Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

Κύθηρα: Πως έγινε η αποκόλληση στα πλοία που συγκρούστηκαν

Κύθηρα: Πως έγινε η αποκόλληση στα πλοία που συγκρούστηκαν

Δύο ολόκληρες εβδομάδες μετά τη σύγκρουσή τους, ολοκληρώθηκαν χθες (28.03.2021) οι εργασίες αποκόλλησης των δύο φορτηγών πλοίων που είχαν συγκρουστεί ανοιχτά των Κυθήρων. Είχαν ρυμουλκηθεί επικολλημένα στον όρμο Βατίκων.

«Ήταν μια διαδικασία που κράτησε πολλές ημέρες και χρειάστηκε σειρά μελετών και άλλων εργασιών, όπως ασφαλή συγκράτηση των δύο πλοίων, απομάκρυνση των καυσίμων και εκφόρτωση μέρος του φορτίου από το φορτηγό πλοίο AFINA I για να διεκπεραιωθεί με σωστό τρόπο αυτή η δύσκολη επιχείρηση» λέει στο newsit.gr σχετικά με την αποκόλληση των πλοίων στα Κύθηρα ο Παύλος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης και συνεχίζει: «Η επιχείρηση ήταν πολυήμερη και εργώδης και πραγματοποιήθηκε από τις εταιρείες μέλη της ένωσης μας, Τσαβλίρης και όμιλος Σπανόπουλος».

Δείτε τη στιγμή της αποκόλλησης 

Υπενθυμίζεται ότι τα δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν στις 14 Μαρτίου στα Κύθηρα και αγκυροβόλησαν με ασφάλεια στον όρμο Βατίκων.

Το ατύχημα συνέβη στις 6.15 το πρωί, 10 μίλια δυτικά των Κυθήρων, όταν φορτηγό πλοίο, με σημαία Λιβερίας και 24 άτομα πλήρωμα, έπεσε με την πλώρη στη μέση άλλου φορτηγού, με σημαία Μάλτας και 18 άτομα πλήρωμα, χωρίς να υπάρξει ευτυχώς τραυματισμός.

Από τη σύγκρουση το πλοίο με σημαία Μάλτας που ήταν φορτωμένο με σιδηρομετάλλευμα και είχε προορισμό την Ισπανία, υπέστη ρήγμα και εισροή υδάτων. Το πλοίο με σημαία Λιβερίας που μεταφέρει λίπασμα με προορισμό τη Βουλγαρία, υπέστη υλικές ζημιές στην πλώρη. Στα δύο πλοία πραγματοποιήθηκε υποθαλάσσια επιθεώρηση απο καταδυτικά συνεργεία, ενώ δεν προκλήθηκε κάποιος τραυματισμός, ούτε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Από το Λιμεναρχείο Νεάπολης Βοιών απαγορεύθηκε ο απόπλους των «KIVELI» και «AFINA I», μέχρι την προσκόμιση των κυβερνητικών πιστοποιητικών καλής αξιοπλοΐας των πλοίων.

 «Οι κίνδυνοι που εγκυμονούσαν από αυτή τη σύγκρουση ήταν πολλοί» συνεχίζει να μας εξηγεί ο κος Ξηραδάκης ο οποίος απέδωσε τo ατύχημα σε ανθρώπινο λάθος του πληρώματος. «Υπήρχε μεγάλος κίνδυνος κάποιο από τα δύο πλοία να βουλιάξει με το AFINA I να βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση λόγω του γεγονότος ότι είχε εμβοληθεί στην αριστερή του πλευρά και συγκεκριμένα στο κύτος φορτίου Νο4. Και τα δύο πλοία ήταν φορτωμένα και είχαν υποστεί σοβαρές ζημιές. Εξίσου σοβαρός κίνδυνος υπήρχε να διαρρεύσουν καύσιμα από τις δεξαμενές τους και να προκληθεί μεγάλη οικολογική καταστροφή στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ήταν από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις ναυαγιαίρεσης που έχουμε αντιμετωπίσει τα μέλη μας. Ήταν σα μια λεπτή χειρουργική διαδικασία» καταλήγει ο κος Ξηραδάκης.

Ρεπορτάζ: Δήμητρα Τριανταφύλλου

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις