Πέμπτη, 25 Απρ.
19oC Αθήνα

Πόσο καλά σε ξέρει ο αλγόριθμος του TikTok;

tiktok αλγόριθμος

Το TikTok μπήκε στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια και, ενώ έχει καταφέρει να μονοπωλήσει, σταδιακά, τον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που δε γνωρίζουμε για αυτό – κάτι το οποίο πιθανότατα δεν είναι αμφίδρομο.

Αν μη τι άλλο, το TikTok χρωστά μεγάλο μέρος της φήμης του στον αλγόριθμό του, ο οποίος θεωρείται τόσο προσεγμένος, που μπορεί να εμφανίζει στο χρήση περιεχόμενο τρομακτικά προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις του.

Ως εκ τούτου, ο μέσος χρήστης του TikTok σπαταλά άπλετο χρόνο παρακολουθώντας το δικό του εξατομικευμένο περιεχόμενο, με την εφαρμογή να επωφελείται από τους φρενήρεις ρυθμούς με τους οποίους αυξάνεται ο μέσος χρόνος χρήσης της. Πώς, όμως, ο αλγόριθμος του TikTok βοήθησε την εφαρμογή να κυριαρχήσει στα social media μέσα σε λίγα μόλις χρόνια και πόσο καλά γνωρίζει τις προτιμήσεις των χρηστών του;

Ο πανέξυπνος σχεδιασμός του αλγορίθμου του TikTok

Δεν είναι λίγες οι έρευνες οι οποίες αναλύουν τον εθισμό που μπορεί να προκαλέσει η πλατφόρμα του TikTok στους χρήστες τους, όπως άλλωστε και εκείνες που εφιστούν την προσοχή των γονέων, ως προς το κατά πόσο η χρήση του TikTok είναι ασφαλής για τα παιδιά. Ο εθισμός στο TikTok θεωρείται φαινόμενο εξαιρετικά σύνηθες και αποδίδεται στα εξής συστατικά στοιχεία της δημοφιλούς εφαρμογής:

  • Το περιεχόμενο του TikTok, που είναι σύντομο σε διάρκεια και εξαιρετικά προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα του χρήστη. Συγκεντρώνει, επομένως, περισσότερες πιθανότητες να τον κρατήσει συνδεδεμένο, και, ως εκ τούτου, καθιστά το μέσο κοινωνικής δικτύωσης ιδανικό για χρήστες με ελλειμματική προσοχή.
  • Την πλατφόρμα του TikTok, η οποία απαιτεί ελάχιστη νοητική προσπάθεια από πλευράς του χρήστη. Το επόμενο βίντεο παίζει αυτόματα, χωρίς να προϋποθέτει καμία κίνηση του χρήστη. Μία πρακτική επιλογή, επομένως, για ανθρώπους που βαριούνται να αναζητήσουν περιεχόμενο που θα τους συναρπάσει.

κινητό δείχνει κοπέλα να χορεύει στο TikTok

Η προσωποποίηση του περιεχομένου

Το TikTok χρωστά μεγάλο μέρος της απήχησής του στην προσωποποίηση του περιεχομένου, γεγονός που εκτοξεύει τις πιθανότητες ο χρήστης να παραμείνει συνδεδεμένος στην εφαρμογή. Με την τοποθέτηση του περιεχομένου “Για εσάς” σε περίοπτο σημείο της εφαρμογής, ο αλγόριθμος του TikTok προτείνει στον εκάστοτε χρήση περιεχόμενο παρεμφερές με υλικό που έχει παρακολουθήσει στο παρελθόν, αλλά και βασισμένο στη γεωγραφική του τοποθεσία, εφόσον ο χρήστης επιτρέπει στην εφαρμογή την πρόσβαση σε αυτή.

Στην ουσία, τα βίντεο του TikTok μπορεί να είναι είτε επιμορφωτικά, είτε διασκεδαστικά, ακόμα και ανούσια ή “κρύα”. Πάντα, όμως, είναι προσωποποιημένα.
γυναίκα κοιτά απορημένη το κινητό της

Η απομάκρυνση του ανεπιθύμητου περιεχομένου

Το TikTok δεν εστιάζει μόνο στο να τροφοδοτεί τους χρήστες με περιεχόμενο που τους αρέσει, αλλά και στο να απομακρύνει το περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται στα γούστα τους. Στην ουσία, κάθε χρήστης μπορεί με μερικά μόνο κλικ να ενημερώσει τη πλατφόρμα ότι ένα βίντεο δεν του άρεσε και, κατ’ αυτό τον τρόπο, ο αλγόριθμος δε θα εμφανίσει ποτέ ξανά αντίστοιχο περιεχόμενο. Όσο περισσότερο χρησιμοποιεί κανείς το TikTok, τόσο ο αλγόριθμός του μαθαίνει τα πάντα για τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του.

Το μοτίβο των δημοφιλών βίντεο

Το πώς να γίνει ένα βίντεο δημοφιλές στο TikTok έχει σχεδόν αναχθεί σε επιστήμη. Ο μέσος χρήστης του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο, εύκολα θα διαπιστώσει μία σειρά από κοινά στοιχεία που διακρίνει το δημοφιλές περιεχόμενο, τα λεγόμενα viral βίντεο. Τα κοινά στοιχεία είναι τα εξής:

  • Η απλότητα και σύντομη διάρκεια του περιεχομένου.
  • Η έναρξη του βίντεο με κάποιο στοιχείο που να εξάπτει την περιέργεια του χρήστη.
  • Η έμφαση στο συναίσθημα.
  • Η παρουσίαση του περιεχομένου με τη μορφή μιας ιστορίας.
  • Η συμπερίληψη μουσικής.

Η συνταγή του περιεχομένου του TikTok βασίζεται αρχικά στο συνδυασμό των παραπάνω στοιχείων. Από εκεί και πέρα, ο “δαιμόνιος” αλγόριθμος απλώς παρακολουθεί ποια είναι η μέση διάρκεια των βίντεο που προτιμά ο κάθε χρήστης, αν τον ιντριγκάρει περιεχόμενο με διάλογο ή μουσική, με χιούμορ ή με βαθύτερο νόημα, με εκπαιδευτικό ή συναισθηματικό χαρακτήρα, με ιστορία ή χωρίς. Παρακολουθώντας, γνωρίζει καλύτερα το χρήστη, μαθαίνει από τη δραστηριότητά του και του προτείνει αντίστοιχο περιεχόμενο.

Πηγές: www.ft.com, blog.hootsuite.com, influencermarketinghub.com

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις