Δευτέρα, 20 Μαΐ
26oC Αθήνα

Μύκονος: Η πρόταση μαθητών για τη μάστιγα των κλοπών – Η συσκευή που κοστολόγησαν στα 150 ευρώ

Μύκονος: Η πρόταση μαθητών για τη μάστιγα των κλοπών – Η συσκευή που κοστολόγησαν στα 150 ευρώ

Την τεχνολογία RFID (ραδιοσυχνική αναγνώριση – Radio Frequency Identification), που χρησιμοποιούν μεγάλες αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων και εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, για την καταπολέμηση των κλοπών και την παρακολούθηση των αποθεμάτων τους φέρνει στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις ως πρόταση ομάδα 20 μαθητών της Β και Γ τάξης του Τομέα Οικονομίας – Διοίκησης στο ΕΠΑΛ Μυκόνου.

Μία έξυπνη συσκευή, στο μισό του μεγέθους ενός κινητού τηλεφώνου και ένα λογισμικό πρόγραμμα που δημιούργησαν είναι η πρόταση των μαθητών, την οποία κοστολόγησαν στα 150 ευρώ, όταν η αντίστοιχη δαπάνη που θα πρέπει να καταβάλει κάποιος επιχειρηματίας για τα υπολογιστικά συστήματα που χρησιμοποιούν οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι της τάξης των 20.000 ευρώ, μη ρεαλιστική για τον κύκλο εργασιών μιας μικρομεσαίας επιχείρησης.

Τη συσκευή και το λογισμικό μηχανοργάνωσης ανέπτυξε η ομάδα WareFid του ΕΠΑΛ Μυκόνου, που συμμετέχει στον διαγωνισμό μαθητικής εικονικής επιχείρησης του Junior Achievement Greece, έχοντας στο πλευρό της τους καθηγητές Κωνσταντίνο Παπακωνσταντίνου και Παναγιώτα Καραγεώργου, μέντορα (Inspirational Mentor), την υφυπουργό Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη και σύμβουλο Σύμβουλο – εθελοντή τη διευθύνουσα σύμβουλο της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS, Δανάη Μπεζαντάκου, CEO. Την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου, οι μαθητές είχαν τη δεύτερη συνάντηση με τους συμβούλους τους, για την αξιολόγηση της προόδου του εγχειρήματος τους.

«Απάντηση στα προβλήματα ρευστότητας των ΜΜΕ»

Κεντρική ιδέα γύρω από την οποία εργάστηκαν οι μαθητές είναι ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, λόγω του ότι είτε έχουν έλλειψη αποθεμάτων, που για να την καλύψουν ίσως χρειαστεί να αγοράσουν ακριβότερα, είτε μεγάλο απόθεμα, στο οποίο έχουν επενδυθεί τα διαθέσιμα. Άρα αναδεικνύεται η κρισιμότητα της διαχείρισης και προγραμματισμού αναπλήρωσης των αποθεμάτων.

«Θέλουμε να καλύψουμε αυτό το κενό που υπάρχει στην ελληνική πραγματικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε το ομώνυμο προϊόν της εταιρίας μας WareFid. Πρόκειται για ένα λογισμικό, το οποίο με τη βοήθεια ενός rfid reader, θα μπορεί να δημιουργήσει μία ετικέτα rfid -κωδικός, προμηθευτής, είδος προϊόντος, τιμή αγοράς κλπ- ώστε να φαίνεται η πορεία του προϊόντος μέχρι να πωληθεί. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη μας να παρακολουθεί live την αποθήκη του, να μπορεί να κάνει κοστολόγηση ανά προϊόν, να μπορεί να εκπονήσει καμπάνιες μάρκετινγκ με αληθινά δεδομένα (κόστος – εκπτώσεις) και όχι αυτά που νομίζει ή στο περίπου. Φυσικά με το προϊόν μας αυτό μπορεί να ελαττώσει τις κλοπές από το προσωπικό ή τους πελάτες και φυσικά να μπορεί να κάνει καλύτερη διαχείριση του e-shop που σχεδόν όλες αυτές οι επιχειρήσεις διαθέτουν», ανέφεραν οι μαθητές, παρουσιάζοντας σε τηλεδιάσκεψη με τους συμβούλους τους τον τρόπο με τον οποίο προωθούν το προϊόν που ανέπτυξαν.

«Σήμερα, χωρίς το προϊόν μας, ένας καταστηματάρχης γνωρίζει στο περίπου τι κερδίζει, γνωρίζει στο περίπου τι αποθέματα έχει στην αποθήκη του, γνωρίζει στο περίπου ποιες κλοπές γίνονται στο κατάστημα του, γνωρίζει στο περίπου τι ταμειακά διαθέσιμα έχει. Αλλά σήμερα “στο περίπου”, καμία σύγχρονη επιχείρηση δεν έχει ελπίδα να επιβιώσει. Η επιχείρησή μας προσφέρει ένα προϊόν το οποίο μπορεί να βοηθήσει να διευκολύνει να οργανώσει την εταιρεία και να προσφέρει στον επιχειρηματία μια μεγαλύτερη ασφάλεια», πρόσθεσαν.

Ως τρόπο προώθησης της ιδέας τους πρότειναν τον εντοπισμό, μέσα από τις πλατφόρμες, επαγγελματικών καταλόγων μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ενημέρωσή τους μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

«Εντοπίσατε μια ανάγκη που δεν έχει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικές λύσεις στο εύρος και την ποικιλία που καλύπτετε αυτή τη στιγμή. Είναι πολύ πειστική η προσπάθεια, η οποία βασίζεται πάνω σε τεκμηρίωση και έρευνα. Στα δύσκολα επιβεβαιώσατε μια ανθεκτικότητα και πολύ γρήγορη εύρεση λύσης που νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που η επιχείρηση και ο επιχειρηματίας και εργοδότες αναζητούν, το να βρίσκεις κανείς εύκολα λύσεις και να μην το πτοεί», ανέφερε, απευθυνόμενη στα παιδιά, η κ. Ζαχαράκη.

Η υφυπουργός Τουρισμού παρατήρησε ότι ο τρόπος της παρουσίασης δείχνει ενθουσιασμό, δείχνει πίστη στο προϊόν και αυτά τα χαρακτηριστικά -πίστη πάθος και ενθουσιασμός για την παρουσίαση- όλοι όσοι είναι δυνάμει αξιολογητές μιας πρότασης περιμένουν να δουν πέρα από την επάρκεια ενός προϊόντος.

Ο Ομάδα WareFid έκανε την πρώτη δοκιμή του συστήματος που ανέπτυξε σε κατάστημα παιδικών ρούχων της Μυκόνου. «Άρεσε στον επιχειρηματία πολύ το προϊόν μας, ζήτησε αν θα μπορούσαμε να το παρέχουμε, αλλά δυστυχώς πρόκειται για εικονική επιχείρηση», σημείωσαν οι μαθητές.

«Η ιδέα ξεκίνησε από τα μαθήματα που κάνουμε στην τάξη οικονομίας τα τελευταία χρόνια. Βρήκαμε ένα κενό στην αγορά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και όπου υπάρχει ζήτηση υπάρχει και ευκαιρία επομένως φτιάξαμε αυτό το προϊόν», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής των παιδιών. «Τα συστήματα που απευθύνονται στις μεγάλες εταιρείες είναι πανάκριβα και εξειδικευμένα, έτσι σκεφτήκαμε την τεχνολογία αυτή να τη μικρύνουμε σε κλίμακα, ώστε οποιαδήποτε επιχείρηση να μπορεί να διαχειρίζεται τα αποθέματά της», εξήγησε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Την ομάδα του WareFid του ΕΠΑ.Λ. Μυκόνου απαρτίζουν οι μαθητές: Βασίλεβα Ιβάνκα, Βιγλιάρης Γεώργιος, Γούτα Μαρία, Κάπρι Μπρισίλντα, Καραϊ Αρντίτ, Καραλή Αναστασία, Κλούρα Άννα, Κονταξάκη Τζένη, Κότσκα Ηλιάνα, Μπράχο Μαριαλένα, Ντάρδα Στέλα, Παπουτσή Ελένη, Πετράκης Ιωάννης, Σπαχίγια Μερβάν, Ταφαϊ Ραφαέλα, Ταφαϊ Αλίγε, Τσανγκάλοβα Άννα, Τσανγκάλοβα Βαλεντίνα, Τσάτη Εμμανουέλα.

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις