weather-icon °C AΘΗΝΑ

Φίλης για επιστολή Κεραμέως: Αναζητά διέξοδο από το αδιέξοδο που μπήκε!

Φίλης για επιστολή Κεραμέως: Αναζητά διέξοδο από το αδιέξοδο που μπήκε!
Intime News (αρχείο)

Με γραπτή δήλωσή τους ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια Μερόπη Τζούφη επικρίνουν τη συνολική στάση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, υποστηρίζοντας ότι “αναζητεί διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει”.

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνουν πως η “επιμονή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση – κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες Υπουργού”.

Ολόκληρη η απάντηση Ν. Φίλη – Μ. Τζούφη στην Ν. Κεραμέως και τον υφυπ. Β. Διγαλάκη

Διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει, αναζητά η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως με την επιστολή που απέστειλε από κοινού με τον Υφυπουργό Β. Διγαλάκη, ζητώντας διάλογο και ανταλλαγή απόψεων.

Η επιμονή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση – κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες Υπουργού.

Click4more: Κεραμέως για την επιλογή σημαιοφόρου: “Προκρίνεται η προσπάθεια έναντι της τύχης”

Εχθές δε μιλήσαμε τυχαία για λογική Βουρβόνων. Η Δημοκρατία και η κοινοβουλευτική τάξη έχουν κανόνες και τους τελευταίους μήνες επισημαίνουμε μια σειρά από αντιθεσμικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές.

Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αποτελεί το βασικό βήμα διαλόγου της εθνικής αντιπροσωπείας.

Και δυστυχώς δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά για θέματα παιδείας, παρά το γεγονός ότι κρίσιμες τροπολογίες και διατάξεις – με αμιγώς εκπαιδευτικό περιεχόμενο – κατατίθενται σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων.

Οι επιπολαιότητες και οι αυθαιρεσίες της κας Κεραμέως δεν προσέκρουσαν μόνο στη σθεναρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έχουν αρχίσει να τροφοδοτούν το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα.

Ακόμα και ο Πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Στύλιος πήραν αποστάσεις από την αντι – κοινοβουλευτική πρακτική που εφάρμοσε η Υπουργός Παιδείας.

Αν η Υπουργός εννοεί το διάλογο που επικαλείται στην επιστολή, οφείλει να αποσύρει τις διάσπαρτες διατάξεις και τροπολογίες, να συντάξει σχέδιο νόμου και να το παρουσιάσει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Από τη δική μας μεριά, προφανώς και θα προσέλθουμε στο διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου.

Με δεδομένη την απόφαση του ΣτΕ, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αποσύρει τη διάταξη για τη σημαία και να δώσει εντολή ώστε οι σημαιοφόροι να επιλεγούν με κλήρωση και συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών βάσει του ισχύοντος πλαισίου.

Νίκος Φίλης, Τομεάρχης Παιδείας (ΣΥΡΙΖΑ), Βουλευτής Α’ Αθήνας

Μερόπη Τζούφη, Αναπλ. Τομεάρχης Παιδείας (ΣΥΡΙΖΑ), Βουλευτής Ιωαννίνων

Επιστολή Κεραμέως στα κόμματα – Ελάτε να κάνουμε διάλογο για την Παιδεία

Πρόσκληση, προκειμένου να ξεκινήσει ένας “ουσιαστικός, διαρκής και εποικοδομητικός διάλογος” για την Παιδεία, απηύθυνε, μέσω επιστολής, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων στους Τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Η επιστολή εστάλη και εν όψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Όπως αναφέρει το υπουργείο, “ο χώρος της Παιδείας μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας”.

Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου προσκάλεσε τους τομεάρχες σε συνάντηση εργασίας και ανταλλαγής σκέψεων στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, και ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, τονίζεται ότι η πρόθεσή τους είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την “αναβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου και την απελευθερωτής των δημιουργικών του δυνάμεων”.

“Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εκκινήσει διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα, καθώς τα μέλη της γνωρίζουν σε βάθος τα προβλήματα του πανεπιστημίου και είναι σε θέση να προτείνουν πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις προς την αντιμετώπιση των παθογενειών του”, τονίζουν στην επιστολή οι κ.κ. Κεραμέως και Διγαλάκης.

“Πιστεύουμε ότι, παρά τις όποιες ιδεολογικές διαφορές μας, μπορούμε να μοιραστούμε κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς, αλλά και να προτείνουμε από κοινού λύσεις για το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο. Με τον τρόπο αυτό θα επιτύχουμε την εφαρμογή μακροχρόνιας πολιτικής στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης”, καταλήγει η επιστολή.

 

 

#TAGS MM