Οικονομία

Νέο τελεσίγραφο Λαγκάρντ: Βιώσιμο χρέος και μεταρρυθμίσεις – Όχι σε παράλογες προβλέψεις για το πλεόνασμα

- Αν το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο, το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα επανέλαβε η Κριστίν Λαγκάρντ
- Μίλησε για πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις αλλά ζήτησε περισσότερα
- Επέμεινε στην αναδιάρθρωση του χρέους και πέταξε το "μπαλάκι" στους Ευρωπαίους
- Λογικό μακροπρόθεσμα το πλεόνασμα του 1,5%, είπε

Λίγες μέρες πριν από την κρίσιμη εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ, όπου κατά πολλούς θα ληφθεί η απόφαση για το αν το Ταμείο θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα, η επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ στέλνει νέο μήνυμα τόσο στην Αθήνα όσο και στους Ευρωπαίους δανειστές της.

Η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα είναι πιθανή μόνο αν νομοθετηθούν και εφαρμοστούν σημαντικές μεταρρυθμίσεις και αν αναδιαρθρωθεί το χρέος προκειμένου να συμβαδίζει με την ανάλυση χρέους είπε η Λαγκάρντ σε συνέντευξη παραχώρησε σε δημοσιογράφους της Leading European Newspapers Association, κάνοντας λόγο για πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις.

Ξεκαθάρισε για άλλη μια φορά πως «αν το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο σύμφωνα με τους κανόνες του ΔΝΤ και στη βάση λογικών παραμέτρων δεν θα συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα. Ο βαθμός της αναδιάρθρωσης θα καθοριστεί από την ανάλυσή βιωσιμότητας του χρέους, αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία στο μυαλό μας ότι ένας βαθμός αναδιάρθρωσης είναι απαραίτητος».

Κατά τη Γαλλίδα επικεφαλής του Ταμείου, το ύψος της οικονομικής δέσμευσης του ΔΝΤ δεν είναι απαραίτητα η σημαντικότερη συνεισφορά του ΔΝΤ. «Είναι περισσότερο η πειθαρχία, η ακεραιότητα και η εξειδίκευσή μας μετά από τόσα χρόνια που έχουν μεγαλύτερη αξία για τους Ευρωπαίους», τόνισε.

Η Λαγκάρντ αναφέρθηκε και στο θέμα των πλεονασμάτων και έκανε λόγο για παράλογες απαιτήσεις οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν δεκτές από το Ταμείο. «Μακροπρόθεσμα πιστεύουμε ότι ένα πλεόνασμα της τάξης του 1,5% είναι λογικό δεδομένου του τι έχει περάσει η ελληνική οικονομία και δεδομένης της ικανότητας των Ελλήνων να μεταρρυθμίζουν. Αν οι Ευρωπαίοι κρίνουν διαφορετικά, τότε θα πρέπει αυτό να το λάβουμε υπόψη μας. Αλλά δεν μπορούμε να υιοθετήσουμε παράλογες προβλέψεις ή να χτίσουμε πάνω σε αδικαιολόγητα μακροοικονομικά πλαίσια», πρόσθεσε.

Όταν κλήθηκε γιατί, σε σχέση με τους Ευρωπαίους, το Ταμείο έχει καθυστερήσει να λάβει μια απόφαση για τη συμμετοχή του στο ελληνικό πρόγραμμα, η Κριστίν Λαγκάρντ απάντησε: «Αφενός θέλουμε ισχυρές μεταρρυθμίσεις, και σε αυτό πλησιάζουμε, η ομάδα μας θα επιστρέψει στην Ελλάδα για να διαπραγματευτεί ώστε να υπάρξει μια δεσμευτική συμφωνία ανάμεσα σε όλες τις πλευρές και αφετέρου θέλουμε ένα χρέος που να είναι βιώσιμο, και γι’ αυτό θα χρειαστεί η αναδιάρθρωση».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης