύκολο να είσαι “challenger” από το να είσαι “champion”», δήλωσε ο COO της μεγαλύτερης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ, εξηγώντας: «Όταν είσαι “challenger” είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις. Όταν έχεις ήδη ανέβει ψηλά, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις».

Μιλώντας για το τι πραγματικά σημαίνει να είσαι «challenger», ο κ. Γκόπαλαν ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την T-Mobile US, τη μοναδική πάροχο στις ΗΠΑ που διαθέτει δίκτυο 5G Stand-Alone, δηλαδή πλήρως αυτόνομο δίκτυο νέας γενιάς, με 130 εκατ. πελάτες.

Όπως σημείωσε ο ίδιος, ακόμη και κρίσιμες υπηρεσίες, όπως η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Νέας Υόρκης, βασίζονται στο δίκτυό της για να ανταποκριθούν σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, έχοντας μάλιστα προτεραιότητα πρόσβασης στο δίκτυο ακόμη και σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες.

Η μεγάλη στροφή της T-Mobile

Χρονιά-ορόσημο για την T-Mobile US αποτέλεσε το 2013, όταν παρουσίασε τη στρατηγική «Un-carrier» και έθεσε υπό αμφισβήτηση καθιερωμένες πρακτικές της αγοράς. Κατάργησε τα μακροχρόνια συμβόλαια, απλοποίησε τις τιμολογήσεις και έδωσε δωρεάν περιαγωγή — τολμηρές κινήσεις που έφεραν την εταιρεία πιο κοντά στους πελάτες της και την έκαναν να ξεχωρίσει.

Η ανταπόκριση της αγοράς ήταν εντυπωσιακή, καθώς η T-Mobile US προσέλκυσε 4,4 εκατ. νέους πελάτες μέσα σε έναν μόλις χρόνο. Η δυναμική αυτή δεν ήταν προσωρινή, εφόσον για 28 συνεχόμενα τρίμηνα, η εταιρεία κατέγραφε σταθερά πάνω από 1 εκατ. νέες συνδέσεις ανά τρίμηνο, επίδοση που θεωρείται μοναδική στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών.

Άλλη μια σημαντική τομή στην πορεία του Ομίλου ήταν η συγχώνευση με την αμερικανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Sprint το 2020, μετά από σχεδόν δύο χρόνια διαπραγματεύσεων. Χάρη σε αυτή τη συγχώνευση, η T-Mobile απέκτησε πρόσβαση στο πολύτιμο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτελεί θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη του δικτύου 5G Stand-Alone. 

Η νέα τεχνολογία έδωσε στην εταιρεία τη δυνατότητα να λανσάρει υπηρεσίες σταθερού internet μέσω 5G. Έτσι, το T-Mobile 5G Home εξελίσσεται στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη λύση broadband στην Αμερική, με 7 εκατ. χρήστες και διαθεσιμότητα σε 70 εκατ. νοικοκυριά.

Πώς η T-Mobile επενδύει στο μέλλον του δικτύου

Κατά τον Chief Operating Officer της T-Mobile US, το παγκόσμιο αποτύπωμα του Ομίλου TELEKOM δημιουργεί προϋποθέσεις για επενδύσεις, ανταλλαγή τεχνογνωσίας, και διεθνείς συνεργασίες. Όπως επισημαίνει, «η Αμερική έχει τέσσερις παρόχους για 340 εκατ. ανθρώπους, ενώ η Ευρώπη έχει 127 παρόχους για λιγότερο πληθυσμό. Αυτό μειώνει την επενδυτική δυνατότητα στην τεχνολογία».

Η επένδυση στην καινοτομία, όμως, συνεχίζεται δυναμικά μέσω του 5G Hub, του τεχνολογικού κέντρου της T-Mobile στις ΗΠΑ. Το 5G Hub λειτουργεί ως ανοιχτό εργαστήριο για startups, επιχειρήσεις και developers, προσφέροντας πρόσβαση σε προηγμένες τεχνολογίες όπως το edge computing, τα ιδιωτικά δίκτυα (private networks) και τις δυνατότητες διαχείρισης δικτύου ανάλογα με τις ανάγκες. Μέσω αυτών των εργαλείων, το κέντρο ενισχύει την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών επόμενης γενιάς, καθιστώντας την T-Mobile πρωτοπόρο στην καινοτομία του κλάδου.

Σήμερα, η T-Mobile US αποτελεί τον κύριο μοχλό ανάπτυξης του Ομίλου TELEKOM, συνεισφέροντας σχεδόν το 70% των συνολικών του εσόδων και αναδεικνύοντας τον ρόλο της ως βασικό πυλώνα παγκόσμιας καινοτομίας.

Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλους παίκτες της τεχνολογίας όπως η NVIDIA, η Google Cloud και η OpenAI. Σε συνεργασία με τη SpaceX, αναπτύσσει το πρώτο δορυφορικό δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, με στόχο την κάλυψη απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών.

Το παράδειγμά της T-Mobile US αποδεικνύει ότι η καινοτομία, η πελατοκεντρική προσέγγιση και η συνεχής προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις δεν είναι απλώς θεωρητικές έννοιες, αλλά θεμελιώδεις στρατηγικές επιβίωσης και ανάπτυξης για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην Ελλάδα, η COSMOTE ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση, αξιοποιώντας τεχνολογίες όπως το 5G+, το COSMOTE 5G WiFi (FWA) και ψηφιακές πλατφόρμες όπως το Magenta Moments. Για παράδειγμα, το Magenta Moments συνδέει τον καταναλωτή με ένα ευρύτερο οικοσύστημα ψηφιακών υπηρεσιών, περιλαμβάνοντας πρόσβαση στο Perplexity Pro, μία από τις πιο σύγχρονες AI μηχανές αναζήτησης παγκοσμίως.

Η ενσωμάτωση αυτών των καινοτομιών ενισχύει όχι μόνο την ανταγωνιστικότητα της COSMOTE TELEKOM στην εγχώρια αγορά, αλλά και την ικανότητά της να υλοποιήσει το όραμά της, που είναι η εξέλιξη από κορυφαίος πάροχος στην Ελλάδα σε ψηφιακό τηλεπικοινωνιακό ηγέτη στην Ευρώπη, σε ευθυγράμμιση με τη στρατηγική του διεθνούς Ομίλου TELEKOM.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version