Η έρευνα έγινε με χρήση δομημένων ερωτηματολογίων κλειστού τύπου και τηλεφωνικές συνεντεύξεις, από τις 13 Οκτωβρίου έως τις 25 Νοεμβρίου και παρουσιάστηκε σήμερα.
Σύμφωνα με αυτήν, 64% των καταναλωτών κάνουν τις αγορές τους σε παραδοσιακό κρεοπωλείο, 15% ψωνίζουν από κρεαταγορές και μεγάλες αλυσίδες κρέατος,
ενώ οι υπόλοιποι προμηθεύονται κρέας, είτε από σούπερ μάρκετ (11%), είτε από παραγωγό φίλο ή συγγενή (10%).
Κατά την παρουσίαση της έρευνας επισημάνθηκε ότι αν και η οικονομική κρίση συνεχίζει να επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών, το κρέας εξακολουθεί και παραμένει ψηλά στις προτεραιότητες τους.
Έτσι, 56% του δείγματος απάντησαν ότι δεν έχουν μειώσει σημαντικά την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ 55% καταναλώνουν κρέας δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.
Ποσοστό 37,31% των ερωτηθέντων αγοράζουν κρέας με κριτήριο την ποιότητα,
ενώ η τιμή, είναι το δεύτερο σε σειρά κατάταξης κριτήριο (20,6%).
Το κρέας με τη μεγαλύτερη κατανάλωση είναι το χοιρινό (34,30%) και ακολουθεί το κοτόπουλο (30,34%).
Επίσης, οι καταναλωτές αναζητούν το ντόπιο κρέας και πολλές φορές δέχονται να το πληρώσουν ακριβότερα σε σχέση με το εισαγόμενο. Σε ποσοστό 76% πιστεύουν ότι το ελληνικό κρέας είναι ανώτερο από το εισαγόμενο,
ενώ 76% θα πλήρωναν ακριβότερα το ελληνικό κρέας. Εξάλλου, 45% ανέφεραν ότι μπορούν να ξεχωρίσουν πραγματικά το ντόπιο κρέας από το εισαγόμενο.
Σκοπός της έρευνας ήταν η μελέτη και η συλλογή πληροφοριών για την καταναλωτική συμπεριφορά και την καταναλωτική συνείδηση των πολιτών σε ολόκληρο τον νομό Ηρακλείου και κατ’ επέκταση η ενημέρωση των κρεοπωλών, των εμπόρων και των παραγωγών σχετικά με τις προτιμήσεις των πελατών τους σε επίπεδο νομού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ