Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα από τις αρχές Απριλίου για όσους έχουν θέσει το αυτοκίνητό τους σε ακινησία

Πιο νωρίς, από τις αρχές Απριλίου, λόγω εκλογών έρχεται φέτος το μέτρο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα. Το μέτρο αφορά περί τους 120.000 φορολογούμενους που έχουν καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους.

Παρά το γεγονός ότι η προθεσμία για την υποβολή της δήλωσης ακινησίας οχημάτων εκπνέει στις 28 Φεβρουαρίου 2023, ήδη στο υπουργείο Οικονομικών έχουν ξεκινήσει να ετοιμάζουν τη διάταξη για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με το μήνα με στόχο το μέτρο να ενεργοποιηθεί πριν από το Πάσχα.

Όταν η ΑΑΔΕ θα ανοίξει την πλατφόρμα myCar οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να κάνουν ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός τους  καταβάλλοντας  τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης.

Άρση ακινησίας

Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ.. Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Αυτό σημαίνει ότι εάν ο ιδιοκτήτης ενός  ΙΧ με ετήσια τέλη 120 ευρώ, προχωρήσει σε ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός τους για ένα μήνα, για παράδειγμα τον Απρίλιο, θα πληρώσει τέλη 10 ευρώ.  Ένας άλλος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 615 ευρώ, εάν κάνει άρση ακινησίας για 4 μήνες θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ για 7 μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.

Να σημειωθεί ότι η άρση της ακινησίας θα γίνεταιι μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.

Εν συνέχεια θα γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα  για άρση της ακινησίας.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Πιερρακάκης: Ανάπτυξη με δημοσιονομική σταθερότητα για ισχυρή κοινωνία
«Παραλάβαμε τις επενδύσεις, στο ΑΕΠ, στο 11% το 2019 με τον ευρωπαϊκό μέσο να κάθεται στο 21%. Τώρα είναι 15,3%, με την πρόβλεψη του προϋπολογισμού διαρκώς να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Έχουμε μια διαδρομή», σημειώνει ο κ. Πιερρακάκης
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης 1
Η Βενεζουέλα στρέφεται στη Ρωσία για προϊόν πετρελαίου που κάποτε αγόραζε από τις ΗΠΑ
Η Βενεζουέλα χρειάζεται νάφθα, για να αραιώσει το αργό πετρέλαιο που μοιάζει με πίσσα και να διατηρήσει την ροή του μέσω αγωγών για εξαγωγή σε χώρες όπως η Κίνα, ένας από τους κορυφαίους αγοραστές της
πετρελαιοφόρο
Χωρίς Ουκρανούς η μελλοντική ανοικοδόμηση της χώρας – Μόνο το 3% των 6 εκατ. προσφύγων θα επέστρεφε
Οι ερευνητές καταλήγουν ότι, για να υπάρξει μαζική επιστροφή, η ανοικοδόμηση πρέπει να είναι κοινωνική, όχι μόνο υλική δηλαδή επένδυση σε ασφάλεια, δουλειές, εκπαίδευση και διαφάνεια
Lviv, Ukraine - March 3, 2022: Having just disembarked a train, people walk with their luggage across the tracks in Lviv.