Βαλίτσες για τη Ρώμη ετοιμάζει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, για επαφές τόσο με τη μητρική εταιρεία της Hellenic Train, την Ferrovie dello Stato Italiane, όσο και με την ιταλική κυβέρνηση που μετέχει στην εταιρεία.
Η τραγωδία των Τεμπών ανέδειξε «κενά» σε υποχρεώσεις της Hellenic Train, όσο και γενικότερα, σε σχέση με τις επενδύσεις που έχει κάνει στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με την ελληνική κυβέρνηση να επιδιώκει τώρα, μετά και την τραγωδία των Τεμπών, επαναδιαπραγμάτευση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Τα τρένα βγάζουν 1,7 βλάβες την ημέρα» δηλώνουν στο newsit.gr πηγές του υπουργείου Μεταφορών, αποδίδοντας τα προβλήματα κυρίως στην παλαιότητα του στόλου.
Προετοιμάζεται συνάντηση Μητσοτάκη – Μελόνι
Η επίσκεψη του Κωνσταντίνου Κυρανάκη είναι ουσιαστικά προπαρασκευαστική της επίσκεψης που προγραμματίζει να έχει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ιταλική πρωτεύουσα, για συνάντηση με την ομόλογο του, Τζόρτζια Μελόνι.
Μια συνάντηση που εκκρεμεί από τον περασμένο Φεβρουάριο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το βασικό αίτημα της Ελλάδας είναι η Hellenic Train να επενδύσει σε νέα τρένα, με δικά της χρήματα, ώστε να εκσυγχρονιστεί ο στόλος της και να είναι πιο ασφαλής.
Ζητούμενο νέες επενδύσεις της Hellenic Train στην Ελλάδα
Τόσο ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οποίος αναμένεται να έχει συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της ιταλικής κυβέρνησης και υπουργό αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι, όσο και ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την ομόλογο του Μελόνι, θα θέσουν θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των υποχρεώσεων της Hellenic Train, που αφορά σε επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ, κυρίως στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο και στον προαστιακό.
«Πρόκειται για νέες απαιτήσεις» δηλώνουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Μεταφορών, συνδέοντας ξεκάθαρα τις απαιτήσεις αυτές με την παλαιότητα των τρένων της Ιταλική εταιρείας που κυκλοφορούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Απαιτούμε από την Hellenic Train και τον μέτοχο της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας» είχε δηλώσει ο Πρωθυπουργός την περασμένη Κυριακή, στην εβδομαδιαία ανασκόπηση στα social media, δίνοντας το στίγμα της ελληνικής θέσης.
Η επιδίωξη της κυβέρνησης είναι να εξασφαλίσει ότι η ιταλική εταιρεία θα φέρει στην Ελλάδα τα καλύτερα τρένα της «και όχι “σαπάκια”», ενώ αρμόδιες πηγές υπενθυμίζουν με νόημα ότι «η Hellenic Train πουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ και διεγράφησαν ταυτόχρονα χρέη, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 εκατ. ευρώ».
«Είναι υποχρέωση μας να κάνουμε για το τρένο, αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε ως ιδιοκτήτες της δημόσιας υποδομής και η Hellenic Train από την πλευρά της να επενδύσει στα ελληνικά τρένα» προσθέτουν αρμόδιες πηγές.