Κυριακή, 25 Φεβ.
17oC Αθήνα

Τι δείχνει το τελευταίο μέτρημα για το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, τα δέκα μεγάλα πορτοφόλια που αγόρασαν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα τιμολόγια που δεν είναι και τόσο μπλε, η μαραθώνια ενημέρωση Χρ. Σταϊκούρα και ο αποτυχημένος Γ.Γ.

Τι δείχνει το τελευταίο μέτρημα για το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, τα δέκα μεγάλα πορτοφόλια που αγόρασαν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα τιμολόγια που δεν είναι και τόσο μπλε, η μαραθώνια ενημέρωση Χρ. Σταϊκούρα και ο αποτυχημένος Γ.Γ.

Κλείδωσε

Μια βδομάδα νωρίτερα, στις 23 Ιανουαρίου, την ερχόμενη Τρίτη, από τις 30 που ήταν προγραμματισμένο, έρχεται το υπουργικό συμβούλιο για να ξεκινήσει τη διαδικασία για το νομοσχέδιο που θα αφορά το γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών. Θα έχει 13-14 άρθρα. Κυρίως αναγνωρίζει τα δικαιώματα των οικογενειών ομόφυλων ζευγαριών με παιδιά που ζουν σε πολλές χώρες του εξωτερικού έχοντας πλήρη δικαιώματα και όταν φτάνουν σε ελληνικό έδαφος, θεωρούνται ξένος ο ένας στον άλλον. Το νομοσχέδιο θα βγει για μια βδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, μετά θα πάει στις κοινοβουλευτικές επιτροπές και έως τις 5-10 Φεβρουαρίου θα έχει ψηφιστεί.

Στροφή 180 μοιρών

Τα τηλέφωνα έχουν ανάψει. Η συζήτηση ξεκίνησε με αρνητικούς συσχετισμούς. Τα σκληρά «όχι» μεταξύ των βουλευτών της ΝΔ, κινούνταν γύρω στα 55. Παράλληλα υπήρχε μία γκρίζα ζώνη γύρω στους 40 βουλευτές που ήταν αναποφάσιστοι. Γύρω στα 63 ήταν τα ξεκάθαρα «όχι». Η τελευταία καταμέτρηση στο γαλάζιο στρατόπεδο δείχνει 90-110 «ναι» και γύρω στα 40- 50 «όχι» και αποχές. Η κάλπη θα δείξει το πραγματικό αποτέλεσμα της επιχείρησης πειθούς. Πρόσωπα όπως ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης ενώ ήταν αναποφάσιστος θα ψηφίσει «ναι». Στην αποχή αλλά και στο «ναι» κινείται ο «σαμαρικός» βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος. Στα «ναι» έχει περάσει και ο «σαμαρικός» Διονύσης Σταμενίτης, υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στην αποχή;

Δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ο Θανάσης Πλεύρης να κινηθεί στην αποχή. Εκλέγεται στην Α Αθήνας που σημαίνει ότι δεν δέχεται μεγάλη πίεση από τους εκλογείς του, αλλά για τον ίδιο το θέμα είναι ταυτοτικό. Στα «φροντιστήρια» του κόμματος έκανε την πιο ενδελεχή ανάλυση των προβληματισμών, με ήπιο ύφος, γεγονός που σχολιάστηκε θετικά στο Μαξίμου. Στην τελική απόφαση του θα μετρήσει το γεγονός ότι υπήρξε υπουργός επί είκοσι μήνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, τρέφει μεγάλη εκτίμηση στο πρόσωπό του πρωθυπουργού και δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να τραυματιστεί η κυβέρνηση και η ΝΔ. Δεν θα ψηφίσει «ναι» αλλά μπορεί και να μην καταψηφίσει.

Το τελικό μέτρημα

«Είμαστε φιλελεύθεροι και προοδευτικοί σε ό,τι αφορά στην κοινωνική πολιτική» δήλωσε ο πρωθυπουργός στο διεθνές οικονομικό φόρουμ στο Νταβός. «Φέρνουμε στο προσκήνιο πολιτικές που δεν ήταν πάντα συνδεδεμένες με ένα κεντροδεξιό κόμμα. Για παράδειγμα, τώρα στην Ελλάδα συζητάμε για την ισότητα στο γάμο. Δεν θα περιμένατε απαραίτητα από ένα κεντροδεξιό κόμμα να υπερασπιστεί αυτή τη μεταρρύθμιση». Η γενική εκτίμηση είναι ότι η ρύθμιση θα περάσει τελικά με 160-170 ψήφους.

Χάνουν καρέκλες σε ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ!

Ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν επέβαλε κομματική πειθαρχία στους βουλευτές του για να ψηφίσουν την ρύθμιση που αφορά το γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών. Ο Στέφανος Κασελάκης δήλωσε ότι θα την επιβάλλει, προκαλώντας αντιδράσεις από αρκετούς βουλευτές διότι τέτοιου είδους μέτρα ο Αλέξης Τσίπρας δεν εφήρμοσε ποτέ. Και οι δύο πρόεδροι έχουν χαράξει μία κόκκινη γραμμή. Δεν μπορεί βουλευτής ο οποίος έχει μία κρίσιμη θέση να την κρατήσει εάν δεν συνταχθεί με την κεντρική γραμμή που είναι η υπερψήφιση και στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. και στον ΣΥΡΙΖΑ.

Το αίνιγμα Πολάκη…

Ο Παύλος Πολάκης εξέφρασε δυσαρέσκεια για την κομματική πειθαρχία του επέβαλε ο Στέφανος Κασσελάκης. Πάει στα ορεινά χωριά στην Κρήτη και του λένε ότι δεν θέλουν την ρύθμιση όπως είπε. Ο πρόεδρος όμως ήταν αυστηρός. Στο τετ α τετ που είχαν κινήθηκε στη γραμμή «εάν καταψηφίσεις φεύγεις από υπέρ – συντονιστής των τομέων της ΚΟ». Είχε ενοχληθεί και από άλλες «αυτονομήσεις» του Παύλου και έστειλε το μήνυμα. Τώρα λένε στην Κουμουνδούρου ότι ποτέ ο Πολάκης δεν είπε ότι θα καταψηφίσει, απλώς περιέγραψε το κλίμα που υπάρχει στις τοπικές κοινωνίες. Άρα θα υπερψηφίσει!

… και ο Τσίπρας

Ο Αλέξης Τσίπρας αν και γενικώς απέχει, θα δώσει το παρών στην ψηφοφορία και θα υπερψηφίσει την ρύθμιση της κυβέρνησης της ΝΔ. Επί των δικών του ημερών ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε την πρόταση νόμου που επανακατατέθηκε και επί Κασσελάκη και είναι πολύ πιο προωθημένη. Αναγνωρίζει ίσα δικαιώματα όχι μόνο σε ομόφυλα ζευγάρια αλλά και σε διαφυλικά άτομα ή και σε όσα δηλώνουν ότι ανήκουν στο τρίτο φύλο κλπ.

Τα δέντρα!

Έτριξε και η καρέκλα της γραμματέως της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ Ευαγγελίας Λιακούλη. Στην εκλογική της περιφέρεια βρίσκεται ανάμεσα στις μυλόπετρες του μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμου που στην κοπή της πίτας του περιφερειακού συμβουλίου είπε ότι «αν αύριο ζητήσει κάποιος να κάνει γάμο με το δέντρο, θα πούμε και σε αυτό ναι;» και άλλων συναδέλφων της (Χαρακόπουλος, Κέλλας) που τάχθηκαν κατά της υπέρ ψήφισης της ρύθμισης. Δεν θα την διαγράψει ο Ανδρουλάκης, αλλά την προειδοποίησε ότι θα την αντικαταστήσει και φαίνεται ότι η βουλευτής πείστηκε και θα ψηφίσει ναι…

Τα πρώτα παρατράγουδα στα μπλε τιμολόγια

Την ενόχληση της ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και της ΡΑΕΕΥ έχουν προκαλέσει τουλάχιστον δύο περιπτώσεις παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, που παρατύπως έχουν βαφτίσει «μπλε» τιμολόγια τους, τα οποία στην πραγματικότητα δεν πληρούν τις προδιαγραφές για να εμφανίζονται ως «μπλε» (δηλαδή σταθερά) και κυρίως την απαίτηση για σταθερή χρέωση για 12 μήνες. Στην μία περίπτωση, η μικρότερη διάρκεια είναι φανερή σχεδόν από την αρχή, στη δεύτερη περίπτωση, όμως, γίνεται αντιληπτή στην πορεία, όταν δηλαδή ο υποψήφιος καταναλωτής προχωρήσει την διαδικασία εγγραφής του στο προτεινόμενο τιμολόγιο, όπου θα πρέπει να προσέξει ότι υπάρχει ειδικό πεδίο, όπου αναφέρεται ότι από τον έβδομο μήνα το τιμολόγιο μπορεί να αλλάξει με προειδοποίηση εκ μέρους του παρόχου. Επειδή ο υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης έχει επισημάνει σε όλους τους τόνους ότι οι πάροχοι πρέπει να τηρούν τους κανόνες απαρέγκλιτα, προκειμένου να είναι εύκολη για τους καταναλωτές η σύγκριση μεταξύ των διαφορετικών προγραμμάτων των παρόχων, αναμένεται σύντομα η παρέμβαση της ΡΑΕΕΥ για να μαζευτούν οι (λίγες είναι η αλήθεια) «πονηρές» προσπάθειες που έχουν καταγραφεί για παράκαμψη των κανόνων.

Οι δέκα μεγάλοι θεσμικοί που επένδυσαν στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Μεταξύ των δέκα ισχυρών χαρτοφυλακίων που συμμετείχαν χθες στην ιδιωτική τοποθέτηση μέσω της οποίας αγόρασαν έξι εκατομμύρια μετοχές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν και υφιστάμενοι μέτοχοι. Είχαν αγοράσει χαμηλότερα αλλά χθες συμμετείχαν και αγόρασαν αρκετά ακριβότερα, στα 13,20 ευρώ ανά μετοχή κατά μέσο όρο, επειδή πιστεύουν πως υπάρχουν περιθώρια σημαντικής ανόδου. Κατά τα λοιπά, το βιβλίο προσφορών άνοιξε χθες το απόγευμα και έκλεισε αργά το βράδυ με τη διάθεση του 5,6% του μετοχικού κεφαλαίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι ίδιες μετοχές που κατείχε η εταιρεία και διατέθηκαν χθες είχαν αγοραστεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα τιμής από τα τρέχοντα. Το μέσο κόστος κτήσης του συνόλου των ιδίων μετοχών της εταιρείας είναι 7,30 ευρώ ανά μετοχή. Η εταιρεία συγκέντρωσε γύρω στα 80 εκατ. ευρώ που έρχονται να στηρίξουν το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί.

Χέρι – χέρι στα απορρίμματα ΗΛΕΚΤΩΡ – Θαλής

Τη λύση της συμπόρευσης χέρι – χέρι σε ορισμένα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα λόγω της κοινής μετοχικής τους σύνθεσης φαίνεται ότι επιλέγουν (τουλάχιστον προς το παρόν) οι εταιρείες ΗΛΕΚΤΩΡ (θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, με βασικούς μετόχους την ολλανδική Reggaborgh και την Motor Oil) και Θαλής (θυγατρική της Motor Oil). Αυτό φάνηκε από τις δύο συμβάσεις που αφορούν στα έργα «Ξήρανση Ιλύος ΕΕΛ Χανίων» (ανάδοχος κοινοπραξία ΗΛΕΚΤΩΡ – Θαλής) και «Κέντρο Επεξεργασίας Ιλύων Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων ΟΤΑ – Μελών ΦΟΔΣΑ Βόρειας Πεδιάδας» (ανάδοχος κοινοπραξία Θαλής – ΗΛΕΚΤΩΡ), που υπογράφηκαν στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Όπως έχει σημειώσει η στήλη, από την πρώτη στιγμή της μετοχικής εμπλοκής του Ομίλου Βαρδινογιάννη στην Ελλάκτωρ και την ταυτόχρονη εξαγορά της ΑΝΕΜΟΣ, οι δύο πλευρές, Reggeborgh και Motor Oil, βρίσκονται σε μία διαρκή συζήτηση για την τύχη της θυγατρικής ΗΛΕΚΤΩΡ. Το βασικό αρχικό σενάριο ήταν η εξαγορά της ΗΛΕΚΤΩΡ από την πλευρά Βαρδινογιάννη, λύση που ωστόσο δεν έχει προχωρήσει, καθώς οι δύο πλευρές δεν τα έχουν βρει σε ό,τι αφορά την αποτίμηση της εταιρείας. Έτσι και προς αποφυγή περιττών προβλημάτων ΗΛΕΚΤΩΡ και Θαλής ενίοτε επιλέγουν να κατέβουν από κοινού σε διαγωνισμούς. Πρόκειται για τις «εσωτερικές ρυθμίσεις» στις οποίες έχει ήδη αναφερθεί κατ’ επανάληψη η στήλη, τουλάχιστον μέχρι να ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με την ΗΛΕΚΤΩΡ.

Πως ο Χρ. Σταϊκούρας εξαντλεί τους δημοσιογράφους!

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είναι γνωστό πως ούτε με το τσιγκέλι δεν δίνει ειδήσεις στους δημοσιογράφους που τον πολιορκούν από την ημέρα που ανέλαβε το δύσκολο χαρτοφυλάκιο. Και, επιπλέον, κάθε μήνα τους υποβάλλει σε ένα πρόσθετο μαρτύριο! Τους καλεί στο υπουργείο και επί δυόμισι – τρεις ώρες απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις τους. Και, όμως, ο υπουργός αντέχει στην τρίωρη ανάκριση και πάλι δε δίνει σχεδόν καμία είδηση. Μοναδική ελπίδα των διαπιστευμένων δημοσιογράφων είναι ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος ο οποίος είναι λίγο αψύς ως χαρακτήρας και αν τον στριμώξεις θα αντιδράσει και μπορεί να του ξεφύγει κάποια λέξη! Στη χθεσινή συνάντηση των κ.κ. Σταϊκούρα και Ταχιάου καθώς και της υφυπουργού Υποδομών Χριστίνας Αλεξοπούλου με τους δημοσιογράφους ο υπουργός εκτροχιάστηκε κάποια στιγμή, αλλά φρόντισε να τα μαζέψει γρήγορα. Αποφεύγουμε τις λεπτομέρειες επειδή ο Χρ. Σταϊκούρας διώχνει τις κάμερες αμέσως μόλις τελειώσει την αρχική του εισήγηση και πριν αρχίσουν οι ερωτήσεις. Για να μπορεί να μιλάει ελεύθερα, λέμε τώρα!

Λεφτά για έργα δεν υπάρχουν!

Για να μην μακρηγορούμε, ένα είναι το κεντρικό συμπέρασμα από το χθεσινό μαραθώνιο του Χρ. Σταϊκούρα με τους δημοσιογράφους. Λεφτά για πολλά από τα έργα που είχε ξεκινήσει ή είχε προκηρύξει ή είχε επιλέξει και προσωρινούς αναδόχους η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν υπάρχουν! Σιδηροδρομικά έργα δισεκατομμυρίων προκηρύχθηκαν χωρίς να υπάρχει ούτε ευρώ χρηματοδότησης και τώρα μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Κρισιμότατα έργα για το Λεκανοπέδιο όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχουν προσωρινούς αναδόχους αλλά δεν έχουν χρηματοδότηση και στο υπουργείο δεν έχουν ιδέα από που μπορούν να βρουν τα περίπου 400 εκατ. ευρώ! Μόνιμη επωδός του Χρ. Σταϊκούρα είναι οι έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η θεομηνία Daniel που έπληξε κυρίως τη Θεσσαλία, αλλά και Εύβοια. Χωρίς να υπολογίζονται τα αντιπλημμυρικά έργα, ο Daniel θα κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο γύρω στο 1,5 δισ. ευρώ. Για τα αντιπλημμυρικά αναμένεται η σχετική μελέτη που θα παρουσιαστεί προς τα μέσα Φεβρουαρίου στην κυβέρνηση.

Γιατί μένει στη θέση του ο Γ. Γ. Μεταφορών;

Θα προμηθευτούμε σχεδόν τα μισά από τα λεωφορεία που είχαμε αρχικά προγραμματίσει μέσω του διαγωνισμού στον οποίο ήταν υπεύθυνος ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, αλλά ο άνθρωπος παραμένει στη θέση του! Μάλλον θα θέλουν να του φορτώσουν και την αποτυχία του επόμενου διαγωνισμού προμήθειας οχημάτων για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ! Ο Γ. Ξιφαράς είχε αντικαταστήσει, στα μισά της θητείας Κώστα Καραμανλή στο Υποδομών, τον Νίκο Σταθόπουλο. Τον κράτησε στη θέση του ο Χρ. Σταϊκούρας και μάλλον τον περιμένει στη γωνία καθώς υπάρχουν ακόμα σοβαρές εκκρεμότητες στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με την εγκατάσταση των φορτιστών.

Για μια …ξεχασμένη υπόθεση (Folli – Folli).

Μια μάλλον …ξεχασμένη υπόθεση που βρίσκεται στα δικαστήρια μας επιφυλάσσει κάποια νέα αυτό τον μήνα και συγκεκριμένα την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου. Ο λόγος για την υπόθεση της Folli Folli. Τα νέα έρχονται από τον Άρειο Πάγο και αφορούν το «πάγωμα» ή το «ξεπάγωμα» περιουσιακών στοιχείων μεγάλης αξίας. Η απόφαση από την στιγμή που έχει να κάνε με την «τύχη» τόσο μεγάλης αξίας περιουσιακών στοιχείων προφανώς έχει μεγάλη σημασία και θα επηρεάσει και την συνέχεια της δίκης η οποία συνεχίζεται. Κάτι μας λέει πάντως ότι οι «αλλαγές» που ετοιμάζονται στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να επηρεάσουν τις εξελίξεις και στην υπόθεση αυτή. Κάποιοι προφανώς γνωρίζουν πολύ καλύτερα από εμάς.

 

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις