weather-icon °C AΘΗΝΑ

Θεσσαλονίκη: Αύξηση τζίρου για τις επιχειρήσεις ένδυσης – Στοιχεία που προκαλούν αισιοδοξία!

Θεσσαλονίκη: Αύξηση τζίρου για τις επιχειρήσεις ένδυσης – Στοιχεία που προκαλούν αισιοδοξία!

Αναλυτικότερα, ο συνολικός κύκλος εργασιών των 100 επιχειρήσεων του δείγματος για το 2017 ανήλθε στα 592 εκατ. ευρώ, έναντι 579 εκατ. ευρώ το 2016. Το 50% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 56%. Οι επιχειρήσεις που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά σημείωσαν οριακή αύξηση τζίρου, ενώ αντίθετα ο κύκλος εργασιών των εξαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε σημαντική αύξηση 8,2%.

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών, από 133 εκατ. ευρώ το 2016 αυξήθηκε σε 144 εκατ. ευρώ το 2017. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 5,1%, από 25,3 εκατ. ευρώ σε 26,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 5,2%, από 7,7 εκατ. ευρώ σε 8,1 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό καθαρού κέρδους ανήλθε σε 5,6%. Οι υποχρεώσεις των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 45,3 εκατ. ευρώ (31,5% επί του κύκλου εργασιών τους).

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη βάσει μεγεθών, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4,7%, από 182 εκατ. ευρώ το 2016 σε 190 εκατ. ευρώ το 2017. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 2,5%, στα 81 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 42,6%. Μείωση 17% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 9,8 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν οριακά, στα 130 εκατ. ευρώ (68% επί του κύκλου εργασιών).

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε αύξηση 1,3% και ανήλθε σε 56,5 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 28,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 3,2%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 25%. Τέλος, οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 1,4% και ανήλθαν σε 35,1 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 50,8% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε μικρή μείωση του κύκλου εργασιών κατά 1,7%, μείωση των μικτών κερδών κατά 2,8% ενώ για πρώτη φορά μετά το 2014 ο υποκλάδος εμφάνισε κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 81 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 28 εκατ. ευρώ (περιθώριο 34,4%), τα κέρδη σε 0,5 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 44 εκατ. ευρώ.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε πολύ οριακή αύξηση κατά 0,1%, τα μικτά κέρδη μειώθηκαν 1,2%, ενώ η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και αυτή τη χρήση. Οι ζημίες ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν 0,8% και έφτασαν τα 49,5 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία των casual – αθλητικών, τέλος, κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 8,4% που ανήλθε σε 54 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12,8% σε 22 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν σε 0,6 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις περιορίστηκαν σημαντικά κατά 14,4%, στα 66 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης, βάσει κύκλου εργασιών, ήταν πέρυσι οι εξής: BSB (69,9 εκατ. ευρώ), ΑTTRATIVO (41,2 εκατ. ευρώ), PINK WOMAN (30,3 εκατ. ευρώ), ΕΛΒΕ Ενδυμάτων (27,3 εκατ.), VF ΕΛΛΑΣ (20,3 εκατ.), MAYORAL (20,1 εκατ.), MERCURY (20,1 εκατ.), AXEL (15,1 εκατ.), MINERVA (14,4 εκατ.) και ΤΟΙ&ΜΟΙ (14,3 εκατ. ευρώ)

#TAGS MM