Πέμπτη, 25 Απρ.
19oC Αθήνα

Οι “τορπίλες” στη συμφωνία του Χίλτον για την αξιολόγηση

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

– Χαώδεις οι διαφορές θεσμών και κυβέρνησης σε εργασιακά και ασφαλιστικό
– Εμμένει σχετικά με τα εργασιακά το ΔΝΤ, δεν αποδέχθηκε ούτε σαν βάση το “πόρισμα των σοφών”
– Στο ύψος των ελαφρύνσεων του ΕΝΦΙΑ “σκόνταψε” η συμφωνία
– Η ελληνική πλευρά αμφισβητεί το ύψος των μέτρων για μετά το 2018

Χαώδεις διαφορές στα εργασιακά, προσέγγιση στα αντίμετρα, αλλά και σημαντικές διαφορές και μεγάλη απόσταση στα ασφαλιστικά είναι το τελικό συμπέρασμα για τα θέματα που παρέμειναν ανοιχτά μετά το τέλος των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην κυβέρνηση και στο κουαρτέτο.

Όσον αφορά στα εργασιακά η εμμονή του ΔΝΤ, που δεν αποδέχθηκε ούτε σαν βάση συζήτησης το πόρισμα των σοφών (σημειώνεται ότι υπήρχαν και δύο εκπρόσωποι του ταμείου οι οποίοι συμφωνήσαν σε ορισμένα ζητήματα), συνδυασμό με την εμμονή της ελληνικής κυβέρνησης στην επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του κανόνα της πιο ευνοϊκής ρύθμισης τορπίλισαν την όποια δυνατότητα προσέγγισης και συμφωνίας. Και τώρα, όπως λένε κυβερνητικές πηγές, το θέμα μετατίθεται για το αρκετά μακρινό μέλλον, ενώ θα αναζητηθεί πολιτική λύση.

Στο σκέλος των φορολογικών θεμάτων υπήρξε, όπως είπε στο newsit.gr αρμόδιος παράγοντας, έγινε …κέντημα αφού λεπτομερής διαπραγμάτευση φόρο – φόρο, αλλά και σε συνδυασμό με το τελικό αποτέλεσμα των παρεμβάσεων.

Σημειώθηκε μεν πρόοδος σε πολλά επιμέρους ζητήματα, αλλά η τελική συμφωνία σκόνταψε στο ύψος των ελαφρύνσεων του ΕΝΦΙΑ (το κουαρτέτο δεν δεχόταν τις εκπτώσεις που πρότεινε η κυβέρνηση), ενώ η ελληνική κυβέρνηση απέρριψε κατηγορηματικά τη λογική του ΔΝΤ για σημαντική μείωση του αφορολόγητου και των συντελεστών του φόρου εισοδήματος, γιατί φορτώνονταν περισσότερα βάρη στους φτωχούς ελαφρύνονταν τα υψηλά εισοδήματα.

Για το ασφαλιστικό οι διαφορές εντοπίζονται τόσο στο ύψος των περικοπών όσο και στο χρόνο εφαρμογής αυτών, καθώς και στο χρόνο έναρξης του ¨κουρέματος¨ της προσωπικής διαφοράς. Η ελληνική πλευρά επίσης, αμφισβητεί, παρότι το αποδέχθηκε ως βάση συζήτησης, το ύψος των μέτρων για μετά το 2018. Θεωρεί ότι δεν μπορεί να είναι 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 3,6 δισ. ευρώ, αλλά πολύ λιγότερα χάρη στην υπεραπόδοση του 2016. Οι ίδιοι προσθέτουν ότι αυτό θα φανεί καθαρά και με κάθε επισημότητα όταν η Eurostat θα δημοσιοποιήσει τα δημοσιονομικά αποτελέσματα του 2016 (δηλαδή στις αρχές του τρίτου δεκαήμερου του Απριλίου).

Ενα άλλο ατού στο οποίο ποντάρει η κυβέρνηση για λιγότερα μέτρα είναι η μείωση του απαιτούμενου πρωτογενούς πλεονάσματος μετά το 2018 στο 2,7% ή ακόμα και 2,5% του ΑΕΠ, έναντι 3,5% μετά την τοποθέτηση του Σόιμπλε που άφησε ανοιχτό το παράθυρο για χαμήλωμα.

Στις επιτυχίες της διαπραγμάτευσης συγκαταλέγεται ο εξωδικαστικός συμβιβασμός ο οποίος συμφωνήθηκε πλήρως και έτσι άνοιξε ο δρόμος για τη ρύθμιση των χρεών προς τράπεζες, εφορία και ταμεία εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων.
Επισημαίνεται ότι ο νόμος αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Μαρτίου.

Ή διαπραγμάτευση θα συνεχιστεί με τηλεδιασκέψεις ώστε να υπάρξει συμφωνία στο Eurogroup της 20ης Μαρτίου, τουλάχιστον στο τεχνικό σκέλος που αφορά στο τρίτο μνημόνιο, ενώ η οποιαδήποτε πρόοδος συντελέστηκε θα καταγραφεί στο Euro Working Group που συνεδριάζει σήμερα το βράδυ στις 9.

Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί ότι στην περίπτωση που δεν υπάρξουν αλλαγές, καταβολή της δόσης και η ένταξη στην ποσοτική χαλάρωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας απαιτούν την τεχνική συμφωνία, καθώς και τη συμφωνία στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και στα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος. Αυτό σημαίνει ότι η τελική λύση μετατίθεται για το Μάιο.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε