Τρίτη, 16 Απρ.
23oC Αθήνα

“Σαρωτικό” νομοσχέδιο Σπίρτζη: Πληρωμή προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια και ποινή ακόμα και για… πέταγμα τσιγάρου

“Σαρωτικό” νομοσχέδιο Σπίρτζη: Πληρωμή προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια και ποινή ακόμα και για… πέταγμα τσιγάρου

Ριζικές αλλαγές σε πολλούς τομείς των καθημερινών μας μετακινήσεων, από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ταξί έως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έδωσε στην δημοσιότητα την Τρίτη (31.10.2017) ο Χρήστος Σπίρτζης).

Στην συνέντευξη τύπου που παρέθεσε, αναφέρθηκε τόσο στις αλλαγές που έρχονται στα πρόστιμα για παράβαση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, όσο και στο τι αλλάζει στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες τύπου “Taxi Beat”.

Πάντως σε γενικές γραμμές το πλαίσιο προστίμων φαίνεται να αυστηροποιείται, καθώς θα υπάρχει ποινή ακόμα και για το πέταγμα τσιγάρου από το αυτοκίνητο. Την ίδια στιγμή προβλέπεται μείωση 40% σε ορισμένα από τα ήδη υπάρχοντα.

“Ο Μητσοτάκης στηρίζει μια εταιρεία που δεν αφήνει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα”

Σχολιάζοντας το θέμα που έχει προκύψει με την TaxiBeat, εξαπέλυσε “επίθεση” κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη. «Υπάρχει πολιτικό θέμα όταν ο κύριος Μητσοτάκης στηρίζει συγκεκριμένη εταιρεία που έχει έδρα στο Λονδίνο, λειτουργεί στη χώρα μας μόνο με υποκατάστημα και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν εξωχώριες εταιρίες από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους και τον Παναμά» ανέφερε.

«Είναι πολιτικό θέμα να στηρίζεται η επιχειρηματικότητα που δεν έχει αφήσει στη χώρα μας ούτε ένα ευρώ. Δεν πιστεύουμε στην επιχειρηματικότητα αυτού του είδους, δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα ελληνικό θαύμα» πρόσθεσε.

“Ψηφιακό μητρώο και υποχρεωτική αδειοδότηση”

Ως προς τη ρύθμιση του τοπίου των εταιρειών τέτοιου τύπου ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε τη δημιουργία ψηφιακού μητρώου και την υποχρέωση αδειοδότησης υπό προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η σύμβαση ορισμένου χρόνου, τουλάχιστον δυο μηνών αποκλειστικά με τουλάχιστον τρία οχήματα δημόσιας χρήσης. Στη διαδικασία αδειοδότησης εντάσσονται, τόσο οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται τηλεφωνικά, όσο και εκείνες που έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες.

“Beat, Uber να προσκομίσουν φορολογικές δηλώσεις”

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μάλιστα υποστήριξε ότι εντός του επόμενου διημέρου θα υπάρξει συνάντηση με όλους τους φορείς (αυτοκινητιστές, μεταφορείς κλπ), ενώ κάλεσε τις εταιρείες διαμεσολάβησης που δεν έχουν φορέα (BEAT, UBER κλπ) να προσκομίσουν και τις φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών, καθώς και το καταστατικό της λειτουργίας τους.

Δημιουργία… γραφείου παραπόνων για τα ταξί

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης αλλά και τηλεφωνικής γραμμής, όπου το επιβατικό κοινό των ταξί θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελίες και να καταθέτει παράπονα: «Είναι ένα σύστημα αξιολόγησης, όχι ανάλογα με τη φυσιογνωμία του οδηγού» σημείωσε χαρακτηριστικά σε αυτό το σημείο, ενώ νωρίτερα είχε αναφερθεί στο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διέπει στο εξής τη λειτουργία των ταξί.

Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τον νέο κανονισμό, απαγορεύεται η άρνηση μίσθωσης, η μη συμμόρφωση προς τον πελάτη για την διαδρομή που θα υποδείξει, η προκλητική, ανάρμοστη ή άσεμνη συμπεριφορά από πλευράς οδηγών, ενώ καθίσταται υποχρεωτική η διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία εφόσον παραστεί ανάγκη.

Παράταση της απόσυρσης των παλιών οχημάτων μέχρι το 2020

Παράλληλα, θεσπίζεται και θεσμικό πλαίσιο και για τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι υποχρεούνται σε τακτικούς ελέγχους των ταξίμετρων και της κατάστασης του οχήματος. Ως προς αυτά τα τελευταία, αναστέλλεται έως το 2020 η υποχρέωση αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων: «Δεν πρόκειται για ρουσφέτι, είναι απόφαση που σχετίζεται με την οικονομική κρίση και το γεγονός ότι η παραγωγή των αυτοκινήτων είναι μηδενική στη χώρα μας» διευκρίνισε ο υπουργός.

Έως και 40% μείωσε σε ορισμένα πρόστιμα – Εισαγωγή εισοδηματικών κριτηρίων

Πολλές είναι οι αλλαγές και στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου διακηρυγμένος στόχος είναι να μην αποτελούν οι διατάξεις του μέσο είσπραξης, αλλά να έχουν παιδευτικό χαρακτήρα. «Η πρόθεσή μας είναι ένας κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς και αξιών» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοινώνοντας την εισαγωγή κωδικοποίσης σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής παραβατικότητας παραβάσεις, ενώ εισάγονται οι κατηγορίες συχνής πρόκλησης ατυχημάτων και αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Σε αυτές τις κατηγορίες δεν θα υπάρχουν πρόστιμα, αλλά διοικητικές ποινές όπως η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για ένα χρονικό διάστημα. Στις παραβάσεις που προβλέπονται πρόστιμα, θα υπάρξει οριζόντια μείωση 40%, εκτός από τις παραβάσεις που ανήκουν στην κατηγορία της υψηλής παραβατικότητας, ενώ θεσπίζεται η προσαύξηση του προστίμου με εισοδηματικά κριτήρια – μέτρο από το οποίο εξαιρούνται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και άλλα ανάλογης σημασίας.

«Ξέρουμε ότι έχουν διατυπωθεί πολλές διαφωνίες για την εισαγωγή των εισοδηματικών κριτηρίων» σχολίασε ο Χρήστος Σπίρτζης. «Δεν πρόκειται για δογματισμό ακραίων κομουνιστικών δυνάμεων, το μέτρο αυτό ισχύει σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία» πρόσθεσε. Κατά τ’ άλλα δίδεται η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ εισάγεται ρυθμιστικό πλαίσιο και για την κυκλοφορία των ποδηλάτων, με την εισαγωγή φωτεινής σηματοδότησης, οδικών σημάνσεων κλπ.

Πως θα πέφτουν οι “καμπάνες”

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, θα υπάρχει διαβάθμιση των παραβάσεων ανάλογα σε χαμηλή βαθμίδα, μεσαία και υψηλή, ενώ θα υπάρχει ανεξάρτητη διαβάθμιση για πολύ υψηλή συχνότητα πρόκλησης ατυχημάτων και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς.

Συγκεκριμένα προβλέπεται αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων κυκλοφορίας για 60 ημέρες σε όσους:

– οδηγούν μιλώντας χωρίς ακουστικά σε κινητό ή δεν έχουν ανοικτή ακρόαση
– σε όσους παρκάρουν σε ράμπες αναπήρων ή σε ειδικές θέσεις ΑμΕΑ
– σε όσους δεν φορούν ζώνη ασφαλείας και κράνος
– σε όσους μεταφέρουν παιδιά που δεν φορούν ζώνες και δεν κάθονται σε παιδικά καθίσματα
– ρίχνουν αντικείμενα ή ουσίες που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά (π.χ. τσιγάρο)

Αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων κυκλοφορίας για 30 ημέρες θα υπάρχει για όσους οδηγούς βαρέως οχημάτων κινούνται στην αριστερή λωρίδα ή τη χρησιμοποιούν για προσπέραση.

Σε περίπτωση υποτροπής αφαιρείται το δίπλωμα για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επανέκδοση αυτού.

Μέτρα για την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων

Εισάγονται τέλος θεσμοί ελέγχου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προκειμένου να παταχθεί το παράνομο εμπόριο εισαγωγής και πώλησης, καθώς και θεσμοί διαφάνειας στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας και χορήγησης κρατικών πινακίδων.

Θεσμοθετείται επίσης παρατηρητήριο τιμών στις οδικές μεταφορές προϊόντων και θωρακίζεται η μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί ακόμη για τη βιωσιμότητα των δημόσιων ΚΤΕΟ.

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις