Πέμπτη, 28 Μαρ.
22oC Αθήνα

Μητσοτάκης στον Ε65: “Η χώρα μας μπαίνει πια σε τροχιά διατηρήσιμης ανάπτυξης”

Μητσοτάκης στον Ε65: “Η χώρα μας μπαίνει πια σε τροχιά διατηρήσιμης ανάπτυξης”
Intime

Τη βεβαιότητα ότι τα έργα στο νότιο τμήμα του Ε65 θα ολοκληρωθούν εγκαίρως μέχρι το τέλος του 2021, “ίσως και νωρίτερα”, αλλά και τη δέσμευση ότι “θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών και στο βόρειο τμήμα του Ε65”, δηλαδή μετά τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης των έργων στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, τον λεγόμενο Ε65. Είναι αυτός ο οδικός άξονας που συνδέει την ΠΑΘΕ Αθηνών – Θεσσαλονίκης με την Εγνατία οδό.

Ο κ. Μητσοτάκης διαπίστωσε ότι «τα έργα κινούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς», έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι απασχολούνται 1.300 εργαζόμενοι μόνο στο νότιο τμήμα και ανανέωσε το ραντεβού του για τα εγκαίνια του έργου – «πολύ πριν τη λήξη του συμβατικού χρόνου» όπως είπε.

Εκεί υποδέχτηκαν τον πρωθυπουργό όλοι οι τοπικοί άρχοντες, βουλευτές αλλά και ο νέος Μητροπολίτης Φθιώτιδας Συμεών ο οποίος έκανε δώρο στον κ. Μητσοτάκη ένα Powerbank.

Επειδή ξέρω τι σημαίνει να είναι κανείς αεικίνητος σας προσφέρω αυτό το Powerbank για να έχετε συνεχώς το κινητό φορτισμένο…”!

Δείτε το σχετικό video από το mag24.gr :

Εν τω μεταξύ, στην επίσκεψη ήταν παρόντες οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Α. Καραμανλής, Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκρέκας, ο γγ Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, οι περιφερειάρχες Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός και Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Αγοραστός, ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας Συμεών και βουλευτές.

Μητσοτάκης: “Το έργο που πέρασε από… 40 κύματα”

«Πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του, αναφερόμενος στην προϊστορία του, θυμίζοντας ότι η πρώτη σύμβαση παραχώρησης για τον Ε65 υπογράφτηκε το 2007 και προσέθεσε: «Πέρασε από “40 κύματα”. Η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επαναδιαπραγματεύτηκε τη σύμβαση παραχώρησης το 2013. Ολοκληρώθηκε το μεσαίο κομμάτι και τώρα δρομολογείται -με μεγάλη ταχύτητα- το νότιο κομμάτι, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, με προοπτική αυτό να έχει ολοκληρωθεί -όπως είπε και ο υπουργός- μέχρι το τέλος του 2021».

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και «αυτό το πολύ σημαντικό τμήμα του δρόμου -είναι 33 χιλιόμετρα, αν δεν κάνω λάθος- θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ώστε τα δύο τρίτα του Ε65 να έχουν τελειώσει εντός των επόμενων δύο ετών».

Αναφέρθηκε στη σημασία αυτού του έργου, επισημαίνοντας ότι είναι πολύ σημαντικό για ολόκληρη τη Θεσσαλία, καθώς θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Αθήνα τα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, «θα γίνει πιο γρήγορη η μετακίνηση, με μεγαλύτερη ασφάλεια». «Και με αυτόν τον τρόπο θα μπει μία ακόμα σημαντική ψηφίδα στην ολοκλήρωση του παζλ των αυτοκινητοδρόμων της ηπειρωτικής Ελλάδας».

Τόνισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί «και θα βρούμε τον τρόπο να διαπραγματευτούμε με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το βόρειο τμήμα του Ε65. Ο δρόμος αυτός δεν θα μείνει ημιτελής, αυτό είναι προσωπική δέσμευση δική μου και του υπουργού. Είναι πολύ σημαντικό να ολοκληρωθεί και το τμήμα αυτό διότι με αυτόν τον τρόπο θα “σπάσει” και η απομόνωση μιας Περιφέρειας με πολύ μεγάλη σημασία που είναι η Δυτική Μακεδονία». Και εκτίμησε ότι πολύ σύντομα θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση « για να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση για να ξεπεραστούν εμπόδια που έχουμε κληρονομήσει από το παρελθόν».

Σημείωσε ότι στο συγκεκριμένο εργοτάξιο απασχολούνται καθημερινά παραπάνω από 1.300 εργαζόμενοι, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταχύτητα που προχωρά το έργο και ανανέωσε το ραντεβού «στα επίσημα εγκαίνια του νότιου τμήματος, πριν από το τέλος του 2021».

Καταλήγοντας, ευχήθηκε στους παρόντες χρόνια πολλά, καλές γιορτές σε όλες και σε όλους, «το 2020 να είναι μια καλή χρονιά, με χαρά, με υγεία» «και βέβαια να είναι μια καλή χρονιά για την πατρίδα μας, ακόμα καλύτερη απ’ ότι ήταν το 2019».

2020 – “Η πρώτη ολόκληρη χρονιά της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας”

«Η χώρα μας μπαίνει πια σε μια τροχιά διατηρήσιμης ανάπτυξης. Το 2020 θα είναι η πρώτη χρονιά η οποία θα ανήκει εντός εισαγωγικών εξ ολοκλήρου στη νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι τα πολύ ισχυρά θεμέλια τα οποία έχουμε βάλει αυτό το πρώτο πεντάμηνο που έχουμε την μεγάλη ευθύνη να διαχειριζόμαστε τις τύχες αυτού του τόπου θα μας επιτρέψουν να κινηθούμε ακόμα πιο γρήγορα για να εκπληρώσουμε τους κεντρικούς στόχους που έχουμε αναλάβει απέναντι στους Έλληνες πολίτες», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εξέλιξη συνολικά των εργασιών και σημείωσε πως «οι ταχύτητες είναι ιδιαίτερα μεγάλες» προβλέποντας συγχρόνως ότι «το νότιο τμήμα θα έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν την ολοκλήρωση της συμβατικής προθεσμίας που είναι στο τέλος του 2021» . Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί και οι μελέτες για το βόρειο τμήμα και το υπουργείο βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τις υπηρεσίες της ΕΕ για το χρηματοδοτικό πλαίσιο.

Το νότιο τμήμα

Το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 έχει μήκος 32,5 km ξεκινά από την περιοχή της Αλαμάνας στη Λαμία, στο 203 χλμ της ΠΑΘΕ, και φτάνει μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Ξυνιάδας κοντά στο Δομοκό, αφού περάσει με τούνελ το όρος Όρθρυς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα αυτή τη στιγμή η πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 34,3%, ενώ για τα πρώτα 19 χλμ, δηλαδή μέχρι τη διασταύρωση με το δρόμο Λαμίας- Καρπενησίου, έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή των πρώτων ασφαλτικών στρώσεων.

Το έργο θα πρέπει να παραδοθεί στα τέλη του 2021, καθώς έχει οριστεί συνολική διάρκεια κατασκευής 36 μηνών, ενώ το πιο δύσκολο κομμάτι του έργου είναι η δίδυμη σήραγγα στο όρος Όρθρυς όπου έχουν ολοκληρωθεί με προσωρινή αντιστήριξη τα 2,1 από τα συνολικά 3 χλμ που είναι η σήραγγα.

Σε ό,τι αφορά τώρα τις γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά τα οποία είναι απαραίτητα η πρόοδος των εργασιών φτάνει το 41,4% ενώ σε ό,τι αφορά τα ασφαλτικά φτάνει το 44%. Τέλος οι χωματουργικές εργασίες έχουν σημειώσει πρόοδο κατά 33,4% .

Το συγκεκριμένο έργο ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο τμήμα του δρόμου Ε65 και ενώνει την ΠΑΘΕ με το έτοιμο τμήμα που έχει δοθεί στην κυκλοφορία μετά το Δομοκό, ενώ σε ό,τι αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνει συνολικά:

1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο

15 Γέφυρες

5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις

1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)

62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Π.Α.Θ.Ε.)

1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Λιανοκλάδι

1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων μετά την διαστυρωση του δρόμου Λαμίας Καρπενησίου

1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης στο Λιανοκλάδι

1 Κτίριο Τροχαίας στο Λιανοκλάδι

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε μια νέα χάραξη με συνολικό προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ. Διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, διαπερνά την οροσειρά Όρθυς, φτάνει στο θεσσαλικό κάμπο και συνεχίζει περνώντας πλησίον της Καρδίτσας, των Τρικάλων της Καλαμπάκας, για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα δεν θα ξεπερνά τις 3 ώρες, ενώ από Αθήνα μέχρι Καρδίτσα θα φτάνει περίπου τις 2,5 ώρες. Με την παράδοση των πρώτων 19 χλμ, δηλαδή από το σημείο που συνδέεται με την ΠΑΘΕ μέχρι τη διασταύρωση του δρόμου Λαμίας- Καρπενησίου, η διάρκεια του ταξιδιού από Λαμία προς Καρπενήσι θα μειωθεί κατά 40 λεπτά, περίπου.

Να σημειώσουμε ότι το τμήμα από Ξυνιάδα έως Τρίκαλα που έχει ένα μήκος 80 χλμ έχει δοθεί σε χρήση από το Δεκέμβριο του 2017 με συνέπεια να παρακάμπτονται οι επικίνδυνες κατα τ’ άλλα στροφές στο Δομοκό και να μειώνεται η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα προς Τρίκαλα και Καρδίτσα για περισσότερο από 30 λεπτά.

Τέλος σε ό,τι αφορά το τελευταίο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες προπαρασκευής, είτε αφορούν περιβαλλοντικές μελέτες, είτε τεχνικές μελέτες, αλλά και οι διαδικασίες της απαλλοτρίωσης όπως επίσης τις μετακινήσεις των δικτύων και τις αρχαιολογικές έρευνες και αναμένεται από το υπουργείο Μεταφορών& Υποδομών η τελική λύση χρηματοδότησης για την εξέλιξη των εργασιών.

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις