Πολιτική

Κεραμέως για bullying στα σχολεία: Κανένα παιδί μόνο – Ειδικό νομοσχέδιο για πρόληψη, αντιμετώπιση

H Νίκη Κεραμέως επισημαίνει με δηλώσεις της ότι «η πρόληψη και η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας (bullying) αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας. «Κανένα παιδί μόνο!», υπογραμμίζει η υπουργός.

Σε αυτή την κατεύθυνση – σημειώνει η Νίκη Κεραμέως – έχουμε αναλάβει πολλαπλές, αλληλοσυμπληρούμενες πρωτοβουλίες, με άμεσα και πιο μακροχρόνια αποτελέσματα. Προχωρήσαμε σε πρόσληψη διπλάσιων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών (από 1.600 το 2019, 3.200 το 2022), θεσμοθετήσαμε το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, ενδυναμώσαμε υποστηρικτικούς φορείς όπως τα ΚΕΔΑΣΥ, έχουμε αναπτύξει συνεργασίες και διενεργήσει επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε σχετικά θέματα».

Και προσθέτει: «Συνεχίζουμε να επεκτείνουμε και να εμβαθύνουμε τις δράσεις μας για την αντιμετώπιση του φαινομένου, εισάγοντας ένα ειδικό, στοχευμένο νομοσχέδιο για την προώθηση θετικών προτύπων σχέσεων εντός της σχολικής κοινότητας. Ενδεικτικά, με αυτό δημιουργούνται ομάδες δράσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, αναπτύσσεται πλατφόρμα για την αναφορά περιστατικών βίας ακόμη και ανώνυμα. Πραγματοποιούμε, επιπλέον, συστηματικά επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε αυτή την κατεύθυνση. Λέμε όχι στον σχολικό εκφοβισμό, στεκόμαστε δίπλα σε κάθε παιδί, ώστε κανένα να μη νιώθει μόνο. Σπάμε τη σιωπή, ζούμε αρμονικά μαζί».

Η κατάσταση επιδεινώνεται

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας πληθαίνουν ή τουλάχιστον είναι περισσότερα αυτά που γίνονται γνωστά. Τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά λαμβάνουν χώρα μέσα στο σχολείο αλλά κάποια και έξω από αυτό. Καθώς όμως πρόκειται για μαθητές, όπου και αν λαμβάνουν χώρα τα περιστατικά, ο ρόλος του σχολείου είναι κρίσιμος.

Το ζητούμενο είναι φυσικά σύμφωνα με τους ειδικούς η πρωτογενής πρόληψη αλλά αν αυτό δεν καταστεί εφικτό για μια σειρά από λόγους τότε πρέπει να γίνεται παρέμβαση δευτερογενώς όταν υπάρχει υποψία ότι κάποιες συμπεριφορές μπορεί να οδηγήσουν σε περιστατικά και τριτογενώς όταν συμβεί κάποιο περιστατικό.

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού bullying

Το νέο νομοσχέδιο προβλέπει μία σειρά πολύ αξιόλογων δράσεων. Συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε διάφορες τεχνικές και εφαρμοσμένες μεθόδους ανθρωποκεντρικής προσέγγισης του εκφοβισμού.

Η κ. Αντωνία Τόρρενς έχει δημιουργήσει τη δράση «Live Without Bullying», του ΚΜΟΠ, όπου γίνονται διαδικτυακές εκπαιδεύσεις για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καθώς και μία ξεχωριστή εκπαίδευση για τους γονείς.

«Παρέχονται δωρεάν, είναι εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδείας και έχουν βοηθήσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς και γονείς σε όλη τη χώρα από το 2016 και μετά», καταλήγει η κ. Τόρρενς.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
H σύγκρουση του ΠΑΣΟΚ με την κυβέρνηση για τα μπλόκα των αγροτών και το μήνυμα του Νίκου Ανδρουλάκη
Για το ΠΑΣΟΚ είναι ειλημμένη απόφαση η στήριξη των αγροτών, αφού αφενός αναγνωρίζει ως δίκαια τα αιτήματά τους και πρόκειται για μία παραγωγική τάξη, την οποία επιθυμεί να επαναπροσεγγίσει
Ο Νίκος Ανδρουλάκης στα μπλόκα των αγροτών στη Θεσσαλία
«Γαλάζιο αντάρτικο» για τις πληρωμές των αγροτών: «Επιχείρηση» κατευνασμού βουλευτών από Τσιάρα
Η κυβέρνηση συνεχίζει να «ποντάρει» στον διάλογο με τους αγρότες, τους καλεί εκ νέου να συγκροτήσουν ομάδα εκπροσώπησης σε πανελλαδικό επίπεδο και να προσέλθουν με ενιαία αιτήματα
Κινητοποίηση αγροτών και κτηνοτρόφων στο Ηράκλειο Κρήτης
Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Η οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας μία και μόνη διαφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας
«Η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη στις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και επιθυμεί, πάντοτε με γνώμονα το εθνικό συμφέρον, να συνεχίσει τον δομημένο διάλογο με την Τουρκία»
Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Η οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας μία και μόνη διαφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας