Παρασκευή, 26 Απρ.
16oC Αθήνα

Τουρισμός: Ισχυρό όπλο η δίψα των Άγγλων και Γερμανών να ταξιδέψουν

Τουρισμός: Ισχυρό όπλο η δίψα των Άγγλων και Γερμανών να ταξιδέψουν

Η Ελλάδα δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο την πανδημία στην προσπάθειά της να πάρει πίσω ένα κομμάτι από τα έσοδα του 2019, αλλά και τις πολιτικές που θέλει να χαράξει η κάθε χώρα, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ελάχιστη σχέση έχουν με υγειονομικά ζητήματα.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μ. Βρετανία, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο πελάτη της Ελλάδας, μετά την Γερμανία.

Στη χώρα αυτή ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον, μετά από την έξοδο της χώρας του από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει κάθε λόγο να βρίσκεται απέναντί της. Οι αποφάσεις του βρετανού πρωθυπουργού άγονται και φέρονται πρωτίστως με τις πολιτικές του επιδιώξεις και δευτερευόντως με ζητήματα που άπτονται της πανδημίας.

Η Ελλάδα ως γνωστό βρίσκεται σε ζώνη αυξημένου κινδύνου (πορτοκαλί), αν και σύμφωνα με την ελληνική πλευρά δεν συντρέχουν λόγοι για κάτι τέτοιο, αφού η πανδημία είναι σε κάμψη και αυτό φαίνεται από τα επιδημιολογικά δεδομένα που δίνονται καθημερινά στην δημοσιότητα.

Βασική επιδίωξη του Μπόρις Τζόνσον είναι αφενός να στείλει ένα μήνυμα προς την Ευρώπη, ότι οι Βρετανοί δεν θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένοι και από την άλλη θέλει να κρατήσει όσο περισσότερους μπορεί στο νησί και για οικονομικούς λόγους.

Από την άλλη βέβαια δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να τα καταφέρει, δεδομένοι ότι οι Άγγλοι θέλουν να ταξιδέψουν και δεν το κρύβουν.

Ο Μπόρις Τζόνσον έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει το σύστημα του «φωτεινού σηματοδότη» για τουριστικούς προορισμούς σε πράσινες, πορτοκαλί και κόκκινες χώρες, κάτι που δυσχεραίνει ιδιαίτερα την έλευση τουριστών στην Ελλάδα. Τι σημαίνει αυτό;

Ότι όσοι έρχονται από πράσινες περιοχές θα μπορούν όταν επιστρέφουν στην Βρετανία να πηγαίνουν στο σπίτι τους χωρίς κάποια άλλη διαδικασία. Όσοι έρχονται από πορτοκαλί χώρες θα πρέπει να μένουν σε 10ήμερη καραντίνα στο σπίτι τους και όσοι έρχονται από κόκκινες προορισμούς σε ειδικά ξενοδοχεία.

Όπως είναι φυσικό για πολλούς εξ αυτών αποτελεί απαγορευτική ακόμη και η σκέψη των διακοπών στην Ελλάδα, διότι δεν έχουν στην διάθεσή τους, τόσο πολύ χρόνο για ξόδεμα.

Ωστόσο δεν είναι σαφές, αν αυτό αποτελεί νομική υποχρέωση του κάθε βρετανού πολίτη ή ισχυρή σύσταση.

Από την πλευρά της η TUI δεν δείχνει διάθεση να επιστρέψει χρήματα σε αυτούς που ήδη έχουν κλείσει τις διακοπές τους σε κάποιον πορτοκαλί προορισμό. Δέχεται να υπάρξει αλλαγή σε τόπο, αλλά όχι ακύρωση και επιστροφή χρημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη σημαντικότερη -μετά τη Γερμανία – για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς η Ελλάδα προσέλκυσε 3,5 εκατ. Βρετανούς ταξιδιώτες το 2019 και 1 εκατ. το 2020, αποφέροντας έσοδα 2,5 δισ. και 749 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα αυτών, οι Γερμανοί φαίνεται να είναι ένα βήμα πιο κοντά στην Ελλάδα. Η χαλάρωση των μέτρων έχει ως αποτέλεσμα οι πολίτες της χώρας να επιλέγουν πλέον με μεγαλύτερη άνεση την Ελλάδα, ως τόπο των καλοκαιρινών τους διακοπών, κάτι που φαίνεται και από την εκτόξευση των κρατήσεων στις αεροπορικές εταιρίες.

Τις τελευταίες επτά ημέρες, η ζήτηση για πτήσεις με την Lufthansa και την θυγατρική της Eurowings προς τα ελληνικά νησιά, τις Βαλεαρίδες Νήσους και την Ιταλία, έχει αυξηθεί έως και τρεις φορές.

Κατά 300% έχει αυξηθεί η ζήτηση και για εισιτήρια προς πόλεις των ΗΠΑ. Η τάση αποδίδεται κυρίως στην πρόοδο της εκστρατείας εμβολιασμού, αλλά και στην απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να άρει την υποχρέωση για παραμονή σε καραντίνα για όσους επιστρέφουν από περιοχές «κινδύνου» λόγω της πανδημίας.

«Οι άνθρωποι έχουν μεγάλη λαχτάρα για διακοπές, για πολιτιστικές ανταλλαγές, για επανασύνδεση με συγγενείς, φίλους και συνεργάτες», δήλωσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου, Χάρι Χομάιστερ και διευκρίνισε ότι αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις πτήσεις μεταξύ Γερμανίας και ΗΠΑ.

Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, η Ελλάδα και οι Βαλεαρίδες Νήσοι βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης και η Eurowings θα προσθέσει περισσότερες από 500 επιπλέον πτήσεις από γερμανικά αεροδρόμια προς την Ελλάδα, την Μαγιόρκα και την Ίμπιζα. Ενδεικτικά, η Lufthansa θα πετάει το φετινό καλοκαίρι απευθείας σε 12 τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, ενώ, όπως είπε ο Χ. Χομάιστερ, ειδικά για κάποιους προορισμούς της Ισπανίας, η ζήτηση υπερβαίνει ήδη την αντίστοιχη του 2019.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις